Kāpēc daudzu koncepauto ieviešana ražošanā apraujas?

No kā atkarīgs tas, ka automobiļu koncerns prezentē jauna auto konceptu, veido prototipus, ar mērķi sākt sērijveida ražošanu, bet projekts apraujas pirms īsti sācies? (kā nesenajā rakstā par “Jaguar”) Finanšu krīze vai ir arī citi iemesli?

Konceptautomobiļi nereti tiek izgatavoti arī bez konkrēta nodoma, ko ļoti līdzīgu laist sērijveida ražošanā drīzumā. Mērķi ir dažādi – piemēram, lai saasinātu sabiedrības un mediju uzmanību saistībā ar konceptu un liktu runāt par ražotājkompāniju, lai tādējādi, iespējams, veicinātu esošo modeļu pārdošanu; lai par tālākām idejām iegūtu nozares ekspertu atsauksmes; lai pētītu kādas potenciālās mērķauditorijas reakciju; lai izmēģinātu kādas jaunas tehniskas izstrādes, ko plānots ieviest esošajos sērijveida modeļos. Arī vienkārši, lai parādītu ražotāja “muskuļus” jeb potenciālu un būtu ar ko palepoties un kam piesaistīt uzmanību lielākajās starptautiskajās auto izstādēs, īpaši, ja kādā brīdī nav svaigu aktuālo modeļu utt.

Koncepauto, protams, tiek būvēti arī kā tiešs izejmateriāls nākamajiem sērijveida ražojumiem. To drīza nonākšana vai nenonākšana līdz ražošanai atkarīga no dažādiem iemesliem. Jau pieminētās ekspertu un publikas reakcijas, no tirgus situācijas pasaulē un atsevišķos pasaules reģionos (tātad ekonomiskās situācijas), no konkurentu (citu ražotāju) panākumiem vai neveiksmēm atbistošajā sektorā. No konkrētā koncepta izgatavotāja veiksmēm un neveiksmēm (tātad no finanšu situācijas) pārdošanas lietās kādā laika sprīdī. Arī no aprēķiniem par koncepta ieviešanas ražošanā izmaksām utt. Kādā konkrētā situācijā atlikta koncepta tālāka virzība vēl nebūt nenozīmē, ka kompānija pie šī projekta pilnīgas vai daļējas realizācijas vairs nekad neatgriezīsies.