Sirmacis piedzīvo avāriju Polijas rallija trešajā dienā, bet izstāties pavisam negrasās

Ostberg po havárii v SS14_LOTOS 71st Rally Poland

Sestdien, 28.jūnijā, Mikolajki pilsētas apkaimē, Polijā, turpinās  LOTOS 71st Rally Poland, kas ir WRC čempionāta 7.posms. Sacīkšu dienas pirmajos divos ātrumposmos SS11 un SS12 “LMT Autosporta Akadēmijas” ekipāža Ralfs Sirmacis/Māris Kulšs uzrādīja visātrākos laikus RC4 klasē, bet SS14 piedzīvoja avāriju.

Sirmacis/Kulšs trešo dienu iesāka ļoti apņēmīgi, abos pirmajos ātrumposmos pārspējot RC4 R2 klases konkurentus un paceļoties 6 pozīcijas augstāk abslolūti un atgūstot 2.pozīciju savā klasē, samazinot iguana Sandera Pjārna pārsvaru līdz 19,7 sekundēm. Pēc SS3 tika aizvadīts tikai pārbrauciena režīmā un sportisti nonāca 35,17 km garajā SS14. Diemžēl tajā mūsu ekipaža piedzīvoja neveiksmi un avarēja.

Mehāniķi mašīnai mēģinās novērst visus tehniskos defektus, lai rīt mūsējie varētu turpināt sacīksti pēc Rally 2 principa.

“Dienu iesākām stabili – jutos pārliecināts par to, ko daru. To parāda arī mans rezultāts. Diemžēl šī rallija garākajā ātrumposmā es pieļāvu kļūdu – pēc ļoti garas taisnes, kur mašīna sasniedza maksimālo ātrumu, sekoja straujš pagrieziens, un es neprecīzi saklausīju šī pagrieziena konfigurāciju. Līkumā iebraucām ar apmēram uz pusi lielāku ātrumu nekā vajadzēja. Šīs kļūdas rezultātā mašīna trāpīja bedrē, kas manu Ford Fiesta R2 izsvieda no trases, un auto trāpīja krūmos. Pēc šīs avārijas mašīna veiksmīgi piezemējās uz riteņiem, un mēs turpinājām braukt. Apmēram pēc viena kilometra atvērās motora pārsegs un izsita vējstiklu – tas lika mums apstāties. Pēc tam kopā ar stūmani konstatējām, ka turpināt braukt vairs nevaram, lai netiktu pārkarsēts motors,” par notikušo stāsta R.Sirmacis.

Cīņa par uzvaru klasē gan līdz ar to ir gala, bet turpināt sacensības, protams, ir vērts šāda līmeņa ralliju pieredzes papildināšanai. Kā var lasīt komandas preses dienesta sagatavotajā intervijā, Ralfs uzņemas galveno lomu avārijas piedzīvošanā, Taču turpat izskan, ka to izraisījusi neskaidra komunikācija starp pilotu un stūrmani. Iespējams, sava artava notikušajā pienākas arī stūrmanim Mārim.

Vieglu ralliju WRC līemnī nav, neatkarīgi ar kādas klases auto tiek braukts, ja vien prātā cīņa par iespējami augstāku rezultātu nevis par aizbraukšanu līdz finišam. Kā apliecinājums tam ir vēl virknes sportistu izstāšanās tieši SS14. Tostarp neveksminieku pilciņu pēc avārijas šinī pašā dopā papildinājis Mads Ostbergs (augšējā attēlā), kurš līdz incidentam bija trešais kopvērtējumā. Avāriju, pēc kuras sacensības turpināt nebija iespējams, šodien piedzīvojis arī viens no ātrākajiem poļu pilotiem Kšištofs Holoučiks.

Kšištofa Holoučika avārija

Kšištofa Holoučika avārija

Tikmēr savu līderpozīciju pēc SS16 ir nostiprinājis Sebastjens Ožērs, kurš pirmās dienas 0,9 sekunžu pārsvaru pār savu “Volkswagen” komandas biedru Andreasu Mikelsenu ir palielinājis jau līdz 19,3 sekundēm. Pēc Ostberga izstāšanās trešajā vietā iekārtojies Juho Hanninens no “Hyundai”.

Šodien vēl veicami četri ātrumposmi, bet rīt, noslēdzošajā LOTOS 71st Rally Poland dienā sportistiem būs jāaizvada vēl četri ātrumposmi, ar kopējo trases garumu 49,18 km.