„Sarmā” saimnieko igauņi

plangi_1

Ar igauņu ekipāžas Sīma Plangi/Mareka Sarapū uzvaru sestdienas (24.01.) pēcpusdienā noslēdzās rallijs „Sarma 2015”. Labākie no latviešiem – Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis – finišēja trešajā vietā.

Pēc pirmās dienas četriem ātrumposmiem pirmās trīs vietas bija aizņēmuši  Igaunijas sportisti, bet līdera pozīcijā bija izrāvies Rainers Auss. Ilgu laiku likās, ka mūsējiem tā arī neizdosies apstrīdēt ziemeļu kaimiņu pārākumu, taču rallija pēdējie posmi ienesa savas korektīvas.

Dramatiskākie notikumi norisinājās astotajā ātrumposmā.

Auss to pabeidza ar mīkstu riepu, zaudējot vairāk nekā pusminūti, bet tobrīd trešajā vietā esošais Timmu Kirge sasisto “Mitsubishi” riteni mainīja trasē, kur zaudēja vairāk nekā piecas minūtes. No Latvijas pilotiem tobrīd visaugstāk – līdz ceturtajai vietai – bija pakāpies Jānis Vorobjovs, diemžēl viņš kādā līkumā, neveiksmīgi izslīdējis ceļmalas apmalē, sabojāja mašīnas piekari un pazaudēja divas minūtes. Šo peripetiju rezultātā uz brīdi trešajā vietā nokļuva Jānis Berķis, taču jau nākamajā, t.i., devītajā, ātrumposmā viņa mašīnai radās tehniskas problēmas…

Pēdējais ātrumposms aizritēja bez lieliem ekscesiem. Līdera lomu pārņēmušais Plangi to veica pārliecinoši, galarezultātā par 36 sekundēm apsteidzot pirmās dienas līderi Ausu.

trešo vietu izcīnījušais Svilis zaudēja divas minūtes un 13 sekundes, bet vēl par gandrīz pusminūti lēnāks bija Vorobjovs.

„Sarma 2015” rezultāti:

  1. Sīms Plangi/Mareks Sarapū (Igaunija, „Mitsubishi Lancer”) 1.10:04,84
  2. Rainers Auss/Simo Koskinens (Igaunija, „Mitsubishi Lancer”) +36,34
  3. Mārtiņš Svilis/Ivo Pūķis („Vāģi Racing”, „Mitsubishi Lancer”) +2:13,69
  4. Jānis Vorobjovs/Andris Mālnieks (Latvija, „Mitsubishi Lancer”) +2:41,56
  5. Ralfs Sirmacis/Artūrs Šimins („SRT”, „Peugeot 208 R2”) +2:55,50
  6. Jānis Berķis/Edgars Čeporjus („NJ Racing”, „Mitsubishi Lancer”) +3:03,54
  7. Aleksands Gorelovs/Igors Skuridins (Krievija, „Mitsubishi Lancer”) +3:08,61
  8. Martins Samsonas/Mindaugs Varza (Lietuva, „Mitsubishi Lancer”) +3:25,44