Sestdien, 20.augustā Salas pagasta Biržos, autotrasē „Baroni” tika aizvadīts Latvijas rallijkrosa kausa 3.posms. Masveidīgākajā VAZ RX klasē uzvaru svinēja Ivars Joelis (attēlā augšā), mazskaitlīgi pārstāvētajā Super1600 klasē pirmo vietu ieguva Reinis Safonovs, bet jaudīgākajā Touring2000 klasē uzvarēja Juris Spīķis. Tādējādi Latvijas braucēji triumfēja visās klasēs, viesus no Lietuvas, Igaunijas un Gruzijas atstājot sausā.
Jokaini, bet neskatoties uz Latvijas braucēju panākumiem starptautiskājā arēnā, Latvijā rallijkrosam pašreiz nav valsts čempionāta statusa, un tikai šogad, lielu tiesu pateicoties pazīstamā autobraucēja Ivo Trauberga pūlēm, rallijkrosā tiek aizvadīta vien Latvijas kausa izcīņa. Salīdzinoši jaunā Biržu autotrase „Baroni” iepriekšējos gadus uzņēma „Žiguļu kausa” dalībniekus, bet plašāku atpazīstamību guva, pateicoties tam, ka mūsu braucējs Pasaules čempionātā jēkabpilietis Reinis Nitišs, kura tēvs Aigars Nitišs pielicis daudz pūļu, lai tāda trase „Baroni” Biržos būtu, šim „Žiguļu kausa” posmam spēja piesaistīt kolēģus no pasaules elites grupas.
Šogad gan, izņemot pašu Reini, neviens cits sportists no World RX čempionāta, pat ne otrs Latvijas pārstāvis Jānis Baumanis, uz sacensībām Biržos ieradies nebija un varbūt šovs tamdēļ bija tāds piezemētāks, taču sportiskā spriedze tamdēļ necieta. Agrāk tā dēvētajā žiguļu klasē, kas rallijkrosa kausa izcīņā nodēvēta par VAZ RX klasi, ar tradicionālajiem šīs klases braucējiem cīnījās arī Nitišs un mūsu vadošais šosejas autosporta braucējs Haralds Šlēgelmilhs, kurš sev līdzi bija ataicinājis arī komandas biedru no Lamborghini Super Trofeo čempionāta Gruzijas pārstāvi Šotu Abhazavu.
VAZ RX klasē Nitišs bija ātrākais savā braucienā pirmajā kvalifikācijā , bet Šlēgelmilhs savā jau pirmajā līkumā tika izspiests no trases, trāpīja nelielā grāvī un ar aizlauztu mašīnas riteni bija spiets turpmākos notikumus vērot no malas. Otrajā kvalifikācijā līdzīgi klajās Reinim, kuram kontaktcīņā tika sabojāta auto piekare un neko vairāk par pēdējo vietu sasniegt neizdevās. Arī Haraldu turpināja vajāt ķibeles – enerģiski darbojoties vadītāja vietā, Šlēgelmilhs bija pamanījies nejauši izslēgt masas slēdzi un auto vienkārši apstājās. Kamēr pilots atklāja iemeslu, viss jau bija zaudēts. Toties trešajā kvalifikācijā Haraldam beidzot izdevās savu braucienu uzvarēt. To pārliecinoši paveica arī Nitišs un viņam divu uzvaru pietika, lai ar labāko punktu summu kvalificētos pusfinālam, bet Šlegelmilhs palika aiz borta.
„Man ļoti patika šīs sacensības un gaisotne, kas valdīja trasē „Baroni”.
Visticamāk, ka mani pie „Žiguļa” stūres redzēsiet vēl. Tas palīdz izprast šīs sacensības un līdzēs man pašam organizējot rallijkrosu 333 trasē,” savu debiju rallijkrosā komentēja Haralds Šlēgelmilhs.
Tikmēr Nitišam uz pusfināliem ātrāko sportistu ducī pievienojās klases kopvērtējuma līderis Ivo Traubergs, Ronalds Baldiņš, igaunis Tomass Soe, kurš Biržos uzvarēja pērn, Kristaps Kapačs, Uldis Klucis, Ivars Joelis, Valters Liepiņš, Jānis Bergs, Emīls Krūmiņš, Matīss Vasilis un Rainers Ragainis. Nitišs bija ļoti pārliecinošs arī pusfinālā, aiz sevis atstājot Traubergu un Baldiņu, bet Soe šoreiz palika ceturtais un attiecīgi bez fināla. No otrā pusduča finālam kvalificējās Joelis, Liepiņš un Bergs. Finālā Joelis, kurš savā braucienā bija uzvarējis tikai vienā no no trim kvalifikācijas kārtām, kā arī savā pusfinālā, spēja par auto korpusa tiesu apspēlēt ļoti pieredzējušo Nitišu un iegūt VAZ RX klases galveno balvu. Trešo vietu izcīnīja Valters Liepiņš.
Super1600 klasē, kur dalībnieku mazā skaita dēļ pusfināli netika aizvadīti, finālbraucienā uzvarēja Reinis Safonovs, aiz sevis atstājot Ediju Ošu un Elisu Dukaļski. Savukārt Touring2000 klasē savos pusfinālos uzvarēja Juris Spīķis un Kristaps Grunte, bet pēdējam nepaveicās finālā, kur Spīķis nosargāja uzvaru pret agresīvi braucošo viesi no Lietuvas Vitautu Samsonu.
Ar sacensību pilniem rezultātiem var iepazīties ŠEIT.