Rallijā „Sarma 2016” cīņas solās būt interesantas

Sarma 2013_1.diena 03_Dace Janova

Šīs nedāļas nogalē (23.-24.01.) Gulbenē tiks atklāta Baltijas rallija lielā sezona, kad tradicionālā rallija „Sarma 2016” ietvaros vienlaicīgi tiks aizvadīts gan Latvijas (LRČ), gan Igaunijas (ERC) rallija čempionāta 1.posms.

Nupat (15.-16.01.) aizvadītā rallijsprinta „Rally Alūksne 2016”, kurā startēja arī grupiņa ‘lielā’ rallija dalībnieki, rezultāti ļauj prognozēt, ka Gulbenē rallija atzītajiem līderiem nāksies sīvi cīnīties ar piecpadsmitgadīgo Somijas pārstāvi Kallu Rovanperu (viņš LRČ ieskaitē startē ar Latvijas licenci), kurš nupat Alūksnē šķietami viegli ‘apspēlēja’ pieredzējušus Latvijas rallija meistarus. Piebildīsm, ka jaunajam Rovanperam tā bija pirmā uzvara absolūtajā ieksaitē karjerā.

Dalībnieku sastāvs Gulbenē, protams, būs ne tikai kuplāks, bet arī jūtami spēcīgāks. Taču, „AutoMedia.lv” atļaujas prognozēt, ka Rovanpera tik un tā ir starp potenciālajiem pretendentiem uz uzvaru (vai vismaz uz pjedestālu) kā savā klasē, tā absolūtajā vērtējumā.

Sacensībām pieteikušies dalībnieki no sešām valstīm –

Latvijas, Igaunijas, Lietuvas, Krievijas, Somijas un Polijas. Starp potenciāli spēcīgajiem braucējiem, kuriem gribēsies pierādīt, ka ir meistarīgāki par jau pieminēto Rovanperu-junioru ar „Škoda Fabia S2000” (viņa tēvs ir labi zināmais bijušais WRC pilots Harri Rovanpera), ir gan Latvijas, gan Igaunijas pārstāvji.

No mūsējiem minēsim Jāni Vorobjovu/Andri Mālnieku. Nav īsti zināms vēl ar kādu auto šī spēcīgā ekipāža startēs. Stūrmanis Andris Mālnieks „AutoMedia.lv” apstiprināja, ka tiekot gatavots pārsteigums – vēl Baltijā neredzēts A grupas auto, bet – ja to sariktēt nepaspēšot, ekipāža startēs ar jau zināmo „Mitsubishi Lancer EVO X”. Nez vai piecpadsmitgadīgajam somam gribēs piekāpties arī Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis (Mitsubishi Lancer EVO X), kuri Alūksnē spēkus ar viņu nesamēroja. Jānis Berķis/Edgars Čeporjus (Mitsubishi Lancer EVO IX) savukārt gan jau gribēs revanšēties par ‘pāridarījumu’ Alūksnē. Līdzīgas vēlmes varētu būt arī Raimondam Kisielam/Arnim Ronim (Škoda Fabia R5) un, protams, „Rally Alūksne” otrās vietas ieguvējiem Ralfam Sirmacim/Artūram Šiminam, kuri pirmoreiz sacensībās brauks ar „Škoda Fabia R5”, kas potenciāli ir konkurētspējīgāks auto kā Alūksnē šīs ekipāžas izmantotais „Mitsubishi” un arī Rovanperas „Fabia S2000”.

Nez vai cīņā par uzvaru iesaistīsies Raimonds Strokšs, kurš pēdējos gados sevi veltījis ralliju organizēšanai.Taču interesanti, ko viņš kopā ar stūrmani Gundaru Kļaviņu (Mitsubishi Lancer EVO VIII) spēs sacensībās pie stūres pēc ilga pārtraukuma. Žēl , ka Gulbenē sezonu neturpina Māris Neikšāns, kurš līdzīgi Strokšam ilgi nebija braucis, bet Alūksnē tomēr bija starp līderiem.

Spēcīgāko Lietuvas ekipāžu nebūšana Gulbenē ir saprotama, bet interesanti, ka Igaunijas čempionāta 1.posmu izlaiž arī virne spēcīgākie Igaunijas braucēji. Piemēram, uz starta neredzēsim ne Sīmu Plangi, ne Karlu Krūdu, nemaz jau nerunājot par Otu Tanāku.

Starp igauņiem, kuri varētu iesaistīties cīņā par augstākajām vietām, pagaidām minēsim vien Raulu Jētsu/Andrusu Tomu (Škoda Fabia), kā arī Raineru Ausu/Simo Koskinenu (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Diemžēl „Sarma 2016” izpaliek arī bez allaž konkurētspējīgā krievu pilota Alekseja Lukjaņuka. Savukārt ne divas Somijas, ne viena Polijas pieteiktā ekipāža cīņā par augstām vietām absolūtajā vērtējumā nez vai iesaistīsies.

Abās sacensību dienās sportistiem būs jāveic 10 ātrumpsomi, kuru kopējais garums paredzēts 125,4 km, bet rallija distances kopējais garums kopā ar pārbraucieniem paredzēts 445,06 km. Laika apstākļi nedēļas nogalē solās būt ziemīgi – īsti atbilstoši rallija nosaukumam „Sarma”.