„Mercedes” atkal nespēj izmantot savu pārsvaru

Riccardo_1

Aizraujošā sacīkstē Spa trasē savas kvalifikācijas priekšrocības neizmantoja „Mercedes” braucēji, un trešo uzvaru šosezon izcīnīja austrālietis Daniels Rikjardo.

Startā Niko Rosbergs zaudēja savu pirmo starta pozīciju ne tikai komandas biedram Luisam Hamiltonam, bet arī Sebastianam Fetelam, kurš sparīgi veica garo taisnes nogriezni un pirmajā līkumā uz brīdi jau mēģināja apstrīdēt Hamiltona līderpozīciju. Diemžēl ar to arī beidzās divkārtējā pasaules čempiona aktivitātes. Pēc dažiem līkumiem viņu atkal apsteidza Rosbergs, uzsākot uzbrukumus Hamiltonam. Kādā līkumā atgadījās šķietami neliela sadursme – Hamiltons ar aizmugurējo riteni aizķēra Rosberga mašīnas priekšējo antispārnu, nolaužot dažus labās puses elementus. Taču, kā izrādījās, šajā incidentā tika pārplēsta britu pilotam mašīnas aizmugurējā riepa. Tā rezultātā Rosbergs izvirzījās vadībā, bet Hamiltons bija spiests avārijas režīmā ripināties līdz boksiem, lai nomainītu riteni.

Pāris apļus vēlāk piespiedu „pitstopu”, lai uzliktu jaunu priekšējo antispārnu, veica arī Rosbergs. Šo „Mercedes” braucēju nedienu rezultātā sacīkšu vadībā izvirzījās Daniels Rikjardo, kurš pirmo apļu laikā bija ticis garām komandas biedram Fetelam. Brīdī, kad boksos devās abi „Red Bull” piloti, vadībā izvirzījās Valteri Botass. Šī bija otrā reize somu braucēja karjerā (pēc Austrijas GP), kad viņš atradās peletona priekšgalā.

Tostarp aiz Rosberga mašīnas radio antenas bija aizķērušās paliekas no Hamiltona saplēstās riepas. Vācietis vairākus apļus nervozēja, piespiedu kārtā vērodams driskas, kas plivinājās tieši acu priekšā. Vēlāk, mēģinot atgūt boksu apmeklējumā zaudēto laiku, Rosbergs vairākkārt kļūdījās un, ne tikai netika garām Fetelam, bet vēl zaudēja vienu pozīciju Botasam.

Hamiltona centieni uzlabot pozīcijas īpaši nevainagojās ar panākumiem,

jo plīsusī riepa bija nodarījusi zināmus bojājumus mašīnas šasijai, kas ietekmēja piespiedējspēku un līdz ar to arī ātrumu. Jau sacīkstes vidusdaļā komanda apsvēra iespēju izstāties, lai pataupītu dzinēja resursus. Piecus apļus pirms finiša šī iespēja tika izmantota.

Desmit apļus pirms finiša pēc diviem boksu apmeklējumiem vadībā atradās Rikjardo, kurš bija iekrājis sev solīdu handikapu, kamēr sāncenši tērēja spēkus savstarpējās cīņās. Austrālietim sekoja Rosbergs un Kimi Raikonens. „Mercedes” pilots 9 apļus pirms finiša nolēma uzlikt mīkstākā sastāva riepas, kā rezultātā atkrita uz ceturto pozīciju. Itin drīz vien viņam atkal izdevās apdzīt Botasu un dažus apļus vēlāk tikt garām arī Raikonenam, uzsākot pakaļdzīšanos Rikjardo, kurš tobrīd atradās vairāk nekā 20 sekunžu atstatumā. Tikmēr otrajā plānā abiem somiem norisinājās sīva sāncensība par trešo vietu. Šo dueli uzvarēja Botass.

Savukārt Rikjardo izdevās noturēt pirmo pozīciju, finišējot 3,3 sekundes pirms Rosberga.

F1 Beļģijas GP rezultāti:

  1. Daniels Rikjardo (Austrālija, „Red Bull Racing-Renault”) 1.24:36,556
  2. Niko Rosbergs (Vācija, „Mercedes AMG”) +3,3
  3. Valteri Botass (Somija, „Williams-Mercedes”) +28,0
  4. Kimi Raikonens (Somija, „Ferrari”) +36,8
  5. Sebastjans Fetels (Vācija, „Red Bull Racing-Renault”) +52,1
  6. Kevins Magnusens (Dānija, „McLaren-Mercedes”) +54,2
  7. Džensons Batons (Lielbritānija, „McLaren-Mercedes”) +54,5
  8. Fernando Alonso (Spānija, „Ferrari”) +1:01,1
  9. Serhio Peress (Meksika, „Force India-Mercedes”) +1:04,2
  10. Daņils Kvjats (Krievija, „STR-Renault”) +1:05,3