Lēbs septīto reizi kāpj Montekarlo tronī, Petransels gūst 11.uzvaru „Dakar Rally”

sebastien-loeb-monte-carlo-2013-ss2

Aizvadītā nedēļas nogale autosportā pagāja divu superzvaigžņu zīmē. Gandrīz vienlaicīgi divos dažādos kontinentos triumfēja kā klasiskā rallija, tā arī rallijreidu uzvaru rekordists.

WRC jaunā sezona sākusies ar „Citroen” pilota, deviņkārtējā pasaules čempiona Sebastjana Lēba kārtējo – jau septīto uzvaru Montekarlo rallijā.

Lēbs ir ne tikai Pasaules čempionāta titulu, bet arī „Rally Monte Carlo” uzvaru rekordists.

Ne vienam citam nav izdevies iegūt vairāk kā četrus WRC čempiona kausus un vairāk kā piecas uzvaras Montekarlo. Līdzīgi nevienam citam uz planētas nav tik daudz uzvaru slavenākajās tuksnešu ātrumsacīkstēs „Dakar Rally” kā citam francūzim Stefanam Petranselam. Viņš 2013.gada maratonā Čīles galvaspilsētā Santjago triumfēja jau 11.reizi – pirmās sešas bija motociklu klasē, tagad jau piektā ar automobili.

Tādejādi Petransels, kurš ”Dakar Rally” startēja 25.reizi, apsteidza somu Āri Vatanenu, kurš ar četrriteņu braucamo arī līdz šim bija uzvarējis četrkārt.

Sarežģītā Montekarlo trīsdienu derbija noslēgumā Sebastjans Lēbs par minūti un 39,9 sekundēm apsteidza kādreizējo komandas biedru un tautieti Sebastjanu Ožjē, kurš debijas sacīkstēs atveda pirmo sudraba kaluma panākumu jaunajai „Volkswagen” komandai. Visa rallija garumā Lēbs atradās pārliecinošā vadībā, un pelnīti tika pasludināts par uzvarētāju pēc tam, kad dramatiski slikto laika apstākļu un grūti kontrolējamo skatītāju masu dēļ tika pieņemts lēmums atcelt pēdējos divus sacīkšu ātrumposmus. Savukārt trešo un ceturto vietu ieņēma abi pārējie „Citroen” piloti – spānis Daniels Sordo un soms Miko Hirvonens.

Ogier (Volkswagen)

Sestdien, izšķirošajā sacensību dienā iestājās visai dramatiski laika apstākļi – lija, uz ceļa mijās atkala un slapja sniega putra –, tādēļ mašīnu ātrums pat taisnos posmos itin bieži nepārsniedza 20 – 30 km/h. Daudzi tostarp arī vadošie piloti pieļāva kļūdas.

„Ātrumposms nebija braucams,” pēc finiša, stipri sapīcis, komentēja Lēbs. „Trasi klāja sniegs un ūdens, mašīna vispār neturējās uz ceļa. Taisnēs bijām spiesti braukt ar 30 km/h…”

Bet pamatīgu pārsteigumu sagādāja cits franču pilots – Braiens Bufjē (arī ar „Citroen”) –, kurš 14. ātrumposmā, ko tā kritizēja Lēbs, bija pārliecinoši ātrākais, tuvāko sekotāju Miko Hirvonenu apsteidzot par 29, bet deviņkārtējo čempionu – par 52 sekundēm. Pateicoties šim rezultātam, Bufjē pacēlās no devītās uz sesto vietu, bet pēc tam ar tik pat lielu azartu veica vēl 16. ātrumposmu un pašā sacīkšu nobeigumā izstūma no piektās vietas „Ford” pilotu Madsu Ostbergu.

Peterhansel (Mini)

Arī 15 dienas (viena atpūtas diena) ilgušajā  „Dakar Rally 2013” pēdējos posmos nekas kardināli nemainījās un līderi noturēja iepriekš iegūto pārsvaru. Vieglo auto konkurencē pēdējā ātrumposmā uzvaru izcīnīja Peterhansela (Mini) spāņu komandas biedrs Nani Roma, bet tas neko vairs nemainīja. Otrā vieta kopvērtējumā „Toyota” komandas DĀR braucējam Žinelam de Viljē, kurš no lielā Stefana atpalika 42 minūtes un 22 sekundes. Trešais bija krievs Leonīds Novickis (Mini), kurš uzvarētājam zaudēja gandrīz pusotru stundu.

Motociklu grupā Sirils Desprē (KTM) bez traumētā Marka Komā līdzdalības piedzīvoja piekto triumfu karjerā un nākamgad varēs censties sasniegt Petransela sešu uzvaru rekordu. Otrais šogad bija portugālis Rubens Farija (KTM), kurš atpalika par 10 minūtēm un 43 sekundēm. Trešais palika čīlietis Fransisko Lopess (KTM).

Kravas auto konkurencē, atgriežot „Kamaz” ātrāko statusus, pirmo uzvaru izcīnīja krievs Andrejs Karginovs, bet kvadraciklu klasē ātrākais bija argentīnietis Markoss Patronelli.