Krievijā, Karēlijā notikušajā (21.-22.februāris) Pasaules Kausa izcīņas pirmajā posmā rallijreidā, kur piedalījās arī trīs Latvijas braucēji, pārsteidzoši ātrs izrādījies pēdējos gados aktīvu braukšanu nepiekopjošais vairākkārtējais Latvijas čempions klasiskajā rallijā Māris Neikšāns.
Sacensības aizsākās svētdien ar 19,5 km garu Super Special Stage, kurā ātrākais izrādījās komandu „PEK Sport” pārstāvošais Latvijas-Krievijas duets Māris Neikšāns un Antons Nikolajevs ar Žana Luī Šlesēra būvētu T1 grupas automobili. Viņi par 10 sekundēm apsteidza salīdzinoši mazpazīstamos Somijas rallija braucējus Tapio un Toni Lauronenus („RE Autoclub”). Arī sekojošās trešo un ceturto vietu prologā ieņēma „RE Autoclub” ekipāžas – kādreizējais WRC zvaigzne Tonijs Gārdemeiters kopā ar mūsu Krišjāni Cauni (+ 18 sekundes aiz līdera) un Juomi Ampuija/Marku Hurskainens (+ 21 sekunde). Piekto rezultātu sasniedza potenciāli spēcīgie brazīlieši Varela/Guželmins (+31 sekunde), bet tikai septītie bija Krievijas vadošā ekipāža Vasiļjevs/Žilcovs (+ 36 sekundes). Visai augsto 10.rezultātu uzrādīja arī trešais latvietis Aldis Vilcāns pārī ar baltkrievu stūrmani Andreju Rudskoju.
Taču
īstā cīkstēšanās sākās tikai prologam sekojošajā 178,66 km garajā Special Stage 2.
Tā sākumā vadībā izvirzījās visas trīs Somijas pilotu ekipāžas Ampuija, Lauronens un Gārdemeiters, kuriem sekoja Vasiļjevs un Neikšāns. Pie 130 km (KP3) atzīmes līderi mainījušies nebija, bet Vasiļjevs un Neikšāns bija apteiguši Gārdemeisteru. Starp KP3 un KP4 izstāšanos dēļ auto dzinēja defekta piedzīvoja Juomi Ampuija, bet 17,43 km (KP4) atzīmē pirms finiša kā līderis iebrauca Lauronens. Dažu minūšu intervālā sekoja Vasiļjevs, Gārdemeisters, Neikšāns un Varela.
SS2 finišā pēc 2 stundām un 24 sekundēm kā uzvarētāji ieradās Tapio un Toni Lauroneni. Vasiļjevs/Žiļcovs atpalika par minūti un 36 sekundēm, bet Neikšāns/Nikolajevs bija vēl par 26 sekundēm lēnāki. Abu pirmās dienas ātrumposmu kopsumā sacensību vadībā izvirzījās Lauroneni, bet Neikšāna ekipāža bija otrā (+ 1;52), noturot 10 sekunžu pārsvaru pār Vasiļjevu/Žiļcovu. Savukār Gārdemeisters/Caune, lai arī finišēja ceturtie, tika ierindoti vairs tikai 26.pozīcijā, jo saņēma 1 stundas soda laiku par aizkavēšanos tehniskajā zonā pēc prologa, kurā ekipāžas automobilim gadījās tehniskas problēmas – salūza kardāns. Piebildīsim, ka pirmajā dienā neveiksmīgi startēja potenciāli spēcīgā Polijas ekipāža Mareks Dabrovskis/Jaceks Čahors – tikai 21.vieta.
Pirmdien, sacensību otrajā dienā sportistiem vajadzēja to pašu garo ātrumposmu veikt pretējā virzienā.
Sākumā pie 17,8 km (KP5) līderu grupu veidoja Gārdemeisters, Lauronens, Varela, Neikšāns un Vasiļjevs, kuri turējās 27 sekunžu intervālā. Starp KP5 un KP6 neveiksmi piedzīvoja Varelas/Guželmina ekipāža, izkrītot no līderu grupas uz 27.vietu, bet uz piekto vietu pie 49,5 km (KP6) atzīmes pakāpās Krievijas ekipāža Jevgēņijs Firsovs/Vadims Filatovs, pārējiem līderiem saglabājot iepriekš ieņemto secību.

“Centos braukt ātri, bet bez liela riska. Piedzīvojām tikai vienu bīstamu momentu, kad auto lēcienā aizgāja “svecītē’ un nezinājām vai piezemēsimies uz jumta vai riteņiem. Viss beidzās veiksmīgi. Skaidrs, ka vēl ir rezerve, varētu pabraukt arī ātrāk,” sacensību oficiālajā interneta vietnē citēts Māris Neikšāns.
Pie 145,16 km (KP7) atzīmes ātrumposma līderos jau bija izvirzījies Māris Neikšāns, kuram cieši sekoja Gārdemeisters (+ 28 sekundes), bet trešo laiku uzrādīja Vasiļjevs (+1;18). Savukārt Tapio Lauronens bija atkritis uz ceturto pozīciju (+ 1;50), tomēr viņam joprojām tobrīd bija par nieka 2 sekundēm labāks laiks nekā Neikšānam abu dienu summā.
Pēdējos 33,53 kilometros par uzvaru ritēja bezkompromisa cīņa. Konkurenti kāpināja tempu, taču Neikšānam/Nikolajevam izdevās nosargāt uzvaru šājā ātrumposmā, par 17 sekundēm apsteidzot Gārdemeisteru/Cauni un par minūti un 3 sekundēm Vasiļjevu/Žiļcovu. Tēvs un dēls Lauroneni finišēja ceturtie, taču prata pēdējā etapā Neikšānam pietuvoties par trim sekundēm, nosargājot uzvaru kopsummā. Sacensību otrajā dienā sevis kaut cik cienīgu sniegumu nodemonstrēja arī Dabrovskis/Čahors, ierindojoties SS2 sestajā vietā.
Tādējādi par Baja Russia Northern Forest 2016 absolūtajiem uzvarētājiem kļuva „RE Autoclub” ekipāža Tapio un Toni Lauronens, kuri ātrumposmos aizvadīto 376,85 km kopsummā izrādījās par nieka 5 sekundēm ātrāki nekā Māris Neikšāns/Antons Nikolajevs. Vladimiram Vasiļjevam/Konstantīnam Žiļcovam savās mājās nācās samierināties ar trešo vietu. Atzīmēsim, ka augsto sesto vietu kopvērtējumā ieņēma Aldis Vilcāns/Aleksandrs Rudskojs. Viņi arī kļuva par uzvarētājiem Raid-Sport klases ieskaitē. Savukārt T2 grupas ieksiatē uzvaru svinēja cita „RE Autoclub” ekipāža Aleksandrs Terentjevs/Aleksejs Berkuts, kuri absolūti ieņēma 14.pozīciju.
Taču tā kā „RE Autoclub” ekipāžas bija pieteiktas tikai ieskaitei paralēli notiekošā Krievijas rallijreidu čempionāta (KČ) ieskaitē, Neikšāns/Nikolajevs ir kļuvuši par Pasaules Kausa ieskaites 1.posma uzvarētājiem. Šādu panākumu kāds Latvijas braucējs izcīna pirmo reizi! Paredzams, ka Neikšāna/Nikolajeva ekipāža par uzvaru PK ieskaitē saņems Dakaras rallijreida leģendas Vladimira Čagina speciālbalvu – iespēju jūlijā bez starta maksas startēt rallijreidā Silk Way Rally, kam starts paredzēts Maskavā, bet finišs Pekinā.
Jau pēc sacensībām gan ticis izlemts, ka Čagina speciālbalva pasniedzama ātrākajam pilotam, nedalot ieskaites grupas un čempionātus. Attiecīgi – bezmaksas ceļazīmi uz Silk Way Rally ieguva Tapio Lauronens.
Baja Russia Northern Forest 2016 rezultāti (pagaidām rezultāti ir neoficiāli)
- Tapio Lauronens/Toni Lauronens (Mitsubishi Pajero, T1, KČ) – 3:49;37
- Māris Neikšāns/Antons Nikolajevs (Volkswagen 7JO, T1, PK, KČ) + 0;00;05
- Vladimirs Vasiļjevs/Aleksandrs Žiļcovs (Mini One, T1, PK, KČ) + 0:01;18
- Andrejs Novikovs/Vladimirs Novikovs (G-Force Proto, T1, PK, KČ) + 0:16;23
- Andrejs Rudskojs/Jevgēņijs Zagorodņuks (G-Force Proto, T1, PK, KČ) + 0:27;51
- Aldis Vilcāns/Andrejs Rudskojs (Mitsubishi L200, RS, PK, KČ) + 0:42;30
Ar detalizētiem sacensību rezultātiem var iepazīties ŠEIT.