Ženēvā atrāda Dakaras ralliju pievarējušu „Ranger”

Dakar-2014 Ford Ranger

Notiekošajā Ženēvas motoršovā „Ford” stendā redzams arī šā gada Dakaras morotonā dalību ņēmušais pikaps „Ford Ranger”, kas ar „Ford Motor” atbalstu speciāli bija sagatavots atbilstoši prestižākās T1 grupas tehniskajiem noteikumiem. Tādus, protams, nepiedāvās pārdošanā, taču reklāmai un publikas pievilināšanai noder.

„Ford Racing” debija janvārī notikušajā Dakarā mazliet palikusi reida dominējošās komandas „X-Raid” un „Mini”, kā arī pasaulslavenu citu vienību braucēju ēnā. Daļēji tas noticis arī tāpēc, ka „Ford” vienība nebija centusies piesaistīt zvaigznes un divu startējušo „Ranger” ekipāžas veidoja salīdzinoši mazpazīstami Argentīnas un Dienvidāfrikas Republikas sportistu dueti. Taču,

argentīnieša Lučio Alvaresa (attēlā zemāk) pilotētais auto finišu sasniedza cienījamā 22.pozīcijā,

savā benzīnmotoru klasē ieņemot 7.vietu un četros ātrumposmos spējot iebraukt kopvērtējuma desmitniekā. Kolēģi no Āfrikas gan bija spiesti izstāties jau pēc pirmā ātrumposma. Piebildīsim, ka Alvaress gluži iesācējs gan nav un jau trīskārt bijis Dakarā divdesmitniekā arī iepriekš. 2012.gadā pat piektais.

Dakar-2014-Ford-Ranger1

Abus Dakaras „Ford Ranger” gan pārbūvēja privātkomanda „Neil Woolridge Motorsport” Dienvidāfrikā, bet tehnisko atbalstu sacensībās nodrošināja vācu vienība „South Racing”. Taču projekta vadība un gan jau arī finanses bija „Ford Motor Company Global Product Development group” pārziņā.
Var teikt, ka „Ford Ranger” pikaps ir Ziemeļamerikas iedzimtais, taču vēlāk sadarbībā ar „Mazda Motor” ar „Ranger” vārdu kļuva arī par globālu modeli. Līdz 2012.gadam pat Amerikas versijām lielākais bija V6 4,0 litru motors, bet internacionālajam „Ranger” kopš 2011.gada piedāvājumā ir 2,5 litru Duratec benzīna un 2,2 (125 vai 150 Zs) vai 3,2 litru (200 Zs) Duratorg dīzeļdzinēji. Latvijā tiek piedāvāti tikai dīzeļi.

Savukārt sacīkšu „Ranger” komplektēts ar 5,0 litru V-veida astoņcilindru dzinēju, kas attīsta 350 Zs jaudu. Auto, protams arī citādi pamatīgi pārbūvēts. Tam ir neatkarīga priekšējā un aizmugures balstiekārta, ar gaisu dzesējamas priekšējās un ar ūdens dzesēšanu aizmugurējās bremzes. Tāpat uzstādīta arī sacīkstēm atbilstoša sešpakāpju secīgās slēgšanās ātrumkārba un 500 litru degvielas bāka.

Dakar Rally Ford Ranger – technical specification

Base Vehicle Ford Ranger 4×4 Double Cab
Regulations FIA / ASO T1
Engine Ford Aluminum 5.0L-4V V8 withTwin Independent Variable Cam Timing
Power 260kW (354PS) @ 4500r/min
Torque 560nm@ 4100r/min
Body Full composite
Suspension Independent front and rearTwin BOS dampers/wheelAntiroll bar front and rear
Brakes Brembo water cooled rearBrembo air cooled front
Fuel tank 500 litres
Gearbox Sadev 6-speed sequential, permanent four-wheel drive
Differential LSD unit front and rear
Drive wheels 16 inch Evocorse rims fitted with 245/85 – 16 Michelin tyres
Top speed 170km/h (105mph)
Weight 1975kg

 

Birkas: