Pēc atpūtas ātrākais atkal „Schlesser” bagijs, bet 7.etaps nes izmaiņas arī kopvērtējuma galvgalī (papildināts 06.01.)

Africa Eco Race 2013 logo

Kā jau „AutoMedia.lv” un arī citi mediji iepriekš ziņoja, pirms 3.janvārī aizvadītās brīvdienas Latvijas ekipāža Māris Saukāns un Uldis Dzenis apvidus auto un kravinieku kopējā konkurencē ar elektropiedziņas „OSCar eO” rezultātu tabulā ieņēma 20.vietu. Taču atpūtas dienas laikā rezultāti ir koriģēti un mūsējie ir pacēlušies divas pozīcijas augstāk., lai gan ieņemtās vietas un aizvadīto etapus veikšanas laiki mūsējiem nav maninīti.

Arī sacīsktes turpinošo ekipāžu skaits no 27 vienībām, kas rezultātu tabulā figurēja 2.janvāra vakarā ir pieaudzis līdz 38 vienībām. Kopvērtējuma augšgalā līdz 8.vietai manījies nav nekas un visticamāk, ka divas ekipāžas vēlāk ir saņēmušas kādus laika sodus un noslīdējušas vērtējumā zemāk nekā latvieši.

Savukārt pēc ceturtdienas atpūtas piekdien, 4.janvārī rallijreida līderi turpināja veidot sev handikapu attiecībā pret konkurentiem. Tā francūžu Šlesēra/Eskuirola ekipāža ar „Schlesser” bagiju bija minūti un 4 sekundes ātrāki par tuvākajiem sekotājiem, kas šoreiz gan izrādījās nevis ciešākie kopvērtējuma oponeti Pelišē/Panserī („Toyota Hylux”), bet gan vācu duets Kavenbergs/Kastelains („Toyota Hylux”). Pelišē finišēja tikai sestais un kopvērtējumā titulētajam Šlesēram nu jau zaudē nevis 10, bet gandrīz 16 minūtes.

Arī kravinieku līderi – Antona Šibalova pilotētā „Kamaz” komanda atkal bija ātrāka nekā sekotāji Elizabetes Žasintu („MAN”) un Tomasa Tomačeka („Tatra”) vadībā.

Salīdzinoši sliktāk 6.etapā bija klājies ar tradicionālās piedziņas „OSCar 03” startējušajiem krieviem Grigorovam/Miškinam. Viņi ierindojās tikai 19.pozīcijā, taču kopvērtējuma 8.vietu nezaudēja, jo 6.etapa ātrumposms bija salīdzinoši īss – tikai 160 km – un uzvarētājam tika zaudētas tikai nepilnas 19 minūtes. Saukāns/Dzenis ierindojās tikai 34.pozīcijā, taču arī saglabāja kopvērtējuma iepriekšējo – 18.vietu.

Jokaini, bet pēc sestā etapa „Africa Eco Race” rezultātos sarindotas jau 41.ekipāža nevis 38 vai mazāk. Rodas sajūta, ka tuksneša sacīkstes grūtības nevis atsijā dalībniekus, bet gan vairo to skaitu. Toties

5.janvāra 7.etaps, kam ātrumposma garums ir 437 km, gandrīz droši, ka sajauks vietu dalījumu arī kopvērtējuma augšgalā.

Pulksten 22.04 pēc Latvijas laika finišu bija sasniegušas tikai 20 mašīnas. Līderis nemainīgi Šlesērs, bet uz otro vietu pakāpusies „Kamaz” ekipāža un uz trešo čehs Miroslavs Zapletāls, jo 7.etapā aiz Šlesēra finišēja Šibalova un Tomačeka vadītie kravinieki, bet ceturtie bija Grigorovs/Miškins ar „OSCar”!

Acīmredzot etaps vēl nav beidzies un arī Saukāns/Dzenis finišu nav sasnieguši, bet kopvērtējums šobrīd izskatās šādi – Šlesērs (Schlesser), Šibalovs (Kamaz), Zapletāls (Hummer), Pelišē (Toyota) un Grigorovs (OSCar).

6.janvāra rītā rezultātu tabulā “Africa Race” 7.etapa rezultātos redzamas, ka finišējušas 35 ekipāžas. Kā pēdējā ir Saukāna/Dzeņa “OSCar eO”. Līderim Šlesēram zaudētas piecas stundas, taču kopvērtējumā latvieši joprojām saglabā 18.vietu un var sacensības turpināt.