„Porsche” izcīna uzvaru Lemānas maratonā

Porsche 919 Hybrid_19

Pagājušajā nedēļas nogalē aizvadītajā “24 Heures Du Mans” vācu autoražotāja „Porsche” komanda izcīnīja spožu dubultpanākumu, prestižajās maratonsacīkstēs triumfējot jau 17. reizi.

Neviens no konkurentiem līdz šim nav sasniedzis tik iespaidīgus rezultātus pasaules grūtākajā izturības braucienā. Uzvaru izcīnīja internacionālais trio Ērls Bambers, Niko Hilkenbergs un Niks Tandijs ar „Porsche 919 Hybrid”, tika pie šī panākuma 45 gadus pēc pirmā titula iegūšanas Sartē trasē. Otrajā vietā ierindojās komandas biedri Timo Bernhards, Brendons Hartlijs un Marks Vēbers.

Atgādināsim, ka tikai pērn „Porsche” atgriezās izturības sacīkstēs. Komandas sacīkšu mašīnas ir tapušas „Porsche Research Center” Vaisahā. „Porsche 919 Hybrid” spāka agregātu sistēmā darbojas turbo dzinējs un divas enerģijas atjaunošanas sistēmas, kas kopā nodrošina apmēram 1000 ZS jaudu.

Uzvarējusī ekipāža ar 19. numuru startēja trešā un sākumā pat noslīdēja līdz astotajai vietai, vēlāk uz ilgāku laiku iekārtojoties sestajā pozīcijā. Visiem par pārsteigumu tieši jauno braucēju komanda uzvarēja „monstrous classic”. Ne F1 pilots Niko Hilkenbergs, kam laimējās vadīt automašīnu sacīkšu visemocinālākajos brīžos, t.i., startā un finišā, ne Erls Bambers agrāk nebija startējuši Lemānā. Savukārt Niks Tendijs divreiz bija pārstāvējis „Porsche”, tikai GT klasē. Veicot apļus ievērojamā ātrumā, saglabājot vēsu prātu un nezaudējot modrību,

ekipāža veica sacīksti bez kļūdām un pelnīti uzvarēja.

Izturības maratona sākumā vadībā bija „Porsche” ekipāža ar 17. numuru. Diemžēl, vienas minūtes sods par dzeltenā karoga neievērošanu pirmās trešdaļas beigās atmeta viņus uz ceturto vietu. nepadevās un tiešām ļoti centās. Tomēr, pateicoties neatlaidībai un spēcīgajam sniegumam, Bernhards, Hartljs un Vēbers spēja izcīnīt godpilno otro vietu.
Trešajai „Porsche 919 Hybrid” ekipāžai bija diezgan sarežģīts brauciens. Nils Jani zaudēja vadību uzreiz pēc starta, paliekot aiz Bernharda. Kādu laiku braucējiem raizes sagādāja bremžu darbības nestabilitāte, arī divas avārijas darīja savu. Ņemot vērā notikumu hronoloģiju, ierindoties augstāk par piekto vietu šim trijniekam nebija iespējams.

Porsche Team

„Porsche AG” valdes priekšsēdētājs Matiass Millers atzinās: “Šī Lemānā izcīnītā pirmā un otrā vieta ir satriecošs rezultāts, uz kuru pat necerējām. Mūsu komandas darbs pēdējo trīs četru gadu laikā ir vainagojies cienīgiem panākumiem.”

„Porsche” valdes loceklis izpētes un attīstības jomā Volfgangs Hacs sacīja: “Spožs dubultpanākums jau otrajā gadā pēc atgriešanās šajās sacīkstēs ir pārsteidzoša balva mūsu inženieru pūliņiem, kuri izstrādāja „919 Hybrid” konceptu, 230 cilvēku lielās komandas nerimstoša darba augļi.”

Pilots Ērls Bambers neslēpa emocijas: “Sajūtas ir neticamas. Izbaudījām katru posmu. Tā bija patiešām gara diena, vakars un tad atkal rīts pie stūres. Bet es nepavisam neesmu noguris – esmu burtiski adrenalīna uzlādēts. Vienubrīd man šķita, ka mašīnā jau dzirdu dīvainas skaņas. Bet, protams, ka ceļā uz uzvaru šādās sacīkstēs jebkura, pat visdīvainākā skaņa šķiet kā mūzika.”
“Es izbaudīju katru mirkli. Vadīt šādu mašīnu ir vienkārši lieliski, kur nu vēl piedalīties tādās grandiozās sacīkstēs. Temps patiešām bija ļoti ātrs, neiedomājami tādam izturības braucienam. Jo īpaši naktī, kad temperatūra nedaudz nokritās, mašīnu vadīt bija patiešām fantastiski. Protams, es pat iedomāties neuzdrīkstējos, ka tā vienkārši atbraukšu un uzvarēšu šīs sacīkstes, tas būtu bijis muļķīgi no manas puses, jo braucienā ir tik daudz izaicinājumu. Tomēr mēs to izdarījām, un mēs to izdarījām kopā,” teica Niko Hilkenbergs.

Birkas: