„R18 e-tron” atnes „Audi” kārtējo uzvaru Lemānā

Uzvarot šā gada Lemānas 24 stundu sacīkstēs, „Audi” komanda izcīnīja jau 12.uzvaru šajās senākajās un slavenākajās izturības autosacensībās pasaulē, pietuvojoties „Porsche”, kam kontā ir 16 Lemānas uzvaras absolūtajā vērtējumā.

Pašā sacensību sākumā vadībā izvirzījās „Audi Sport Team Joest” komandas ar pirmo starta numuru izliktā „Audi R18 e-tron quattro” mašīna, kuru tobrīd vadīja  Andrē Loterē. Viņam cieši sekoja „Toyota Racing” komandas abas „Toyota TS030-Hybrid” mašīnas, kuras pilotēja Alekss Vurcs un Entonijs Deividsons, bet tām savukārt sekoja abas pārējās „Audi Sport” mašīnas ar Tomu Kristensenu un Marku Ženē pie stūres.

Arī šogad galvenā cīņa ritēja starp „Audi” un „Toyota” komandām.

Taču jau trešās sacensību stundas izskaņā vadībā atradās visas trīs „Audi” mašīnas, bet „Toyota” braucēji attiecīgi bija atkrituši uz ceturto un piekto pozīciju. Sacensību turpinājumā gan šis izkārtojums ik pa laikam mainījās. Septītās stundas izskaņā pirmo reizi vadībā izvirzījās un šo pozīciju prata saglabāt vēlāko uzvarētāju Toma Kristensena, Loika Duvāla un Alana Makniša (augšējā attēlā) „R18 e-tron”mašīna, bet pēc sacīkšu pirmās trešdaļas no līderu pulka izkrita „Audi e-tron” ar pirmo starta numuru.

„Audi Sport Team Joest”

„Audi Sport Team Joest”

Nākamās astoņas stundas ritēja sīva spēkošanās starp līderiem no „Audi” un abām „Toyota” mašīnām. Pēc aizvadītām 16 sacensību stundām Kristensena/Duvāla/Makniša kontā bija 237 nobraukti apļi, bet viņu sīvākajiem konkurentiem Deividsonam/Sebastjenam Buemi/Stefanam Saracinam un Vurcam/Nikolā Lepjēram/Kazuki Nakadžimam tikai par apli mazāk – 236. Vēl par apli mazāk bija veikusi trešā „Audi” komanda Marks Ženē/Lūkass Di Grassi/Olivjē Žervi. Līderu kvarteta tuvākie sekotāji atpalika vēl par 5 apļiem.

Divas stundas pirms sacensību noslēguma uz trešo vietu pakāpās Ženē/Di Grassi/Žervi ar „R18 e-tron”, izspiezdami no pirmā trijnieka Vurcu/Lepjēru/Nakadžimu ar „Toyota TS030”, kuriem radās tehniskas problēmas. Apbrīnas vērts bija arī Andrē Loterjē/Marsela Faslera/Benuī Trelujē sniegums, kuri pēc neveiksmes pirmajā trešdaļā bija spējuši pacelties no 21.pozīcijas uz piekto.

Kad apritēja pilnas 24 stundas, nekas vairs līderu izkārtojumā nebija mainījies. Veicot 348 apļus, uzvaru varēja svinēt „Audi” un Kristensens, Duvāls un Maknišs. „Toyota” vienībai –Deividsonam/Buemi/Saracinam – par apli mazāk un otrā vieta. Trešie arī ar 347 veiktiem apļiem Ženē/Di Grassi/Žervi ar „Audi”.

Otrās vietas ieguvēji: Entonijs Deividsons/Sebastjens Buemi/Stefans Saracins no "Toyota Racing"

Otrās vietas ieguvēji: Entonijs Deividsons/Sebastjens Buemi/Stefans Saracins no “Toyota Racing”

Ierindojoties septītajā vietā absolūti, LMP2 klasē uzvaru svinēja komandas „OAK Racing” vienība Bertrāns Baguete/Rikardo Gonzaless/Martins Ploumens ar „Morgan-Nissan”. Savukārt LMGTE Pro klases ieskaitē uzvarēja ekipāža ar „Porsche 911 RSR”, bet LMGTE Am klasē ekipāža ar „Porsche 911 GT3 RSR”.

Diemžēl sacensībām nepatīkamu ēnu uzlika dāņu autobraucēja Alana Simonsena bojāeja pēc avārijas trešājā aplī. Jāpiebilst, ka Lemānas sacīkstēs neviens sportists nebija gājis bojā kopš 1997.gada.

Ar sacensību pilnu rezultātu sarakstu varat iepazīties ŠEIT.