Zināms Latvijas izlases sastāvs startam Eiropas Nāciju motokrosā

Eiropas Nāciju motokrosā, kas 23. un 24.augustā norisināsies Čehijā, Latvijas izlases sastāvā startēs Rainers Žuks, Artjoms Trofimovs, Tomass Šileika un Kristers Drevinskis (attēlā), tā lēmis izlases menedžeris Tomass Cīrulis.

Atgādinām, ka startam Eiropas Nāciju motokrosā, kas ir motokrosa komandu sacensības, katra dalībvalsts tiesīga deliģēt divus 85cm³ klases sportistus un pa vienam pārstāvim 125cm³ un MX2 klasē. Sagatavošanās pirmajā posmā T.Cīrulis paplašinātajā kandidātu sarakstā bija iekļāvis Raineru Žuku, Ralfu Edgaru Ozoliņu, Valteru Loginu, Niku Niklāvu Sūnu un Artjomu Trofimovu 85cm³  klasē, Tomasu Šileiku, Ingaru Asmu, Elgaru Jonasu, Arnoldu Sniķeru, Kārli Kalēju un Rihardu Bāreni 125cm³  klasē, kā arī Robertu Justu, Paulu Jonasu, Kārli Sabuli, Kristeru Drevinski, Uldi Spulli un Gintu Filipsonu MX2 klasē.

Tagad skaidrs, ka

gods aizstāvēt Latvijas krāsas uzticēts 85cm³ klasē Raineram Žukam un Artjomam Trofimovam, 125cm³ klasē Tomasam Šileikam, bet  MX2  klasē Kristeram Drevinskim.

85cm³  klasē neapšaubāms favorīts uz vietu izlases sastāvā bija Rainers Žuks, kurš ir šī brīža labākais šīs klases sportists Latvijā. Daudz grūtāk izlases menedžerim bijis izvēlēties ‘otro numuru’. Šoreiz priekšroka dota Artjomam Trofimovam, kurš šodien ir gan ātrāks, gan pieredzējušāks par nākamo pretendentu uz vietu komandā Ralfu Edgaru Ozoliņu, kurš šajā klasē startē tikai pirmo sezonu. Savukārt Valtera Logina šī brīža sportiskā kondīcija neatbilstot izlases prasībām. Tikusi izskatīta arī Nika Niklāva Sūnas kandidatūra un cerīga šķitusi viņa atgriešanās sacensībās, taču kandidēšanai uz iekļūšanu izlasē svītru pārvilkusi gūta trauma, norādīts izlases izplatītajā paziņojumā.

125cm³ klasē izteikts favorīts uz vietu izlasē jau no sākuma bijis Tomass Šileika, kurš šogad parstāv profesionālo, Beļģijā bāzēto komandu ”Diga Racing”, un šī gada Eiropas čempionāta kopvērtējumā ieņem augsto sesto vietu, pirms nedēļas nogalē gaidāmā noslēdzošā posma.

Sarežģītāk izdarīt izvēli izlases menedzērim bijis MX2 klasē. Jau sezonas sākumā, bija skaidri trīs galvenie pretendenti uz vietu izlasē – Roberts Justs, Pauls Jonass un Kārlis Sabulis. Pēdējam no nosauktās trijotnes sezona traumas dēļ diemžēl beidzās jau jūnija sākumā. Par Paulu Jonasu izlases vadība tika informēta, ka starts Eiropas Nāciju motokrosā neietilpst jaunā sportista šīs sezonas plānos un kalendārā. Neskaidra situācija izveidojās arī ar Robertu Justu, jo viņa pārstāvētā komanda un pats sportists sliecies uzskatīt, ka šajās sacensībās jādod iespēja startēt jaunākiem un nepieredzējušākiem sportistiem, tadā veidā uzkrājot pieredzi augsta līmeņa sacensībās. Ņemot vērā visus augstāk minētos apstākļus, izlases menedžeris T.Cīrulis, startam MX2 klasē pieteicis tikai sešpadsmit gadus veco Kristeru Drevinski, kurš šobrīd ir ātrākais un stabilākais šīs klases sportists Latvijā, ar ļoti kvalitatīvu rezervistu Gintu Filipsonu, kura rezultāti vasaras otrajā pusē patiešām iepriecina.

Ņemot vērā Tomasa Šileikas praksi šogad uz MX2 klases motocikla un Kristera Drevinska paredzēto līdzdalību pasaules čempionātā 125cm³ klasē, nav izslēgta arī rokāde šo abu sportistu starpā, lai gan šāda iespēja ir visai neliela – Drevinskis vairumā sacensību šogad ir piedalījies tieši uz 250 kubikcentimetru “četrtakteri”, bet Šileikam ‘’DIGA Racing’’ ir sagatavojusi ļoti kaujasspējīgu 125cm³ klases motociklu.

Lai arī izlases sastāvs ir nosaukts, tajā vēl var tikt veiktas izmaiņas un korekcijas.

Kā tas nereti notiek Nacionālo izlašu sakarā dažādos sporta veidos, tad pirms sacensībām tiekot aktualizēts atalgojuma jautājums. Šajā sakarā izlases menedžeris T.Cīrulis uzsver, ka nevar būt runa par maksāšanu sportistiem, pārstāvot savas Valsts Nacionālo izlasi, īpaši bērnu un junioru vecumā. Līdzdalība Latvijas izlasē ir svarīgs posms katra jaunā sportista karjerā, ko gan viņš pats, gan viņa komanda var izmantot darbā ar personīgaiem sponsoriem. „Protams, cits stāsts ir par prēmijām pēc komandas kopīgi sasniegtā rezultāta – tās būs, un saņems visi sportisti, ja tiks izpildīts uzdevums – izlase iekļūs starp 10 labākajām Eiropas Nāciju motokrosa dalībvalstīm. Šajā gadījumā  starp sportistiem tiks sadalītas gan FIM Europe paredzētās naudas balvas (par pirmo vietu 1200 EUR, par 10.vietu 100 EUR komandai), gan arī privāta sponsora prēmija, kuras apjoms patreiz publiski netiek atklāts, taču ir zināms, ka tas ir lielāks par FIM Europe nosauktajām prēmijām. Tāpat jāatzīmē, ka izlases sportistu īpašumā paliks visas rezerves daļas, kas sarūpetas šīm sacensībām – riepas, zobrati, ķēdes, bremžu uzlikas, plastmasas motociklam, kā arī eļļas un smērvielas. Katrs izlases dalībnieks uz sacensībām saņems trīs Latvijas izlases formas komplektus – bikses, kreklus un cimdus,” stāsta Tomass Cīrulis.

Braucienam uz Čehiju tiek gatavots arī motokrosa fanu autobuss,

kuram pieteikties var Eiropas Nāciju izlases interneta mājas lapā mxlatvia.com. Noteikti jāpiebilst, ka brauciena cena turp un atpakaļ ir tikai 70 eiro, bet starp faniem Čehijā tiks izspēlēta divu dienu brīvbiļete uz Pasaules Nāciju krosu Ķegumā, kuras cena sacensību dienās būs 130 eiro.

Eiropas Nāciju motokrosa izlases informatīvā telts šīs nedēļas nogalē būs izstādīta ”Monster Energy Superkauss” Kandavas Lielās balvas izcīņas laikā, ”Motoparks Kandava” trasē, 3.augustā, sākot no plkst 11:00. Tajā interesenti varēs uzzināt visu aktuālo par sportistiem, atbalstītājiem un fanu autobusu, nofotografēties pie Latvijas izlases motocikla, kā arī atjautības konkursā iegūt balvas no izlases atbalstītājiem.