Talsu ralliju atklās „Youngtimer” automašīnas

Youngtimer_2(foto. Pony&Smith)

Pagājušajā nedēļā noslēdzās dalībnieku pieteikšanās Latvijas Antīko automobiļu kluba rīkotajam „Youngtimer Rally Talsi”, kas norisināsies līdztekus Talsu rallijam 17. maijā.

„Youngtimer Rally” sacensībās startēs 18 ekipāžas. Retro mašīnu braucēji ātrumposmos dosies aptuveni 1 stundu un 45 minūtes pirms sporta automašīnām.

„Youngtimer” kategorijā ietilpst automobiļi, kas ražoti no 20. gadsimta 60-tajiem līdz 80-tajiem gadiem. Šīs kategorijas spēkrati iezīmē jaunu ēru pasaules autobūvē – laiku, kad automobilis kļūst demokrātisks un pieejams ikvienam, tanī pat laikā saglabājotsavu ekskluzivitāti un stilu. Par „Youngtimer” kustību stāsta Latvijas Antīko automobiļu kluba (LAAK) pārstāvis un „Youngtimer Rally” rīkotājs Valts Ceplevičs: “Zīmīga sakritība – rallijs šogad atgriežas mājās, jo pirms diviem gadiem tieši Talsos tika sarīkots pirmais, „Youngtimer” definīcijai atbilstošu spēkratu, pasākums, kas aizsāka jau plašāku kustību visā Latvijā.”

„Youngtimer Rally Talsi” paredzēti sinhronās regularitātes braucieni pa slēgtu trasi, kopumā trīs posmi, katrs no tiem četru līdz septiņu kilometru garumā, kas būs jāveic divas reizes. Katrs posms būs jāveic ar noteiktu ātrumu, un jebkura kontrollaika apsteidze vai kavējums tiks skaitīts kā zaudēts laiks. Jo precīzāk dalībnieki veic noteikto posmu, jo mazāk zaudētās sekundes un augstāka vieta kopvērtējumā.

Katrā no posmiem būs divas laika kontroles – viena finišā, otra – slēptā vietā posmā, tādējādi motivējot dalībniekus visu posmu veikt ar noteikto ātrumu. Veicot posmu pirmo reizi, dalībnieku rezultāts tiks pielīdzināts leģendā noteiktajam vidējam ātrumam posmā. Savukārt otrajā reizē, dalībniekiem jau būs jābrauc tik pat ātri, kā pašu uzrādītais laiks pirmajā reizē.

„Talsu rallija skatītājiem šogad izdevies sarūpēt paplašinātu programmu un iespēju bez mūsdienu rallija auto, ātrumposmos redzēt arī vēsturiskās automašīnas, kas ļaus nedaudz atskatīties uz autobūves sasniegumiem 20. gadsimtā,” teic pasākuma rīkotāja „RA EVENTS” direktors Raimonds Strokšs.

“Arī es savus augstākos sasniegumus rallijā esmu sasniedzis ar 1983. gada „Audi 80 Quattro”,

tāpēc no personīgās pieredzes varu teikt un iedrošināt citus, lai cik seni šie spēkrati izskatās, tie visi ir daļa no rallija vēstures un tajos vēl mīt sportiskais gars.”

“Atšķirībā no citiem LAAK pasākumiem, šis būs sportiskāks, ar rallija elementiem. Trasē redzēsim 19 ekipāžas no Latvijas, Igaunijas un Krievijas, ko ar trim ekipāžām pārstāvēs klubs „GorkyClassic”. Būs retāk redzēti auto, piemēram,1984. gada „Porsche 944” un 1985. gada „Mercedes 190E Cosworth”, kā arī tādi leģendāri modeļi kā „SAAB 96” un „SAAB 99”, „Opel Manta” un „Ascona”,” sola Valts Ceplevičs.

Bez „Youngtimer” spēkratiem, Talsos skatītāji varēs vērot kā ātrumposmos dodas arī vēsturisko automobiļu regularitātes rallija dalībnieki, kuri startēs ar automašīnām, kas ražotas līdz 1984. gadam.