Šī gada “Viada Press Rally” jeb tā sauktais “žurnālistu rallijs”, ko tradicionāli rīko Lietuvas Žurnālistu autoklubs, tiks aizvadīts Lietuvas un Latvijas piejūras reģionos. Sacensību starts paredzēts 31.maijā Lietuvas ostas pilsētā Klaipēdā, bet finiša karogu dalībnieku ekipāžas šķērsos 1.jūnijā Liepājā. Pēc gada pārtraukuma “Press Rally” dalībnieku pulkā atgriežas arī “AutoMedia Latvia”, šoreiz veidojot kopīgu ekipāžu ar Latvijas lielāko laikrakstu “Latvijas avīze”.
“Press Rally” tiek organizēts ik gadu kopš 1996.gada un attiecīgi ir viens no visilgāk bez pārtraukumiem notiekošajiem autosporta ievirzes pasākumiem Baltijas valstīs. “Žurnālistu rallijs” pēc būtības ir amatieru autosacensības, kur
galvenais uzsvars ir uz meistarību braukšanas veiklumā un precizitātē, bet mazāka nozīme ir automobiļu jaudai un ātrumam.
Par uzvaru absolūtajā vērtējumā var cīnīties tikai tāda ekipāža, kuras pilots tiešām ir žurnālists, taču stūrmaņa lomai atļauts pieaicināt pat profesionālus autosportistus. Var braukšanas veiklībā spēkiem mēroties arī citi interesenti, taču viņi tiek vērtēti atsevišķā VIP ieskaitē, kā arī “Press Rally” ietvaros nu jau ne pirmo gadu tiek aizvadītas sacensības arī vēsturiskajiem spēkratiem. Kopumā šogad uz starta varētu stāties aptuveni 100 automobiļi.
“Organizējot “Žurnālistu ralliju”, mums ir viens princips – rīkot šīs sacensības pēc iespējas dažādākās un iepriekš neizmēģinātās trasēs. Tāpēc vienmēr meklējam jaunas vietas un katru gadu mainām rallija ģeogrāfiju. Piemēram, Liepājā finišēsim pirmo reizi visā rallija 24 gadu pastāvēšanas vēsturē un daudzus posmus rīkosim Latvijas rietumu piekrastē. Šis reģions ir pateicīgs ar tajā esošo plašo autodromu un interesantu tūrisma maršrutu dēļ,” saka Lietuvas Žurnālistu autokluba prezidents Valds Vaļukevičs.
Steidzas iesniegt pieteikumus
Līdzko tika izsludināta oficiālā reģistrācija 2019.gada rallijam, dalībnieki viens pēc otra sāka iesniegt pieteikumus, bet vieni no pirmajiem bija daudzkārtējie šo sacensību uzvarētāji Daiņus Leonavičs un Adoms Šablevičs. Titulētās ekipāžas dalībnieki vēl neatklāj, ar kādu automašīnu viņi plāno startēt, taču apstiprina, ka atkal mērķē uz pirmo vietu kopējā ieskaitē.
“Žurnālistu rallijā” dalībnieki sacentīsies divās grupās – sporta un tūrisma. Pirmajā dalībnieki sacentīsies ātrumposmos – autodromos, laukumos un speciālās trasēs. Otrajā – brauks pa apbrīnojami skaistām vietām un izpildīs dažādus orientēšanās uzdevumus.
Arī šogad “Žurnālistu rallijs” notiks kopā ar vēsturisko automašīnu ralliju. Transportlīdzekļi, kas ir vecāki par 30 gadiem un atbilst specifiskām oriģinalitātes prasībām, grezno ralliju, un tā dalībnieki nedēļas nogali pavadīs, iepazīdami dažādus rietumu Lietuvas un Latvijas apskates objektus. Tā dēvētie “vēsturnieki” ar Lietuvas un Latvijas piekrasti iepazīsies kopā ar “Žurnālistu rallija” tūrisma grupas dalībniekiem.
Sporta grupā jau ir reģistrējušās apmēram 30 ekipāžas, tūrisma – vairāk nekā 20.
Rallijs ir paredzēts visiem
“Žurnālistu rallijā” piedalās žurnālisti no dažādām valstīm – katras ekipāžas pilotam ir jāuzrāda derīga žurnālista apliecība. Sportisti, kuri vēlas sacensties ar žurnālistiem, sacenšas tajās pašās trasēs, taču atsevišķā VIP ieskaitē. Dalībnieku ģeogrāfija ir plaša – pagājušajā gadā “Žurnālistu rallijs” sagaidīja viesus no Itālijas, Ungārijas, Islandes un pat Indijas. Katru gadu uz sacensībām Baltijas valstīs ierodas vairākas ekipāžas no Somijas, bet jau divdesmit gadu pasākums nav iedomājams bez lietuviešiem un latviešiem.
Pērn rallijā pirmo reizi ar līdzvērtīgām tiesībām ar citiem dalībniekiem sacentās arī elektromobiļi – tas bija vēsturisks notikums Lietuvā. Ekoloģiskie modeļi guva lielu ievērību un ne reizi vien sacentās par augstākajām pozīcijām atsevišķos ātrumposmos – piemēram, Vitolda Miļus un Arna Paļukēna ekipāža ar “Nissan LEAF” ieņēma 17. vietu 46 dalībnieku konkurencē ļoti ātrā posmā Palangas lidostā.
Pagājušajā gadā “elektriskajiem” kāju priekšā aizlika Žemaitijas reģionā slikti attīstītā elektromobiļu uzlādes staciju infrastruktūra, tāpēc viņi nesacentās visos ātrumposmos. Tā kā situācija nav kardināli uzlabojusies, šogad atsevišķas elektromobiļu ieskaites nav.