Pagājušā gada Baltijas kausa ieguvējam Buggy 1600 klasē Dāvim Aupem var nākties šo sezonu izlaist

01 - Davis Aupe 03

Pērn Dāvis Aupe sasniedza savas autosportista karjeras pagaidām augstāko punktu, kļūstot par Baltijas kausa ieguvēju Buggy 1600 klasē. Ņemot vērā sportista spējas, komanda izvirzīja tālejošu un augstu mērķi – Dāvis Aupe – Eiropas autokrosa čempions. Taču šobrīd šķiet, ka finanšu trūkuma dēļ Dāvis pat nevarēs startēt Latvijas un Baltijas mērogā, nemaz jau nerunājot par Eiropas čempionātu.

Protams, apzinoties ļoti spēcīgo konkurenci Eiropas autokrosa čempionātā, ne pats Dāvis, ne arī komanda „Kesha Motorsports” kopumā necerēja, ambiciozo plānu par Aupes aizvešanu līdz čempiona titulam, realizēt jau pirmajā gadā, portālam „AutoMedia.lv” norādīja komandas direktors Guntis Kļaviņš.

„Šogad bija paredzēts piedalīties visos vai vismaz lielākajā daļā Eiropas čempionāta posmos, iepazīt visas trases, gūt regulāru augstākā līmeņa sacensību pieredzi un rūdījumu, vienlaikus cenšoties nostiprināties vadošo braucēju grupā sezonas kopvērtējumā.

Esam pārliecināti, ka, realizējot mērķtiecīgu programmu, vairāku sezonu garumā Dāvis būtu spējīgs cīnīties par visaugstākajām vietām, ”

stāsta Guntis Kļaviņš.

Dāvis Aupe

Dāvis Aupe

Dāvis Aupe esot jūtami pāraudzis meistarībā sava iepriekšējā bagija iespējas un tas ticis pārdots. Čehijā noskatīts pilnīgi jauns, konkurētspējīgs bagijs un jau pērnā gada nogalē veikta drošības naudas iemaksa. Taču sponsoru un finansējuma trūkums liedz pat iegādāties jauno braucamo, nemaz nerunājot par kaut kādiem nopietniem sacensību plāniem. Bagijs bez motora vien maksā 23 tūkstošus eiro.

„Aizvadītā sezona izdevās, kaut arī naudas trūkumu esam izjutuši vienmēr. Priecājos, kad pāris reizes sezonā izdevās dabūt jaunas riepas, kamēr citi vienā sacensībā var atļauties vairākus riepu komplektus. Taču, neskatoties uz visu, mūsu mazā komanda paveica lielu darbu, un rezultāts ir Baltijas kauss, kas tagad glabājas Ogrē. Ar nepacietību gaidīju jauno bagiju un cīņas Eiropas trasēs, bet pašreiz izskatās, ka nav ar ko braukt pat tepat Baltijā,” skumji secina pats Aupe.

Redzot, ka čehu bagiju iegūt laikam neizdosies, komandas darbnīcā uzsākta bagija būve pašu rokām, taču arī tam, vismaz labā līmenī, „Kesha Motorsports” īsti nav līdzekļu. Pat ja mašīnu tomēr izdosies sagatavot, pilnvērtīga dalība kaut visās nozīmīgākajās Baltijas sacensībās ir zem liela jautājuma, izriet no komandas sacītā.

1991.gadā dzimušais Dāvis Aupe Baltijas autokrosa pasauli nošokēja 16 gadu vecumā, kad, būdams mazpazīstams iesācējs ar tikai dažu sacīkšu pieredzi, 2007.gada Baltijas čempionāta posmā Ukmerģē (Lietuva) izcīnīja uzvaru D-3A divīzijā. Debijas sezona tika noslēgta kopvērtējuma 5.vietā. Diemžēl nākamie gadi, jau pieminēto finanšu trūkuma dēļ, Dāvim pagāja, tikai epizodiski startējot Baltijā un vēl retāk iemēģinot spēkus kādā no Eiropas čempionāta posmiem. Neskatoties uz problēmām, lielisks tomēr izvērtās 2012.gads, kad sīvā konkurencē iegūts Baltijas kauss.

Dāvim Aupem neapšaubāmi piemīt dabisks sacīkšu braucēja talants. Žurnālā „Sports” jau 2009.gadā Dāvim veltīti šādi vārdi:

„…viņš pa trasi nevis brauca, bet gandrīz lidoja. Ātrums un pozitīvā agresija trasē bija acīmredzama fantastika.”

Daudziem varbūt „Kesha Motorsports” plāns: Dāvis Aupe – Eiropas autokrosa čempions var likties utopija. Taču, ja paskatāmies tepat nesenā pagātnē, tad ir veiksmīgi precedenti, gan mērķu izvirzīšanā, gan vēlāk to sasniegšanā.

Pirms gadiem 20, kad Latvija tikai nesen bija atguvusi valstisko suverenitāti, līdzīgu mērķi (Latvietis – Eiropas čempions) izvirzīja salonmašīnu klasē autokrosā startējošais Haralds Šahbazjans. Viņam pašam gan augstākos pakāpienus sasniegt neizdevās, taču kopš tā laika Eiropas slavu un augstas vietas Eiropas čempionāta posmos un arī kopvērtējumā ir ieguvis ne viens vien latvietis. Starp viņiem brāļi Uģis un Ivo Traubergi, Andris Dambis, Gints Bujāns, Aldis Zēbergs. Tieši bagijos vēl agrāk Eiropas augstākajā līmenī konkurētspējīgs bija mūsu Nikolajs Tions, vēlāk Aleksejs Jaluņins. Pēdējā laikā Latvijas vārdu Eiropas autokrosa trasēs aizmirst neļauj Jānis Boks.

Eiropas autokrosa čempionāts tika iedibināts 1977.gadā ar tagadējo Super Buggy (agrāk D-3) jeb lielo bagiju divīziju. 1980.gadā čempionātam pirmoreiz tika pievienota salonmašīnu D-1 divīzija, bet kopš 1987.gada notiek sacensības arī Buggy 1600 (agrāk D-3A) ieskaitē. Lai stimulētu jauno braucēju attīstību 2011.gadā par čempionāta pilntiesīgiem dalībniekiem kļuva arī pavisam jauni zēni, kuri sacenšas Junior Buggy divīzijā.

Salonmašīnu divīzijā mums ir savs Eiropas čempions – Uģis Traubergs (2000.g.). Turklāt togad viss Eiropas čempionāta goda pjedestāls piederēja latviešiem, jo 2.vietu ieguva Andris Dambis, bet trešais bija Ivo Traubergs. Zēbergs un Dambis ir divkārtēji Eiropas vicečempioni, Bujānam tas bijis pa spēkam vienu reizi.

Bagiju klasēs Latvijas sportistiem kopvērtējuma trijnieks pagaidām nav bijis pa zobam, taču uzvaras un vietas uz pjedestāla atsevišķos čempionāta posmos ir. Kāpēc, lai nebūtu pa spēkam arī kopvērtējuma pjedestāls vai pat uzvara?

Eiropas autokrosa čempionātu medaļnieki D-1 divīzijā

Year European Champions 2nd place 3rd place
2012 Vaclav Fejfar (CZ) Valentin Korshunov (RUS) Tamas Karai (HUN)
2011 Tamas Karai (HUN) Vaclav Fejfar (CZ) Valentin Korshunov (RUS)
2010 Alexandr Kvashnin (RUS) Vaclav Fejfar (CZ) Paulius Pleskovas (LT)
2009 Vadim Makarov (RUS) Tamas Karai (HUN) Vaclav Fejfar (CZ)
2008 Nerijus Naujokaitis (LT) Alexandr Kvashnin (RUS) Vaclav Fejfar (CZ)
2007 Nerijus Naujokaitis (LT) Alexandr Kvashnin (RUS) Tamas Karai (HUN)
2006 Helmut Wild (GER) Alexandr Kvashnin (RUS) Ladislav Brozek (CZ)
2005 Airat Shaymiev (RUS) Aldis Zēbergs (LV) Rustam Minnihanov (RUS)
2004 Airat Shaymiev (RUS) Aldis Zēbergs (LV) Rustam Minnihanov (RUS)
2003 Radik Shaymiev (RUS) Airat Shaymiev (RUS) Aschot Ervandian (RUS)
2002 Airat Shaymiev (RUS) Ilja Reznichenko (RUS) Radik Shaymiev (RUS)
2001 Helmut Wild (GER) Gints Bujāns (LV) Ilja Reznichenko (RUS)
2000 Uģis Traubergs (LV) Andris Dambis (LV) Ivo Traubergs (LV)
1999 Aurelijus Simaska (LT) Helmut Wild (GER) Uģis Traubergs (LV)
1998 Helmut Wild (GER) Andris Dambis (LV) Aurelijus Simaska (LT)
1997 Helmut Wild (GER) Marcel Egg (CH) Ladislav Brozek (CZ)
1996 Walter Schmid (CH) Rolf Schairer (GER) Andris Dambis (LV)
1995 Rolf Schairer (GER) Manfred Pommer (GER) Walter Schmid (CH)
1994 Rolf Volland (GER) Klaus Schwantes (GER) Boris Kotello (RUS)
1993 Rolf Volland (GER) Alexander Jerofejev (RUS) Marc Morize (FRA)
1992 Fabrice Morize (FRA) Rolf Volland (GER) Marc Morize (FRA)
1991 Giancarlo Stecca (ITA) Rolf Volland (GER) Hildegard Megerle (GER)
1990 Rolf Volland (GER) Giancarlo Stecca (ITA) Bernhard Schönacher (GER)
1989 Illida Romagna (ITA) Giancarlo Stecca (ITA) Rolf Volland (GER)
1988 Augusto Cesari (ITA) Illida Romagna (ITA) Bernhard Schönacher (GER)
1987 Gian Battista Rosella (ITA) Umberto Scariot (ITA) Bernhard Schönacher (GER)
1986 Jurg Felix (CH) Gian Battista Rosella (ITA) Renzo Braga (ITA)
1985 Jurg Felix (CH) Gian Battista Rosella (ITA) Angelo Fornicola (ITA)
1984 Peter Derber (GER) Jurg Felix (CH) Camille van Mechelen (BEL)
1983 Peter Derber (GER) Peter Rohrig (A) Jurg Felix (CH)
1982 Adolf Heinz (GER) Peter Rohrig (A) Reiner Eisen (GER)
1981 Adolf Heinz (GER) Peter Derber (GER) Peter Rohrig (A)
1980 Peter Derber (GER) Camille van Mechelen (BEL) Ernst Winkler (CH)