Mainīšu krosoveru pret mazlietotu kompaktauto… Ko ieteiksiet?

Labdien!
Esmu nolēmis atbrīvoties no 2008. gada Mitsubishi Outlander. Mašīnai nav ne vainas, bet tās izmaksas – apdrošināšana (KASKO, OCTA), ceļa nodoklis un apkope. Katru gadu nākas šķirties no ~700ls. Manā redzes lokā ir nonākušas piecas mašīnas: Ford Focus, Opel Astra, Mazda3, Toyota Auris un Škoda Oktavia. Kura no šīm mašīnām izmaksu ziņā būtu visekonomiskākā? Pieņemsim, ka visām mašīnām benzīna dzinēji. Skatos uz lietotiem auto ap 2011. gadu.
Paldies jau iepriekš par atbildi!

Diezgan precīzi var aprēķināt un attiecīgi arī salīdzināt prognozējamās ekspluatācijas izmaksas, ja runa ir par jauniem auto. Pirmārt, atkarībā no motora tilpuma zināsiet precīzi gan valsts nodevu apmērus, gan apdrošināšanas izmaksas. Otrkārt, katram auto ir pieejams vismaz ražotāja norādītais degvielas patēriņš, kas ir viens no būtiskākajiem ekspluatācijas izmaksu rādītājiem. Treškārt, tirgotājiem galu galā ir jāsniedz informācija (dažiem tā pat ir publicēta interneta mājas lapā, piemēram, “Skandi Motors”) par plānotajām tehnisko apkopju izmaksām… vismaz garantijas periodā, apkopjot auto oficiālā pārstāvja autorizētos servisos. Atskaites punkts 0 km uz odometra rādītāja.

Ar lietotām mašīnām tā spēlīte vairs tik viennozīmīga nav. Precīzi daudz maz var zināt vien valsts nodevu un apdrošināšanas izmaksas. Nu labi, arī degvielas patēriņa ziņā par orientieri var kalpot (Jūsu gadījumā salīdzinoši jaunu modeļu) tie paši rūpnīcas dati, kas jebkurā gadījumā ir tikai oroentieris, jo reālais patēriņš parasti ir lielāks, turklāt ļoti atkarīgs no braukšanas manieres un arī no vedamās kravas (tai skaitā cilvēku) svara. Turklāt, jau lietota mašīna, var gadīties, būs “pieradināta” pie pastāvīgām lielākām slodzēm un pieradusi pie lielāka patēriņa nekā šāds modelis vidēji. Tālāk ir vēl neprognozējamāk… Piemēram, var gadīties atrast auto ar salīdzinoši lielāku nobraukumu, bet iepriekšējā saimnieka rokās mazāk “nogurušu” nekā cits ar mazāku nobraukumu. Kā lai te salīdzina tālāko ekonomiskumu? Tad vēl – plānoto apkopju cenas pie licencētā dīlera uzzināt var. Var arī uzzināt visbiežāk maināmo detaļu (bremžu kluči, filtri, sveces, sprauslas, bremžu diski, ģeneratori, starteri) cenas gan pie licencēta, gan nelicencēta remontnieka un kaut ko izpīpēt… Taču paredzēt, kad kas bruks nevar pat jaunai mašīnai, kur nu vēl lietotai.

Tādēļ dot nepārprotamu padomu – pērc no piecām noskatītajām tieši šo – atsakos.

Varu vien piebilst, ka visas ir vienas klases un arī Latvijā populāri braucamie. Man pieder “Focus”, tiesa vecāks – 2007.gada. Jauns pirkts un kalpo uz goda. Drīz portalā būs atskaite par 100 000 km ekspluatāciju. Bet ir gadījies klausīties par šo gadu fokusiem arī bēdu stāstus… Līdzīgu gadu “Mazda3” tiek pārmesta rūsēšana, bet 2011.gada mašīnai šīs problēmas esamību vai neesamību vēl būs grūti diagnosticēt. “Octavia” izplatīta kaite ir krāsas lekšana nost no sliekšņiem… “Auris”, runā, ka reti lūstot…