Mārtiņš Sesks un Renārs Francis gatavi sīvai konkurencei no pirmā Eiropas rallija čempionāta posma

M.SesksFrancis_FOTO_D.Janova 02

Trešdien, 10.aprīlī “Latvijas Mobilais Telefons” atbalstītā Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža aizvadīja treniņus Ungārijā, lai jau piektdienas, 12. aprīļa vakarā izietu uz Eiropas rallija čempionāta (ERČ) pirmā posma starta “V-Híd V RallyHungaryVešpremā, kur gaida nesaudzīga un sīva konkurence.

Mārtiņa Seska un Renāra Franča 2024.gada ERČ mērķis ir strauji adaptēties jaunajai automašīnai un čempionāta asfalta posmiem, lai mācītos un pēc iespējas labāk sevi parādītu sīvās konkurences apstākļos. ERČ sezonas atklāšanas sacensībām pieteiktie vārdi nekādus komentārus  neprasa. Uz starta Ungārijas rallijā būs visi titulētākie braucēji – ne tikai aizvadītās sezonas sīvākie sāncenši HaidensPadons (Hyundai i20 N Rally2)un MadsOstbergsbergs (Citroën C3 Rally2), bet arī ungāru varonis MiklošČomos (ŠkodaFabia Rally2 evo), tāpat MateoFrančešči (ŠkodaFabia Rally2 evo), MikkoHeikila (Toyota GR Yaris Rally2), EfrensLarena (ŠkodaFabia RS Rally2),MikoMarčiks (ŠkodaFabia RS Rally2), Filips Marešs (Toyota GR Yaris Rally2), Simons Vāgners (ŠkodaFabia RS Rally2) un citi.Sacensībām pieteiktas pavisam 52 ekipāžas no 24 valstīm, tostarp 28 ekipāžas startēs ar Rally2 mašīnām.

Ekipāžas stūrmanis Renārs Francis apliecina, ka Latvijas ātrākais tandēms izmantos katru ERČ posmu, lai parādītu maksimāli labāko sniegumu: “Centīsimies būt jo īpaši konkurētspējīgi uz grants seguma, kāds šoreiz ir arī Ungārijas posmā.”

M.SesksFrancis_FOTO_D.Janova 01

“No pieredzes varu teikt, ka jaunos rallijos, kur neviens vēl nav braucis, spēku samērs izlīdzinās, jo tu nevari neko paņemt no agrākās pieredzes. Tomēr konkurence noteikti būs ļoti sīva un cīņas aizraujošas. HeidensPadons ir lieliskā formā, tāpat MadamOstbergam, kurš   diezgan daudz startējis un guvis laurus Ungārijas čempionātā, ir izcilas priekšrocības. Ungārijā ar Toyota GR Yaris Rally2  tāpat kā mēs pirmo reizi debitēs Filips Marešs, bet MikkoHeikila šīs būs jau piektās sacensības,” tā konkurenci iezīmē Sesks.

Sesks un Francis pagarinājis līgumu ar Indijas riepu gigantu “MRF” un startēs  komandas ”MRF TyresEurope” sastāvā

līdzās EfrenamLarenam/ Sārai Fernandesai (Spānija) un AndreaMabelīni / VirdžinijaLenzi (Itālija), bet latviešu ekipāžas jauno sacensību autoToyota GR Yaris Rally2  nodrošinās “Sports Racing Technologies”.

“Šī ir pilnībā jauna mašīna gan mums, servisa komandai, gan Mārtiņam. Un labi, ka Mārtiņam un Renāram tā patīk – tas dod papildu impulsu un enerģiju braukt ātri. No tehniskās puses mēs šo auto iepazinām jau Somijas un Portugāles testos, ko aizvadījām ar “ToyotaGazooRacing” komandu. Pirmssacensību testos Embūtē bija ļoti intensīvs treniņu plāns, lai panāktu tos regulējumus, kas bija Portugālē. Uz Kurzemes testiem neatbraucām ar pilnīgi gatavu auto, ļāvām arī mūsu mehāniķiem pasvīst un sagatavoties darbam grunts un dubļu apstākļos. Soli pa solim gājām no standarta regulējumiem līdz tādiem, kādi bija Portugālē. Arī Mārtiņam un Renāram pašiem bija gana daudz tehnisko uzdevumu – riepas un citi elementi bija jāmaina pašiem. Vakar Ungārijā aizvadījām vienu testu dienu, pārbaudījām diferenciāļus, kas ļaus kāpināt ātrumu. Pieregulējām arī auto ģeometriju, lai uzlabotu virsbūves kustīgumu, lai auto ir labāka saķere un tas vēl vairāk “graužas” gruntī,” pirmssacensību treniņos paveikto atklāj Sports Racing Technologies komandas inženieris Arturs Vaido.

Piektdien, 12.aprīlī ekipāža aizvadīs brīvos treniņus un kvalifikācijas braucienu. Iepriekšējās sezonās  bija iespēja sekot kā rallija piloti, atkarībā no kvalifikācijas braucienu rezultāta, izvēlās starta pozīciju. Šogad notikušas izmaiņas – asfalta sacensībās ātrākais kvalifikācijā startēs kā pirmais, savukārt grunts sacensībās pirmie piecpadsmit startēs apgrieztā secībā, t.i. ātrākā ekipāža sacensības sāks piecpadsmitajā starta pozīcijā.

Ungārijas rallija starts tiks dots piektdienas vakarā ar speciālo ātrumposmuVešpremas arēnā. Savukārt katrā nākamajā dienā būs jāveic seši ātrumposmi, pavisam kopā 13 ātrumposmi 192 kilometru kopgarumā. No 12. līdz 14.aprīlim Ungārijas rallijam būs iespēja sekot gan oficiālajāsERČ tiešraidēs www.rally.tv , gan Latvijas TV apraides kanālā Go3 Sport 3 un Go3 Sport 4.

Balatona krastā notiekošais Ungārijas rallijs ir pirmais no astoņiem 2024.gada ERČ posmiem, kam sekos sacensību posms Spānijā (Grankanārija), Zviedrijā, Igaunijā, Itālijā un Čehijā, kā arī jauni posmi Apvienotajā Karalistē (Velsā) un Polijā.

2024.gada Eiropasrallijačempionātaposmi:
1. V-Híd Rally Hungary,  Ungārija, 12. – 14. aprīlis
2. Rally Islas Canarias,  Spānija,  2. – 4. maijs
3. Royal Rally of Scandinavia, Zviedrija,  13. – 15. jūnijs
4. Rally Estonia, Igaunija,  5. – 7. jūlijs
5. Rally di Roma Capitale, Itālija, 26. – 28. jūlijs
6. Barum Czech Rally Zlín, Čehija,16. – 18. augusts
7. Rali Ceredigion, Velsa,  30. augusts – 1. septembris
8. Rally Silesia, Polija, 11. – 13. Oktobris