Britu tabloīds „The Richest” ir sastādījis F1 pilotu 2014. gada sezonas algu reitingu. Tā lejasgalā atrodas francūzis Romēns Grožāns, bet pirmo vietu dala divi pasaules čempioni – Luiss Hamiltons un Fernando Alonso.
Romēns Grožāns – 1,5 miljoni eiro
Pilotam vietu „Lotus” komandā nodrošina franču koncernu „Renault” un „Total” atbalsts. Un nav izslēgts, ka, tieši pateicoties saviem personālajiem sponsoriem, viņš saņem tik solīdu honorāru, par spīti komandas visai problemātiskajai finansiālajai situācijai.
Serhio Peress – 2 miljoni eiro
Pārejot no „McLaren” vienības uz mazāk prestižo „Force India” finansiāli Peress īpaši nav cietis. Lieta tāda, ka arī meksikāņu pilota atrašanos F1 nodrošina viņa personālie sponsori. Kā galvenais no tiem – Dienvidamerikas mobilo komunikāciju grupa „Claro” – tagad sastāda daļu no Vīdžeja Malijas komandas budžeta.
Daniels Rikardo – 2,5 miljoni eiro
Paaugstināts no fārmkluba „Toro Rosso” un „Red Bull Racing”, jaunais austrāliešu pilots beidzot vairs nebūs spiests strādāt tikai par „vēdera tiesu”. Tagad viņam būs īsta un apjoma ziņā pavisam solīda alga. Lai gan Rikardo droši vien būtu piekritis arī mazākam honorāram, „Red Bull Racing” uz viņa rēķina ir pamatīgi ietaupījuši, jo Markam Vēberam pērn viņi samaksāja gandrīz četras reizes vairāk.
Felipe Masa – 4 miljoni eiro
Pārceļoties no „Ferrari” un „Williams” brazīliešu veterāns ir finansiāli zaudējis. Pērn viņš bija novērtēts par diviem miljoniem augstāk. Taču nav izslēgts, ka šī Masam bija gandrīz vai vienīgā (apmaksātā) iespēja turpināt karjeru F1. Savukārt „Williams” cer ar viņa palīdzību gan gūt rezultātus, gan arī piesaistīt kādus brazīliešu sponsorus.
Kimi Raikonens – 10 miljoni eiro
Savulaik vislabāk apmaksātais F1 pilots šosezon nemaz neiekļūst pirmajā piecniekā. 2009. gadā somu pilots saņēma 33 miljonus eiro, bet šobrīd par šāda izmēra algām autosportisti var vairs tikai sapņot… Tomēr šis Raikonenam būs algas pielikums, jo pērn „Lotus” viņa pamatalga bija trīs miljoni. Taču papildus viņš saņēma piemaksas par labiem rezultātiem.
Niko Rosbergs – 11 miljoni eiro
Vācu pilota alga 2014. gadā ir palikusi tāda pati kā pērn. It kā jau grēks būtu sūdzēties, ja nu vienīgi viņam kremt, ka komandas biedrs saņem divreiz vairāk…
Sebastjans Fetels – 16 miljoni eiro
Aktuālā pasaules čempiona honorārs gada laikā pieaudzis par četriem miljoniem. Patiesībā jau viņš saņem vēl vairāk, jo arī vācu pilota līgumā ir paredzēti „bonusi” par augstiem rezultātiem un čempiona titula izcīnīšanu.
Džensons Batons – 16 miljoni eiro
Grūti izskaidrot, kādēļ Batons, kura kontā ir viens vienīgs pasaules čempiona tituls, izcīnīts pirms pieciem gadiem „Brawn GP” komandas sastāvā, saņem tikpat, cik četrkārtējais pasaules čempions. Taču ir pilnīgi skaidrs, ka nevienā citā vienībā, izņemot „McLaren” viņam tik daudz nemaksātu. Acīmredzot britiem ir atšķirīga attieksme pret saviem tautiešiem…
Luiss Hamiltons – 20 miljoni eiro
Hamiltona alga 2014. gadā palikusi tikpat liela kā iepriekš. Taču, būdams viens no vispārtikušākajiem F1 pilotiem, viņš arī tērē vairāk par citiem. Luiss ir iegādājies privātu lidmašīnu, ar kuru var visur paņemt līdzi savu iemīļoto suni Rosko, viņš regulāri apmeklē superkausa izcīņas sacensības beisbolā ASV, kur sēž VIP ložā kopā ar Deividu Bekhemu, u.tml. smalki izklaidējas.
Fernando Alonso – 20 miljoni eiro
„Ferrari” saglabā līdera pozīcijas pilotu algu ziņā.
Sākumā topā bija Šūmahers, pēc tam Raikonens, bet tagad Alonso. Tiesa, šobrīd vislabāk apmaksātais pilots saņem teju trīs reizes mazāk nekā F1 „ziedu laikos”. Toties, iespējams, sirdi silda apziņa, ka viņa alga ir divas reizes lielāka nekā jaunajam komandas biedram Raikonenam.