Trīs nedēļas pirms jaunās sacīkšu sezonas sākuma japāņu kompānijas motoru sporta nodaļa prezentējusi LMP1 klases prototipu „TS040 Hybrid”, ar ko startēs „World Endurance Championship” (WEC) seriālā.
Šis sacīkšnieks ir nomainījis līdzšinējo „Toyota TS030 Hyubrid”, kas izturības sacensībās aizvadījis iepriekšējās divas sezonas. „TS040” aprīkojumā ir hibrīdsistēma, kurā 3,7 litru V8 benzīna dzinējs, kurš attīsta 520 ZS, apvienots ar diviem elektromotoriem (pa vienam katras ass piedziņai), kas papildus dod vēl 480 ZS. Tātad, kā varat nojaust, „Toyota” ir atgriezušies pie četru riteņu piedziņas. Šādu koncepciju japāņu ražotāja komanda izmantoja jau 2007. gadā. Atgādināsim, ka toreiz Tokači 24 stundu maratonā „Toyota Supra HV-R” kļuva par pirmo hibrīdauto, kas izcīnīja uzvaru izturības sacīkstēs.
„TS040 Hybrid” hibrīdsistēma ir sagatavota atbilstoši jaunajiem WEC tehniskajam reglamentam, kas
šosezon prasa degvielas patēriņu samazināt par 25%.
„Toyota” inženieri kā vienu no risinājumiem izmantojuši kinētiskās enerģijas rekuperācijas sistēmu (KERS). Proti, priekšējais elektromotors palēninājuma un bremzēšanas laikā darbojas kā ģenerators, kurš uzlādē superkondesatorus. Tie savukārt nodrošina papildu enerģiju paātrinājuma laikā.
Atbilstoši tehniskā reglamenta prasībām pielāgotais „Toyota” prototips ieguvis arī nedaudz atšķirīgu izskatu. Tostarp, piemēram, „TS040” šasija ir par 10 cm šaurāka nekā „TS030”.
2014. gada WEC sezona startē 20. aprīlī Silverstonā. „Toyota” rūpnīcas komandā ar vienu no mašīnām brauks Alekss Vurcs, Stefans Sarazēns un Kazuki Nakadzima, bet ar otru – Entonijs Deividsons, Sebastjens Buemi un Nikolā Lapjērs.