WRC starta kārtība atkal mainīta

Rally_1

Meklējot ideālo risinājumu, autorallija pasaules čempionātā (WRC) beidzamajos gados jau vairākkārt mainīta starta kārtība, un 2015. gadā atkal ieviesta jauna.

Rallija posmos, kas norisinās pa ceļiem ar grants/akmeņu segumu, ekipāžas starta vieta mēdz būt ļoti svarīga. Dažkārt pirmais spiests strādāt pārējiem par putekļu slaucītāju vai dubļu kliedētāju, bet citos apstākļos viņš var izrādīties vienīgais laimīgais, kam redzamību netraucē priekšā braucēju saceltie putekļu mākoņi. Situāciju maina laika apstākļi un katra konkrētā reģiona ceļu specifika, tādēļ

vienu un ideālu modeli WRC ekipāžu starta prioritātei atrast pagaidām nav izdevies.

Rally_3

Atgādināsim, ka vēl pērn spēkā bija kārtība, kas noteica, ka WRC rallija pirmajā dienā dalībnieki startēja tādā secībā, kādā uz to brīdi bija sarindojušies pasaules čempionāta ieskaitē. Vēl 2012. gadā starta secības noteikšanai tika izmantota pirmssacīkšu kvalifikāja. Proti, ekipāža, kas uzrādīja labāko laiku kvalifikācijas posmā pirmā varēja izvēlēties starta pozīciju pirmajai sacīkšu dienai. No vienas puses tas padarīja pasākumu atraktīvāku, taču no otras – jau sākotnēji mazināja sacīkšu intrigu.

Rally_5

Jaunā kārtība paredz, ka ekipāža, kura atrodas čempionāta vadībā, uzsāks kā pirmā pirmās divas rallija dienas, savukārt trešajā WRC pirmā desmitnieka braucēji startēs apgrieztā secībā.

Lieki teikt, ka šīs izmaiņas neiepriecina aktuālo pasaules čempionu Sebastjenu Ožjē, taču rīkotāji cer, ka tā palīdzēs vismaz nedaudz mazināt „VW” komandas pārsvaru sacīkšu seriālā. Jaunā starta kārtība stāsies spēka ar 2015. gada WRC trešo posmu, t.i., Meksikas ralliju.

Rally_4