Spīdveja pasaules čempionāta Latvijas posms norisinājās nevis Rīgā kā bija paredzēts iepriekš, bet Daugavpilī, un sacensībās atzīstamu rezultātu uzrādīja sākotnēji rezervista statusā pieteiktais vietējās publikas mīlulis Kjasts Puodžuks.
Kā ziņo aģentūra „LETA”, pirms sacensībām bija plānots, ka Latviju ar speciālo ielūgumu jeb tā saucamo “wild card” pārstāvēs Andžejs Ļebedevs, savukārt Puodžukam un Vjačeslavam Giruckim bija piešķirti rezervistu statusi. Bet pozitīvs rezultāts neilgi pirms sacensību sākuma veiktā alkohola pārbaudē no dalības izslēdza austrālieti Dārsiju Vordu, kā rezultātā vietu pamatsacensībās ieguva Puodžuks.
Pašās sacensībās Puodžuks cīnījās ļoti veiksmīgi. Pirmajās braucienu sērijās izcīnot otro vietu un pēc tam arī uzvar, viņš pat spēja izvirzīties dalītā līderpozīcijā, savukārt nākamajos trijos braucienos mājinieks kopā savāca vēl četrus punktus un nodrošināja sev vietu pusfinālā.
Daudz neveiksmīgāk šoreiz nostartēja Ļebedevs – trijos braucienos viņš bija trešais, bet divus noslēdza pēdējā, t.i., ceturtajā vietā, kopumā sacensībās nopelnot tikai trīs punktus un pēdējo, 16. vietu.
Uzvaru pamatsacensībās ar 13 punktiem izcīnīja dānis Nikijs Pedersens,
kurš kopā ar tautieti Kenetu Bjerri no pirmā pusfināla kvalificējās finālam.
Savukārt Puodžuks savā pirmajā “Grand Prix” pusfinālā karjerā aizraujošā cīņā palika trešais. No šī brauciena finālam kvalificējās amerikānis Gregs Henkoks un polis Kšištofs Kaspršaks. Savukārt Puodžuks sacensību noslēgumā tika ierindots piektajā vietā, tiekot pie labākā rezultāta Latvijas spīdveja vēsturē.
Sekojošajā finālbraucienā startu visveiksmīgāk izcēla Henkoks, tomēr drīz vien viņu apsteidza Kaspršaks, izcīnot savu otro “Grand Prix” uzvaru karjerā. Otrais finišēja Pedersens, bet amerikānis palika trešais.
Pasaules čempionāta kopvērtējumā pēc astoņiem posmiem līderis ar 103 punktiem ir Henkoks. Viņam piecus punktus zaudē brits Tajs Vofinders, bet trešais ar 86 punktiem ir Pedersens.
Kā iepriekš tika plaši reklamēts, Latvijas “Grand Prix” posmu sestdien bija iecerēts aizvadīt Rīgā – renovētajā Biķernieku spīdveja trasē. Taču beigu beigās drošības apsvērumu dēļ sacīkstes nācās pārcelt uz Daugavpili, jo, raugi, Biķernieku treka būvētāji karstajā vasarā kaut kā bija piemirsuši, ka Latvijā mēdz līt lietus, un laikam jau uzbūvējuši celiņu, kas ir izmantojams tikai sausa laika apstākļos. Savādi nu gan…
Kā aģentūrai „LETA” stāstījusi Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa, sacensības Rīgā neesot vēlējušies aizvadīt paši to dalībnieki (pēc tam, kad bija novērtējuši treka seguma visai bēdīgo kvalitāti!).
Sagaidāms, ka nākamajā gadā pasaules labākie motobraucēji atkal startēs Daugavpilī, kas tomēr joprojām ir uzskatāma par Latvijas spīdveja galvaspilsētu.