Petransels ignorē komandas ‘lūgumu’ un saglabā „Dakar Rally” intrigu

MOTORSPORT -  DAKAR 2014 PART 2

Jau trešo gadu nez vai kāds daudz maz rallijreidu sportam regulāri sekojošais šaubījās, ka uzvaru vieglo automobiļu grupā „Dakar Rally” gūs kāds cits, nevis viens no ar „Mini All4 Racing” braucošajiem “Monster Energy X-Raid Team” pilotiem. Pēc tobrīd neuzvarētās „Volkswagen” komandas aiziešanas no šī sporta pirms trim gadiem, koncerna „BMW” atbalstītajai vienībai konkurentu gandrīz nav. Taču atklāts komandas diktāts, kuram tieši jāuzvar, tik klaji kā šoreiz izpaudies pirmoreiz…

Trīs posmus pirms sacensību beigām tobrīd no līdera Huana Romas tikai mazliet vairāk par divām minūtēm atpaliekošā Dakaras leģenda Stefans Petransels (attēlā augšā) publiski paziņoja: “Vakar vakarā komandas vadība palūdza mani braukt lēnāk… Žēl, jo mēs smagi strādājām… “Mini” grib trīs ekipāžas uz goda pjedestāla, bet, braucot tādā ātrumā, kā mēs to esam paraduši, ir viegli vienas dienas laikā “novākot” vienu vai pat divas mašīnas. Mēs zinām, ka tas ir iespējams, bet neuzskatu, ka kāds no mums to izdarītu.”

Var jau saprast komandu, jo pirmoreiz var iznākt, ka visu goda pjedestālu aizņems tikai „Mini”. Būtu lieliska reklāma, bet iznākusi pamatīga blamāža!

Pēc 12.posma ir skaidrs, ka Petransels nav padevies komandas pavēlei. Viņš uzvarēja priekšpēdējā ātrumposmā, atvinnēja vairāk kā piecas minūtes un tagad, pirms izšķirošajiem notikumiem ir 26 sekundes priekšā Romam.

Roma (attēlā zemāk) gan ir noliedzis, ka bijušas kaut kādas komandas pavēles un 12.posmā viņš vienkārši pārdūris riepu un tādēļ arī Stefanam bijusi iespēja viņu samērā viegli panākt. Taču Petransela izteikumi arī pēc 12.posma ir pietiekami daiļrunīgi: „Mēs braucām mierīgi, nemaz necentāmies atvinnēt par katru cenu… Jebkurā gadījumā, komandai tagad ir iespēja pieņemt jaunus lēmumus. Mēs pakļausimies, lai kādi tie būtu…”

Huans Nani Roma

Ja franču ‘superStefans’ tiešām uzvarēs, viņam Dakaras rallijos būs pa sešām uzvarām gan moto, gan vieglo auto konkurencē. Savukārt spāniešu oponentam Romam līdz šim ir tikai viena uzvara ar motociklu. Roma mašīnā pārsēdās pēc mototriumfa 2004.gadā un, kļuvis par Petransela komandas biedru „Mitsubishi Ralliart” komandā,  jau uzreiz pievienojās favorītiem, ierindojosties 2005.gadā 6.vietā, bet gadu vēlāk spējot finišēt jau trešais. Turpmākajos divos gados gan tik labi neveicās – 13. un 10.vieta.

2010.gadā, kad „Mitsubishi” Dakaras arēnu jau bija pametuši, gan Petranselu, gan Romu uzņēma „X-Raid” vienība un iekšējais divu bijušo motoasu duelis turpinājās ar „BMW” mašīnām, kas tomēr nespēja konkurēt ar „VW Race Touareg”. Tas, ko šagad grib “Monster Energy X-Raid Team”, divus gadus pēc kārtas (2010. un 2011.gadā) izdevās „Volkswagen Motorsport”, jo viss pjedestāls piederēja ‘Tuaregiem’ – vispirms Karlosam Sainsam, Naseram Al-Atijam un Markam Milleram, tad Al-Atijam, Žinelam De Viljē un Sainsam. Petransels abus gadus bija ceturtais, bet Roma abas reizes izstājās.

2012.gadā „X-Raid” nomainīja „BMW” pret „Mini” un nepārspējami bija abi šodienas galvenie konkurenti. Uzvarēja Petransels, bet Roma palika otrais, zaudējot gandrīz 42 minūtes. „Mini” absolūtu triumfu izbojāja Žinels De Viljē ar „Toyota”, atstājot trešo „Mini” ar krievu Leonīdu Novicki aiz pjedestāla. Pērn atkal tas pats – cetriniekā trīs „Mini”, bet otrais atkal De Viljē no „Imperial Toyota”. Uzvara Stefanam, Novickis trešais, bet Romam nācās samierināties tikai ar ceturto pozīciju.

Pēdējos „Dakar Rally” 10 gados vissīvākā sāncensība ir padevusies 2009. un 2010.gadā, kad De Viljē Milleru un Sainss Al-Atiju finišā apsteidza attiecīgi tikai par 3,39 un 2,12 minūtēm. Nav jau izslēgts, ka arī agrāk šad tad ir darbojusies „komandu stratēģija”, taču vēl nekad tik klaji šāds īlens no Dakaras maisa ārā nav izlīdis.

Atzīmēsim vēl, ka jau vairākkārt minētais De Viljē savulaik – 2006.gadā – izbojāja arī „Mitsubishi” absolūtu triumfu, jo kā otrais ar „Race Touareg” iespraucās starp starp četriem „Mitsubishi Pajero” un , uzvarot Lukam Alfānam, apsteidza to pašu Romu un arī Petranselu. Taču tāds trimfs kā „Mitsubishi” piedzīvoja 2002.gadā nez vai tuvākajā laikā tiks atkārtots – šī ražotāja mašīnas aizņēma astoņas pirmās vietas un vēl arī desmito. Uzvarēja togad japānis Hiroši Macuoka.

12.posma rezultāti

1. Petransels/Kotrē (Mini) – 3:38;19

2. Al-Atija/Krūzs (Mini) – +3;38

3. Roma/Perēns (Mini) – +5;58

4. De Viljē/ Von Zitcevics (Toyota) – +10;48

5. Holovčiks/Žilcovs (Mini) – +18;06

Kopvērtējums pēc 12.posma

  1. Petransels/Kotrē (Mini) – 48:45;45
  2. Roma/Perēns (Mini) – +0;26
  3. Al-Atija/Krūzs (Mini) – +54;07 (+ sods 1 stunda)
  4. De Viljē/ Von Zitcevics (Toyota) – +1:21;13
  5. Teranova/Fjūza (Mini) – +1:27;57 (+ sods 15 min)