Mediju kolēģi tiekas žurnālistu rallijā

Aizvadītajā nedēļas nogalē Paņevežas un Šauļu apkaimē norisinājās kārtējais Starptautiskais Žurnālistu rallijs, ko jau 19. reizi rīkoja Lietuvas Žurnālistu autoklubs.

Laika gaitā šis lietuviešu kolēģu vasaras sākumā rīkotais rallijs ir kļuvis par visai iecienītu Baltijas un tuvāko kaimiņvalstu kolēģu draudzīgas tikšanās, sportisku nodarbību un radošas domu apmaiņas pasākumu. Līdzīgi kā iepriekš arī šoreiz tajā dalību ņēma aptuveni pussimts ekipāžu, kas pārstāvēja dažādus Somijas, Igaunijas, Latvijas, Polijas, Ukrainas un Lietuvas medijus. Mūsu valsti šoreiz pārstāvēja (tikai) četras ekipāžas, tostarp otro reizi žurnālistu rallijā piedalījās arī „AutoMedia.lv” ekipāža Ojārs Vētra un Ainārs Zariņš, kas ar „Mūsa Motors Rīga” atbalstu, startēja ar „Dacia Duster” automašīnu.

Zhurnalistu ralis_4

Varētu domāt, ka rumāņu apvidnieks „Duster” galīgi neiederas rallija trasē, taču šajā pasākumā tehnikas sportiskums ne vienmēr ir izšķirošā komponente. Dažos posmos laba rezultāta sasniegšanai nozīmīgāka izrādās partneru saliedētība, atjautība un pat braucēju fiziskā izmanība, tādēļ vien itin līdzvērtīgi cīnīties var gan ekipāžas ar rallija trasēs rūdītiem „Mitsubishi Lancer Evolution”, gan arī braucēji ar „Fiat 500”, „Kia Rio”, „Honda Insight”, pikapu „VW Amarok” u.tml. klasiskā rallijā šķietami neiederīgiem spēkratiem. Somu kolēģi no žurnāla „Teknikan Maailma“ uz šo pasākumu bija ieraušies ar sevišķi eksotisku „Lotus Caterham Superlight R300“ rodsteru.

19. Žurnālistu rallijs bija ievērojams ar to, ka dižķibeles iespaidā sacensību rīkotāji bija izveidojuši sevišķi kompaktu trasi. Dalībniekiem gan tāpat kā citkārt divu dienu laikā bija jāveic 18 papildsacensību posmi, bet rallija trases distances kopējais garums nepārsniedza 300 kilometrus.

15-Press Rally 2014_29.-30.05.2014 036

T.s. papildsacensībās ietilpa gan paralēlā skriešanās pa hipodroma apli, gan mežonīgi ātrs slaloms padomju armijas sen pamestā Pajostes militārajā lidlaukā, gan publikas plaši apmeklēti dažādas sarežģītības veiklības braukšanas šovi vairākās Paņevežas un Šauļu lielveikalu stāvvietās un Radvilišķa ielu trasē, gan reakcijas pārbaude tikai nesen atklātā drošas braukšanas poligonā un pat 200 m sprints ar dzelzceļa „drezīnu” (pa sliedēm).

Neraugoties uz dalībnieku sastāva visai plašo internacionālo sastāvu,

sportiskajā ziņā lietuvieši kārtējo reizi izrādījās visai neviesmīlīgi.

Proti, absolūtajā vērtējumā, kā arī visās sešās ieskaites klasēs uzvaras izcīnīja vietējie braucēji. Un vispār no visām nominācijām tikai vienā uz goda pjedestāla atļāva uzkāpt kādai no ārzemju ekipāžām, un tā izrādījās latviešu – savulaik pirmais „Auto Bild Latvija” galvenais redaktors Mārtiņš Dzenītis ar Andri Mālnieku –, kas automašīnu klasē ar dzinēja darba tilpumu virs diviem litriem izcīnīja godpilno otro vietu. Mēs no tiesas ceram, ka šis burtiski ar beidzamajiem spēkiem izrautais panākums puišiem ir vismaz neliels mierinājums par pēdējā ātrumposmā „nokauto” mašīnas dzinēju.

30-Press Rally 2014_29.-30.05.2014 018

Absolūtajā vērtējumā – starp citu jau astoto reizi (!) – uzvaru Lietuvas žurnālistu rallijā izcīnīja „Top Gear Lietuva” galvenais redaktors Renalds Gabarts (attēlā), šoreiz duetā ar navigatoru Vincu Gerdžiūnu.

Kas attiecas uz mūsu rezultātiem, tad esam gandarīti par izcīnīto 6. vietu klasē līdz diviem litriem. Šoreiz diemžēl ne uz ko vairāk arī nebijām spējīgi… Kā nu ne, ja 1600 cm3 dīzeļu klasi nepietiekamā dalībnieku skaita dēļ organizators beidzamajā brīdī nolēma pievienot divlitru klasei. Līdz ar to mums ar savu 110 ZS „lauku pukšķinātāju” nācās mēroties spēkiem ar krietni „ugunīgākiem kaujas ratiem”. Grēks būtu sūdzēties – „Dacia Duster” parādīja sevi no labākās puses. Taču palūkojiet rezultātu tabulā, kas atrodas pirmajās trijās vietās!

34-Press Rally 2014_29.-30.05.2014 018

XIX Starptautiskā Žurnālistu rallija rezultāti.

Līdz 1600 cm3

  1. Antans Akučka/Donats Cukurs (Lietuva, „Honda Civic“)
  2. Arūns Volungevičs/Darjus Saulevičs (Lietuva, „Toyota Yaris T-Sport“)
  3. Andrjus Kilda/Aurims Raziūns (Lietuva, „Honda CRX“)

Līdz 2000 cm3

  1. Daiņus Leonavičs/Adoms Šablevičs (Lietuva, „Toyota GT86“)
  2. Linas Butkus/Arvyds Šinkūns (Lietuva, „Toyota GT86“)
  3. Aidas Bubinas/Olga Židovlenkova (Lietuva, „Opel Astra“)

Virs 2000 cm3

  1. Renalds Gabarts/Vincs Gerdžiūns (Lietuva, „Volkswagen Golf GTI“)
  2. Mārtiņš Dzenītis/Andris Malnieks (Latvija, „Mitsubishi Lancer Evo“)
  3. Ramūns Fetiņģis/Agne Vičkačkaite (Lietuva, „Kia ceed GT“)

Eko klase

  1. Roberts Bieleckis/Daiņus Sviderskis (Polija/Lietuva, „Fiat 500“)
  2. Vitolds Miļus/Arnas Paļukēns (Lietuva, „Honda Insight“)
  3. Žilvins Pekarsks/Giedris Žiūra (Lietuva, „Honda Insight“)

VIP klase

  1. Ķestutis Taškūns/Andrejs Savčenko (Lietuva, „Volksvagen Golf GTI“)
  2. Arūns Lekjavičs/Ažuols Žadeika (Lietuva, „Renault Megane“)
  3. Kristijons Kaikaris/Evaldas Tila (Lietuva, „Subaru Impreza WRX“)

Dāmu ieskaite

  1. Laima Patinskiene/Lina Leonavičute (Lietuva, „Ford Fiesta“)
  2. Laura Fetiņģienė/Ernesta Globite (Lietuva, „Opel Adam“)
  3. Ilona Steponene/Indre Senkute (Lietuva, „Honda CRX“)