Par Lietuvas Žurnālistu autokluba rīkotā tradicionalā Starptautiskā Preses rallija absolūto uzvarētāju sestdien Palangā kļuva Lietuvā populārās TV programmas “Autopilotas” vadītājs Ramūns Fetiņģis. Savukārt Latvijas žurnālisti šoreiz startēja neveiksmīgi un nespēja ierindoties trijniekā pat savu ieskaites klašu konkurencē.
Cīņa par uzvaru absolūtajā vērtējumā izvērtās saistošāka nekā pirms rallija varēja iedomāties, jo vairākas lietuviešu ekipāžas uz sacensībām bija ieradušās ar negaidīti nopietnu tehniku. Piemēram Antans Akučka sākotnēji pieteiktā “Ford Focus” vietā dienasgaismā bija cēlis pārbūvētu un jaudīgu “Scion FR-S” jeb Amerikas izpildījuma “Toyota GT”, bet Pauļus Vaļukjavičs startēja ar sacīkstēm sagatavotu “BMW 330i”, tādējādi radot nopietnu konkurenci potenciālajiem favorītiem Renaldam Gabartam ar “Seat Leon Cupra” un Daiņum Ļeonavičam ar “Toyota GT”.
Taču jau kopš rallija pirmās dienas otrā ātrumposma mazliet negaidīti nopietnas pretenzijas uz līderību izrādīja Ramūns Fetiņģis ar “Opel Astra OPC”. Līdz dienas beigām tieši viņš pārī ar stūrmani Agni Vičkačkaiti-Laučuvieni sakrāja solīdu 25 sekunžu pārsvaru pār pieminētajiem Vaļukjaviču un Akučku, bet spēcīgais Renalds Gabarts bija tikai ceturtais ar vēl 28 sekunžu deficītu.
Mūsu
Uldis Hmieļevskis/Jānis Bumbulis ar “Honda Civic Type R”, nepareizi izbraucot vienu figūru, savas izredzes uz labu rezultātu kopumā ‘apraka’
jau trešajā ātrumposmā salīdzinoši garajā Kačerginas sacīkšu trases dopā. “Jātrenējas. Nevar tā vienkārši piecelties no rakstāgalda un visus apbraukt. Mazliet žēl, ka tāds iznākums, jo, domāju, ka ar mūsu rīcība esošo “Type R” šogad bija iespējams ieņemt vietu pirmajā pieciniekā absolūti un droši tikt trijniekā klasē līdz 2,0 litriem,” rezumēja ekipāžas pilots Uldis Hmieļevskis.
Jau pirmajā ātrumposmā rupji kļūdījās arī “AutoMedia.lv” ekipāža
Ainārs Zariņš/Daiga Zariņa, kuri konkurēja dīzeļauto atsevišķajā ieskaitē, tādējādi jau sacensību sākumā attiecībā pret sāncenšiem iedzīvojoties nepilnas minūtes deficītā. Līdz dienas beigām gan izdevās sadeldēt starpību līdz trešajai vietai klasē līdz nepilnām 18 sekundēm, taču otrajā dienā atkal tika pieļautas dažas kļūdiņas, kas finišā neļāva ierindoties augstāk par 5.vietu klasē un 20.pozīciju absolūtajā vērtējumā.
“Ar “Škoda Fabia vRS” un “BMW 320d” mūsu “Clio GrandTour” 90 zirgspēku motoriņš sacensties nespēja, taču trešā vieta klasē bija reāli sasniedzama, ja vien mēs paši nebūtu pieļāvuši tik daudz kļūdas. Diemžēl kļūdu bija krietni vairāk nekā startējot pērn” vājo sniegumu komentēja Ainārs Zariņš.
Diemžēl trešais plānotais dalībnieks no Latvijas – Oskars Kaņeps-Kalniņš – nespēja atrisināt organizatoriskas dabas jautājumus un beigu beigās rallijs viņam gāja secen.
Ramūns Fetiņģis otrajā dienā, šķiet, kontrolēja sacensības gaitu, jo nebūdams vairs tik ātrs kā pirmajā dienā, finišā saglabāja 16,1 sekundes pārsvaru pār Antanu Akučku/Akvili Akučkaiti un viņu efektīgo “Scion FR-S”. Ņemot vērā, ka sacensību beigās Vaļukjaviča “BMW 330i” piemeklēja tehniskas problēmas, uz otro vietu lielajā klasē virs 2,0 litriem un uz trešo absolūtajā vērtējumā pacēlās Renalds Gabarts/Vincs Gerdžiūns.
Ramūnam Fetiņģim šī ir pirmā uzvara “Press Rally” kopvērtējumā, jo iepriekš arvien mazliet līdz šādam panākumam bija pietrūcis. “Jau pēc pirmajiem ātrumposmiem sajutu, ka varu būt ļoti ātrs. Kad pārsvars bija izveidojies, zināju, ka nedrīkst kļūdīties, jāturpina braukt savā ritmā. Tas bija mūsu rallijs. Beidzot!” - pēc uzvaras priecājās Ramūns Fetiņģis.
Komandu vērtējumā “Nissan Pressformance” vienība izrādījās pārāka par “Opel Racing Team” un”Toyota Dream Team”.
Jāatzīmē, ka Tūrisma klasē “Press Rally” vēsturē pirmo reizi startēja dalībniece no eksotiskās Indijas un ekipāža no tuvējās Baltkrievijas. Indiju pārstāvēja žurnāla “Auto Today” redaktore Jogendra Pratapas, kura pārī ar “Autobild Lietuva” redaktoru Vitoldu Miļus ieņēma otro vietu klasē.
“Press Rally 2017″ klases un uzvarētāju “Top 3″
Class I (līdz 1,6 l)
1.Andrejs un Laura Kilda Kildienė (Honda CRX)
2.Egidijus Babelis un Aleksandras Dainys (Toyota Yaris)
3.Tomas Markelevičius un Tadas Martinaitis (Mitsubishi Colt)
Calss II (līdz 2,0 l)
1.Antanas Akučka un Dovilė Akučkaitė (Scion FR-S)
2.Dainius Leonavičius un Adomas Šablevičius (Toyota GT86)
3.Agnė Zacharevičienė un Deividas Jocius ( “KIA Rio”)
Class III (virs 2,0 l)
1.Ramūns Fetiņģis/Agne Vičkackaite-Laučuvienė (Opel Astra OPC)
2.Renalds Gabarts/Vincs Gerdžiūns (SEAT Leon Cupra)
3.Pauļus Vaļukjavičs/Marija Vaļukjavičien (BMW 330i)
Class IV (dīzeļdzinēji)
1.Arūns Volungevičs/Darius Sauļevičs (Skoda Fabia)
2.Ilona Steponena/Gabija Paukštīte (BMW 330d)
3.Artūrs Pakens/Eidvile Pakenaite (Hyundai i30)
Komandu kopvērtējums
1.Nissan Pressformance ”
2.”Toyota Dream Team”
3.Opel Racing Team
VIP klases kopvērtējums
1.Evalds Tilas/Karolis Tuinila (
2.Vits Pauļukonis/Audronis Gulbins
3.Kestutis Taškūns/Andrejs Savčenko
Tūrisma klases kopvērtējums
1.Pauļus Svikls/Mindaugs Dūda
2.Jogendra Pratapas/Vitolds Miļus
3.Jahs Kazanovičs/Jurijs Jankovskis
Historic Rally “Lietuva 2017″ Top 3 “
1.Vidmants Kažukausks/Rasa Kažukauskienė (Mercedes-Benz 240)
2.Artūrs Toleiķis/Vejūns Toleiķis (Volvo 242 L)
3.Maija Jurka/Vidmants Jurka (Porsche 944)