Talsos uz starta 25 „Youngtimer” ekipāžas

20150507_1_YoungtimerSAAB96_©PONY&SMITH

16. maijā Talsu rallija pirmās sacīkšu dienas laikā vasaras sezonu uzsāks un vēsturisko automašīnu „Youngtimer rally” čempionāta braucēji.

„Youngtimer” ekipāžas startēs pēc regularitātes rallija principiem un dienas laikā veiks sešus ātrumposmus. Vēsturisko automašīnu starts paredzēts aptuveni 2 stundas pirms trasē dosies „Rally Talsi” dalībnieku sporta mašīnas.

„Youngtimer” kategorijā skaitās automobiļi, kas ražoti 20. gadsimta 60-tajos līdz 80-tajos gados. Šie spēkrati iezīmē jaunu ēru pasaules autobūvē – periodu, kad automobilis kļūst pieejams ikvienam, vienlaikus saglabājot savu ekskluzivitāti un stilu.

„Youngtimer Rally Talsi” paredzēti sinhronās regularitātes braucieni pa slēgtu trasi, kopumā trīs posmi, katrs no tiem četru līdz septiņu kilometru garumā, kas būs jāveic divas reizes. Katrs posms būs jāveic ar noteiktu ātrumu, un jebkura kontrollaika apsteidze vai kavējums tiks skaitīts kā zaudēts laiks. Proti, jo precīzāk dalībnieki veiks katru posmu, jo mazāk zaudēs sekundes un iegūs augstāku vietu kopvērtējumā. Katrā no posmiem paredzētas divas laika kontroles – viena finišā, otra – slēptā vietā pa ceļam, tādējādi motivējot dalībniekus visu posmu veikt ar noteikto ātrumu.

20150507_4_YoungtimerPorsche944_©PONY&SMITH

“Kopš mūsu pēdējās vizītes Talsos esam kļuvuši par gadu vecāki un esam spēruši nozīmīgu soli uz priekšu,

izveidojot „Youngtimer” rallija čempionātu.

Tajā plānoti astoņi posmi, no kuriem pirmais notiks tieši Talsos. Čempionāta uzvarētājiem ir paredzētas balvas, tamdēļ ceru, ka būs izdevies atrast vēl vienu motivējošu iemeslu, lai „Youngtimer” biedru rindas kļūtu vēl plašākas,” teic „Youngtimer” kustības pārstāvis Valts Ceplevičs.

Dalībai čempionāta pirmajā posmā pieteikušās 25 ekipāžas: 21 pārstāvēs Latviju, 3 – Igauniju, bet viena būs no Lietuvas. Tostarp Talsos redzēsim pērnā regularitātes rallija trīs precīzākos braucējus – igauņus Valdo Urbu/Kristi Matīsenu ar 1976. gada „SAAB 96”, kā arī mūsējos Elmāru Tikumu/Arni Modri (1987. gada „Opel Ascona”) un Olafu Cepleviču/Jāni Karašnieku (1972. gada „SAAB 99”).

Bez tam rallijā redzēsim „MG B GT” (1971. izlaiduma gads), kuru pilotēs 2014. gada Lietuvas rallija čempions 2WD klasē Karolis Raišis, rallija leģendām apvīto „Audi Coupe Quattro” (1985), bet senākais no visiem spēkratiem būs 1968. gada „Triumph GT6”. Uz starta būs arī „Porsche 944” (1983), „Moskvich 408” (1970), „Opel Manta” (1979), vairāki „SAAB” un „VAZ” markas automobiļi, kuri guvuši īpašu lielu cieņu Latvijas Antīko Automobiļu kluba biedru vidū.

“Man ir liels gandarījums, ka pērn izdevās veiksmīgs eksperiments, tāpēc arī šogad pirms “īstā” rallija mašīnām ātrumposmos dosies kolorītās „Youngtimer” ekipāžas. Lai gan šo spēkratu mūžs mērāms vismaz ceturtdaļgadsimta garumā, atceroties, kā pilsētas ātrumposma tramplīnā palēcās 1976. gada „SAAB 96”, droši varu teikt, ka to sportiskais gars ar vecumu nekur nav izzudis,” spriež „RA EVENTS” direktors Raimonds Strokšs.