Rallijkrosa pasaules čempionāta Turcijas posmā latviešus vajā tehniskas ķibeles

NITISS_©OlsbergsMSE

Turcijā aizvadītajā nedēļas nogalē (05.-06.10.) notika FIA Pasaules čempionāta 11.posms rallijkrosā. Šoreiz prestižajā SuperCar klasē uz starta izgāja abi Latvijas vadošie braucēji Reinis Nitišs un Jānis Baumanis, taču abu cerības uz augstu vietu šoreiz pievīla tehnika.

Baumanis, kurš ir Eiropas čempionāta līderis priekšpiedziņas Super1600 klasē, izmantojot ‘logu’ savā čempionātā, “Team Peugeot-Hansen” komandas jauno talantu attīstības programmas ietvaros trešo reizi startēja pasaules čempionāta posmā ar pilnpiedziņas SuperCar klases mašīnu. Savukārt “Olsbergs MSE” komandu pārstāvošā Nitiša uzdevums bija censties atgriezties vismaz kopvērtējuma sešiniekā, no kura jēkabpilietis nesen izkrita.

Jānis Baumanis

Jānis Baumanis

Sestdienas divas pirmās kvalifikācijas kārtas Nitišs (Ford Fiesta ST) aizvadīja ļoti labi – pirmajā viņam otrais laiks aiz Timija Hansena (Team Peugeot-Hansen, Peugeot 208), bet otrajā trešais, piekāpjoties Matiasam Ekstromam (EKS, Audi S1) un Hansenam. Baumanis abās kārtās uzrādīja 12.labāko laiku, kas arī summā deva 12.vietu un cerības turpināt cīņu par vietu pusfinālā, bet Nitišs pēc pirmās dienas bija trešais labākais.

Diemžēl svētdiena Baumanim izvērtās neveiksmīga. Viņa “Peugeot 208” niķojās motora turbīna.

Trešajā kvalifikācijas sesijā vēl izdevās finišēt, taču rezultāts bija slikts – 19.-tais divdesmit viena dalībnieka konkurencē. Cerības uz finālu pilnīgi sagrāva ceturtais brauciens, kura laikā jau pieminētās turbīnas dēļ auto faktiski aizdegās un latviešu pilots braucienu nebeidza. Savukārt Nitišs turpināja diezgan pārliecinoši – sestais un ceturtais laiks, kas, kopā ar pirmajā dienā sasniegto, nodrošināja 4.vietu un startu pusfinālā no pirmās rindas. Abās svētdienas kvalifikācijas kārtās ātrākais izrādījās Matiass Ekstroms.

Reinis Nitišs (priekšplānā) un Andreass Bakerūds

Reinis Nitišs (priekšplānā) un Andreass Bakerūds

Pusfināla braucienā Reinis Nitišs tikās ar abiem “Team Hansen” pilotiem Timiju Hansenu un Davī Žanē, Johanu Kristofersonu (VW Team Sweden, VW Polo), Renē Mjūnihu (Audi S3) un Robinu Larsonu (Audi A1). Starts Nitišam padevās lieliski un viņš izvirzījās par līderi.

Lielāko daļu brauciena jēkabpilietis kontrolēja situāciju un atradās vadībā.

Diemžēl piektā apļa laikā Reiņa “Ford” strauji zaudēja ātrumu un attiecīgi arī pozīcijas. Līdz finišam Nitišs atkrita līdz ceturtajai vietai, tādējādi vienu pozīciju aiz finālam nepieciešamā vadošo trijnieka.

“Tomēr ir gandarījums, ka jau otro posmu pēc kārtas “Olsbergs MSE” automašīnas nedēļas nogales laikā spēj uzrādīt ļoti labu ātrumu. Mums ar Bakerūdu tikai nedaudz pietrūkst, lai spertu pēdējo soli un izcīnītu komandai pirmo uzvaru šosezon. Atlikušas vēl divas iespējas, un pirmā no tām būs jau pēc divām nedēļām Itālijā,” optimismu, šķiet, nav zaudējis Reinis Nitišs.

Finālā šoreiz neiekļuva arī aktuālais pasaules čempions Peters Solbergs (SDRX, Citroen DS3), kas otrajā pusfinālā palika pēdējais. Nitiša pusfinālu uzvarēja Timijs Hansens, bet otrajā sešniekā ātrākais izrādījās Reiņa komandas biedrs Andreass Bakerūds.

Finālā spēkojās Hansens, Bakerūds, Žanē, Ekstroms, Kristofersons un Ekstroma komandas biedrs Antons Marklunds. Un Hansens atkal svinēja uzvaru, aiz sevis atstājot Bakerūdu un Kristofersonu. Šī uzvara un Solberga daļēja neveiksme ļava Hansenam samazināt punktu deficītu cīņā par čempiona titulu. Tagad viņš no Solberga (256) atpaliek vairs tikai par 19 punktiem. Savukārt Bakerūds (188) ar šo pjedestālu pacēlās vienu vietu kopvērtējumā, apsteidzot Zanē (180), un tagad no trešajā vietā esošā Kristofersona atpaliek par 13 punktiem. Nitišs saglabāja 7.pozīciju (150), taču no sestās vietas viņu šķir 29, bet no 5.vietas 30 punkti.

Ar pilniem sacensību rezultātiem var iepazīties ŠEIT.