LAF Standartauto komisija gatavojas jaunajai sezonai

SAK

Autosportisti gatavojas 2015. gada sacensībām, tostarp par saviem plāniem informē LAF Standartauto komisija (SAK), kura pēc gadu mijas atsāks darbu būs viena no pirmajām.

LAF SAK paspārnē norisinās rallijsprinta Latvijas čempionāts, Latvijas čempionāts un kausa izcīņa rallija supersprintā, kā arī minirallija kausa izcīņa. Kas jauns šajos tautas sporta seriālos?

LAF SAK vadītājs Juris Mūrnieks par gaidāmo rallijsprinta sezonu: „Turpinām iesākto, bez lielām izmaiņām. Starpsezonā bija vairāki priekšlikumi, kurus izvērtējām, respektējot sportistu viedokli. Jāatzīmē ilggadējā braucēja Aigara Tīdmaņa entuziasms. Viņš deva lielisku sportista redzējumu par atsevišķiem seriāla elementiem. Valsts čempionāts saglabās astoņu posmu skaitu, kas ir daudz, taču nācām talkā apvienoto posmu organizatoriem, balstot Latvijas rallija sporta kopējo līmeni. Rallijsprintu Lietuvā saglabājām ar lielo punktu koeficientu, rūpējoties par šī posma apmeklējumu, līdzīgi arī pēdējais posms kopā ar ralliju „Latvija 2015”. Citu izmaiņu nav.”

Latvijā jau pāris sezonas cenšas iesakņoties minirallijs. Sporta un sportistu attīstībai vērtīgais seriāls izrādījies gana sarežģīts no organizatoru viedokļa.

„Minirallija projekts ir trausls, dažādā ziņā.

Veidojot šo seriālu bijām pārliecināti, ka visu zinām un protam prognozēt, jo mums bija pieredze līdzīgu sacensību veidošanā,” teic Mūrnieks. „Taču progresējusī sportistu tehnika pat kā standarta automašīnas šobrīd ir tik augstā līmenī, ka rada riskus drošībai. Tas nav pieļaujams. Daži jaunumi – no nākamā gada sportisti varēs veikt tikai vienu iepazīšanās braucienu. Savukārt visos posmos būs viena un tā paša speciālista gatavota stenogramma, kas braucējiem kalpos kā pamats, kuru pēc iepazīšanās katrs varēs papildināt ar savām niansēm. Ātrumposmiem papildus centīsimies izveidot GPS shēmas.”

Minirallijā 4WD klases motoru darba tilpums būs ierobežots līdz 2800 cm3. Mašīnām ar lielāku kubatūru būs jāpievienojas 4WD+ klasei. Savukārt 4WD+ saglabās šogad ieviestos turbīnas restriktorus. Pētot rezultātus, kļuvis skaidrs, ka cerētais efekts cīņā par drošību ir panākts.

„Šobrīd strādājam pie rallija supersprinta jaunās sezonas dokumentācijas, kuru ceram pabeigt vēl līdz gada beigām. Kad viss būs zināms, informēsim par jaunumiem arī šajā seriālā,” skaidro LAF SAK vadītājs.