Daudzi autosporta eksperti uzskata, ka Pirmā formula ir piedzīvojusi lielākās tehniskā reglamenta reformas pasaules čempionāta vēsturē.
Aģentūra „LETA” ir apkopojusi būtiskākos F1 2014. gada sezonas jaunumus.
Būtiskākās pārmaiņas ir skārušas sacīkšu mašīnu spēka agregātus. 2,4 litru astoņu cilindru atmosfērisko dzinēju vietā tagad tiek izmantoti 1,6 litru sešcilindru turbomotori. Bet to atbalstam kalpo jaunā kinētiskās enerģijas atjaunošanas sistēma (ERS). Tā ļaus katrā aplī 33,3 sekundes izmantot papildu 160 ZS jaudu. Iepriekš izmantotā KERS deva 82 ZS efektu, bet tas bija pieejams tikai 6,67 sekundes.
Izplūdes sistēmai tagad jābeidzas ar vienu izpūtēja cauruli. Bez dinamisko parametru izmaiņām jaunie dzinēji ir arī ievērojami klusāki par līdzšinējiem.
Sacīkšu mašīnas noteiktais minimālais svars (kopā ar pilotu) palielināts līdz 691 kg. Iepriekš bija 642 kg.
Turpmāk braucējs vienās sacīkstēs drīkstēs izmantot līdz 100 kg jeb 130 l degvielas.
Līdz šim degvielas limits bija 150 kg.
Drošības apsvērumu dēļ pazemināts sacīkšu mašīnas purna daļas augstums. Tas nedrīkst pārsniegt 18,5 cm. Atgādināsim, ka pērn tas bija 55 cm. Savukārt formulu priekšējā antispārna maksimālais platums samazināts no 1,8 līdz 1,65 m.
Atgādināsim, ka F1 sezona sākas jau šajā nedēļas nogalē ar Austrālijas GP. Kopumā 2014. gada pasaules čempionātā paredzēti 19 posmi. Pēdējais būs 23. novembrī Abu Dabī. Būtiski, ka šajās sacīkstēs piloti izcīnīs dubultu punktu skaitu.