„AutoMedia.lv” un citi mediji savulaik vēstīja, ka vietējā pašvaldība, pamatojoties uz sūdzībām par troksni, 2014.gada vidū apturēja darbību vienā no modernākajām un labākajām kartinga trasēm Latvijā – Kandavas autodromā. Nupat saņemta pozitīva ziņa, ka Kandavas trasei nomainījies saimnieks, kas nākamgad plāno atjaunot Kandavas Kartodroma darbību, vēsturiskajā trasē organizējot sporta treniņus, kā arī vietēja un starptautiska mēroga kartinga sacensības.
Trasei ir jauns juridiskais īpašnieks – 2014.gada 23.aprīlī reģistrētais uzņēmums SIA „Kartodroms”, kas sola nodrošināt trases darbību atbilstoši Ministru Kabineta noteikumiem, kas nosaka gan motosporta trašu darbību, gan arī trokšņu normas, teikts trases jaunā saimnieka paziņojumā. SIA „Kartodroms” trases apsaimniekošanu pārņēmis pēc šā gada septembrī notikušas izsoles. Kā noskaidroja „AutoMedia.lv”, uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir fiziska persona, kura bija arī starp iepriekšējā Kandavas trases apsaimniekotāja – SIA „Braukšanas mācību centrs” kapitāldaļu turētājiem.
Jaunā īpašnieka un trases apsaimniekotāja mērķis ir sniegt savu ieguldījumu Kandavas novada sporta un tūrisma infrastruktūras attīstībā, uzlabojot pilsētas un novada iedzīvotāju labklājību. Kandava vienmēr ir bijusi Baltijas un Latvijas kartinga galvaspilsēta, bet kartings – nozīmīga un neatņemama nacionālā sporta sastāvdaļa, turpinājumā teikts paziņojumā.
“Pateicoties sporta federāciju, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Kandavas domes atbalstam, šobrīd ir visi priekšnosacījumi, lai trases darbību varētu pilnībā atjaunot. Plānots, ka jaunā kvalitātē trase darbosies ar nākamo sezonu, bet jau pašlaik trasē norisinās pirmie treniņbraucieni.,” stāsta trases saimnieka pilnvarotais pārstāvis Ģirts Ļaudaks.
31.oktobrī tika veikta Kandavas trases radītā trokšņa ietekme uz apkārtējo vidi pārbaude,
kuras ietvaros tika vērtēts, vai tā atbilst jaunajiem Ministru Kabineta noteikumiem. Veiksmīgo testu rezultātā 2016.gadā Kandavas Kartodroms varēs organizēt gan sporta treniņus, gan arī vietēja un starptautiska mēroga sacīkstes atbilstoši MK Nr.16 Trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtība noteikumiem, kas ir Eiropas un starptautiskai praksei atbilstoši un nosaka gan motosporta trašu darba laikus, gan arī trokšņu normas.
„Lai atjaunotu trases darbību, ir veikts apjomīgs darbs, kā rezultātā atklājās, ka mūsu normatīvajos aktos nav atrunāta vienota, nepārprotama metodika trokšņu līmeņa mērīšanai. Tika apzināta pieredze ar trokšņu problēmas risināšanu līdzīgās trasēs gan Eiropā, gan ārpus tās. Secinājums ir tāds, ka trasēm, kas atrodas pilsētās, jānodrošina patstāvīga trokšņu monitoringa sistēma, lai pastāvīgi spētu noteikt radīto trokšņu atbilstību normām. Šajā virzienā arī tiek strādāts. Ja viss ritēs pēc plāna, jaunais īpašnieks meklēs papildu investorus, kas neizslēdz arī pārējo iepriekšējo trases īpašnieku atgriešanos,” „AutoMedia.lv” pauda Ģ.Laudaks.
2016.gada sezonā trases darbība notiks atbilstoši noteikumiem, paredzot ne vairāk kā piecus sporta treniņus nedēļā, darba dienās no plkst. 9.00 līdz 20.00, bet sestdienās no plkst. 9.00 līdz 18.00. Vietējā un starptautiskā mēroga sacīkšu laikā aktivitātes paredzētas no plkst. 8.00 līdz 20.00.
Trases apsaimniekotāji turpināšot strādāt arī pie trases radītā trokšņa intensitātes samazināšanas. Esot plānots testēt elektrokartingus, ar mērķi tos izmantot komerciāliem pasākumiem un īres kartingu aktivitātēm. Interesenti papildu informāciju var meklkēt SIA Kartodroms mājaslapā.