„Mitsubishi” supergludeklis kalnā braukšanas sacensībām

mitsubishi-pikes-peak_2

29. jūnijā Koloradosprigsā, ASV norisināsies ikgadējās „Pikes Peak” kalnābraukšanas sacensības, kam gatavojas ne tikai dažādi avantūristi, bet arī vairākas autoražotāju komandas.

Tostarp „Mitsubishi” jau vairākus gadus pretī mākoņiem brauc ar elektriskās piedziņas spēkratiem. 2014. gada derbijam ir sagatavots jauns sacīkšu bolīds „MiEV Evolution III”. Tā ir pērnā gada sacīkšnieka pilnveidota versija. „Mitsubishi” pārstāvji uzskata, ka ar to viņiem ir visai reālas izredzes gāzt no troņa pašreizējo ātrākā elektroauto „E-Runner Pikes Peak Special” braucēju – japāņu kalnā braukšanas veterānu un kādreizējo „Suzuki” rallija komandas vadītāju Nobuhiro «Monstru» Tadzimu.

„MiEV Evolution III” darbina četri elektromotori

– pa vienam katram mašīnas ritenim – ar summāro jaudu 450 kW (612 ZS). Salīdzinājumam 2012. gadā „Mitsubishi” elektromobilim bija 325 ZS, bet 2013. gadā – 543 ZS.

Līdztekus ievērojamam jaudas palielinājumam „Mitsubishi” elektriskais sacīkšnieks ir ieguvis vieglāku cauruļu rāmi, modificētus aerodinamikas elementus, kas būtiski palielina pretvēja radīto piespiedējspēku, kā arī pilnveidotu „S-AWC” riteņu piedziņas kontroles sistēmu, kas optimizē saķeri, uzlabo vadāmību un auto gaitas stabilitāti.

mitsubishi-pikes-peak_1

„Mitsubishi” šogad kalnā sūtīs divus „MiEV Evolution III”. Ar vienu brauks divkārtējais Dakāras rallijreida uzvarētājs Hiroši Masuoka, bet ar otru – seškārtējais Paikspīkas uzvarētājs motociklu klasē Gregs Treisijs. Pērn abi braucēji finišēja otrajā un trešajā vietā, piekāpjoties jau minētajam Tadzimam, kura elektriskais prototips 20 kilometrus garo trasi veica 9 minūtēs un 46,530 sekundēs. Šis rezultāts viņam deva piekto vietu sacensību absolūtajā vērtējumā. Atgādināsim, ka par „Pikes Peak Hill Climb 2013” uzvarētāju kļuva deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjens Lēbs ar 900 ZS „Peugeot 208” prototipu, kurš distanci veica 8 minūtēs un 13,878 sekundēs.

Birkas: