„Dakar Rally” neatkarīgi no tā vai notika Āfrikā, vai kā pēdējos gados Dienvidamerikā, nav nekāda pastaiga. Arī šogad, kad veikta mazliet vairāk nekā pusdistance jeb 9 no 14 etapiem, uzvaras pretendentu skaits ir sarucis visās ieskaites klasēs.Vieglo auto konkurencē pēc 9.posma oficiāli izstājušas bija jau 49 ekipāžas, kas ir trešā daļa no startējušajiem.
Starp šī gada „Dakar Rally” līdzšinējiem neveiksminiekiem ar skaļāko vārdu, protams, ir par spāņu matadoru dēvētais klasiskā rallija eksčempions Karloss Sainss
(Demon Jefferies Buggy), kurš „Team Qatar” rindās noteikti bija galveno pretendentu uz uzvaru skaitā tūlīt aiz Stefana Petransela („X-Raid”) un Nasera Al Atijas („Team Qatar”). Ambiciozais Sainss šajās sacīkstēs parādījās 2006.gadā un, sakarā ar „Volkswagen” komandas aiziešanu, izlaida tikai pagājušā gada sacensības. Viņš pa šiem gadiem spējis uzvarēt 27 atsevišķos ātrumposmos. 2011.gadā pat septiņos, taču uzvarēt Karlosam ir izdevies tikai vienreiz – 2009.gadā, jo bieži viņam, tāpat kā šogad, veiksme mijusies ar neveiksmēm. Piecdesmitgadīgais Sainss pēc izstāšanās sarūgtināts paziņoja, ka šajās sacensībās visticamāk vairs neatgriezīsies. Redzēsim…
Šogad Sainss kapitulēja kopā ar vācu stūrmani Timo Golšalku, kurš „Dakar Rally” 2007.gadā vēl Āfrikā sāka ar dalību kravas auto konkurencē, tad 2009.gadā bija sestais kopā ar mazāk pazīstamu vācu pilotu Dīteru Depingu. Gadu vēlāk Gotšalks jau asistēja katarietim Al Atijam un viņi izcīnīja otro vietu, bet 2011.gadā. abi kopā uzvarēja.
Vēl no auto klases stiprāko grupas jau sacensības beigušajiem jāpiemin polis Kržištofs Holoučiks
(All4 Racing Mini) no „Astana” komandas. Polijas rallija veterāns „Dakar” startē kopš 2005.gada, spējis finišēt četros no astoņiem rallijreidiem un divreiz bijis piektais – 2009. un 2011.gadā. Poļa stūrmanis šogad bija portugālis Filips Palmeiro. Viņam septītā Dakāra, labākais rezultāts 10.vieta 2010.gadā.
Vēl var pieminēt Gilhermi Spinelli un Jusefu Hadadu (ASX Racing Mitsubishi), kas bija izlikti startam ar augsto 310.numuru un 2011.gadā bija devītie kopvērtējumā, kā arī franču ekipāžu Stefanu Vinterbergeru un Tjerī Dell-Zotti (Buugy Jeke Proto Dessoude), pilots gan ir debitants, bet stūrmanim Dell-Zotti ir ļoti liela „Dakar” pieredze un pūrā 3.vieta kopā ar japāni Kendžiro Šinozuku 2002.gadā.
Motociklistu konkurencē no startējušajiem izstājušies jau ir aptuveni ceturtā daļa – vairāk nekā 40 braucēji. Mediji ziņoja, ka 9.posmā pēc sadursmes ar trasē ieklīdušu lopiņu netālu no finiša, par izstāšanos paziņojis kopvērtējuma līderis pirms šī posma francūzis Davids Kasto. Viņš neredzot jēgu turpināt sacīksti, jo varējis cīnīties par pašām augstākajām vietām, bet pēc 9.posma tas vairs neesot iespējams. Francūzis ne tikai pabojāja savu motociklu, bet guva arī pleca traumu. Kasto pūrā ir 2.vieta 2007.gadā un 4.vieta 2009.gadā. Oficiālajā izstājušos sarakstā Kasto vēl nav redzams, bet gan ir minēts 10.posma starta listē. Visticamāk, ka viņa uzvārds pie neveiksminiekiem parādīsies pēc 10.posma.
Nav paveicies arī citam Kasto tautietim – noteikti potenciālam TOP 10 motosportistam Davidam Fretiņjē (3.vieta 2009.gadā, 5.vieta 2011.gadā). Viņš izstājās jau pēc 4.posma. Vēl no labi zināmiem un potenciāli spēcīgiem motobraucējiem ir izstājies stabils pēdējo gadu divdesmitnieka pretendents slovāks Mirans Stanovniks (13.vieta 2007., 2009. Un 2011.gadā).
Spēcīgākie starp kvadraciklistiem visi vēl ir ierindā. Savukārt arī kravas auto grupa ir cietusi zaudējumus no potenciāli spēcīgāko ekipāžu grupas. Kā pirmā jāmin holandieša Hansa Steisija (Iveco) vadītā vienība. Steisijs uzvarēja 5.posmā, ir pagājušā gada „Dakar” vicečempions un 2007.gada uzvarētājs. Otra jau „demisionējusī” vērā ņemamā ekipāža ir lietuviešu izcelsmes Kazahstānas pilota Artura Ardavičus vadītā. Pērn tieši Ardavičus bija veiksmīgākais (3.vieta) no „Kamaz” braucējiem, lai gan viņš pārstāv nevis „KamazMaster”, bet komandu „Astana”.