Latvijā, Jēkabpilī piektdien, 13.septembrī startējušajā Krievijas rallijreidu čempionāta izšķirošā posma pirmajā dienā, kad notika tikai svinīgā sacensību atklāšana un prologa ātrumposms, labāko laiku uzrādīja viens no sacensību favorītiem Vladimirs Vasiļjevs ar stūrmani Vitāliju Jevtjukovu no komandas „Nart Time” (G-Force Ptoto, T1).
Krievijas čempionāta pašreizējie līderi 8,5 km garajā Super Special Stage par 12 sekundēm apsteidza čempionāta viesbraucējus Juomi Ampuiju un Reini Trūpu, kuri pārstāv posma organizatora komandu „RE Autoclub” (Mitsubishi Pajero Evolution, T1). Trešie ātrākie izrādījās uzvarētāju komandas biedri Viktors un Anatolijs Voļikovi (G-Force Ptoto, T1), kuri bija vēl par 4 sekundēm lēnāki.
Kopumā uz starta stājās 29 ekipāžas, par trim vairāk nekā bija minēts iepriekš pieteikto dalībnieku sarakstā.
Jāatzīst, ka dalībnieku sastāvs ir visnotaļ spēcīgs, jo krievu braucēju rindās ir ne mazums sportistu, kuri pa krietnam nobaudījuši ne tikai Krievijas čempionātu, bet arī rallijreidu Pasaules kausa izcīņu un Eiropas baja kausa izcīņas posmus, kā arī vienam otram ir solīda Dakaras maratona pieredze. Starp tādiem minami (nešķirojot pilotus un stūrmaņus) ne tikai jau pieminētais Vladimirs Vasiļjevs, bet arī Konstantīns Mesčerjakovs, Iļja Kuzņecovs, Aleksejs Berkuts, Ruslans Misikovs, Aleksandrs Ņikoņenko un citi.
Skaidrs, ka savu vārdu pacentīsies teikt arī „RE Autoclub” pieaicinātie somi – jau minētais Juomi Ampuija un arī Tapio Suominens (Mitsubishi Pajero, T1). Sasniedzot 9.rezultātu prologā (37 sekundes aiz līdera) savu spēku apliecināja arī latvietis Aldis Vilcāns (Nissan Pathfinder, T1), kurš, kopš Latvijas čempionāta paputēšanas, regulāri brauc Krievijā. Tūlīt aiz viņa, noslēdzot ātrāko desmitu, ierindojās arī latviešu Toma Branta/Mārtiņa Tūtera (OSCar, T1) ekipāža. Vēl viena latviešu ekipāža – Andris un Krists Feldmaņi (Mitsubishi Pajero, T1) ierindojās 15.pozīcijā.
Jāpiebilst, ka organizatoru vairākos pirms sacensībām izplatītajos preses paziņojumos pieteiktais duelis starp Latvijā būvēto elektriskās piedziņas „OSCar eO” un Krievijas koncerna „Газпром” atbalstīto analogu gan izpaliks. Latviešu darinājums startam nemaz nebija pieteikts, bet „Яровит Ё-Kроссовер” prologā ierindojās pēdējā – 29.vietā.
Kas gaidāms sacensību turpinājumā? Domājams, ka bezkompromisa cīņa, jo spēcīgie somi noteikti gribēs uzvarēt, turklāt viņiem jau nav ko zaudēt. Līderiem Vasiļjevam/Jevtjukovam „pāri nodarīt” notiekti gribēs arī citi pretendenti uz uzvaru Krievijas čempionātā. Tiesa, pirmajiem ir punktu handikaps un pirmā vieta oblogāti nav jāizcīna.
Taču, kā „AutoMedia.lv” pirms starta apliecināja pats Vladimirs Vasiļjevs: „Mana rallijreidu pieredze salīdzinājumā ar daudziem kolēģiem nav liela, bet es allaž braucu, lai uzvarētu.
Kopvērtējuma punktu handikaps man nav iemesls, lai brauktu ar līdz pusei nospiestu gāzes pedāli.”
Ar pilniem Super Special Stage rezultšatiem var iepazīties ŠEIT.