Lietots “Toyota Auris” – pirkt vai nepirkt?

Man ir iespēja nopirkt lietotu 2011 gada toyota auris hečbeku. Kādas Jūsu atsauksmes? Pirkt/nepirkt?

Kopumā “Toyota” ir pazīstami kā visnotaļ uzticami automobiļi, kam tehniskās problēmas mēdz būt salīdzinoši retāk nekā citu marku automobiļiem. Agrāk (vēl pirms gadiem septiņiem, astoņiem) bija novērojams, ka rezerves daļas toties pat pēc gadiem vecām “Toyota” bieži bija dārgākas nekā vācu vai arī citām japāņu mašīnām, taču tagad tā vairs nevar sacīt. Piemēram, ritošās daļas dilstošās detaļas (bukses, atsaites, bremžu kluči) maksā aptuveni tādā pat līmenī kā citu marku līdzīgu gadu modeļiem. Vispārzināms ir fakts, ka japāņu mašīnām, arī “Toyota”, ir salīdzinoši plāni “bleķi”. Taču “Toyota” tomēr arī no rūsēšanas viedokļa kopumā ir pateicīgāks pirkums, jo, piemēram, salīdzinoši jaunas “Mazda”, arī “Nissan” korozija iespaido ātrāk un postošāk.

Jūsu gadījumā, kad runa iet par lietotu nevis jaunu auto, ļoti būtiska ir noskatītā “Auris” lietošanas vēsture. Jauns gads vēl nebūt obligāti nenozīmē arī labu tehnisko stāvokli. Novērtējiet vizuālo izskatu. Un ne tikai no ārpuses, bet arī salonā un auto apakšā, kur piekares, izputējs. Apskatiet motortelpu… Ja motortelpa ir eļļu un sārņu piešķiesta, tas neliecina par iepriekšējā saimnieka saudzīgu attieksmi un rūpību. Arī ja motortelpa ir svaigi izpucēta, tas nav pats labākais, jo nebūs uzreiz redzamas iespējamas eļļas noplūdes… Iepazīstieties ar apkopju un remontu vēsturi, ja vien tā ir pieejama. Latvijā reģistrētam 2011.gada auto šai informācijai vajadzētu būt pieejamai pie “Toyota” pilvarotā pārstāvja. Arī ārzemēs pirmo reizi reģistrētam auto servisa vēsturei, ja vien auto ir apkopts autorizētā servisā, vajadzētu būt zināmai. Ja ir pieejama servisa grāmatiņa, tās datus tomēr vajadzētu salīdzināt ar “Toyota” servisa sistēmā reģistrēto informāciju. Bieži servisa apmeklējumi starp ražotāja noteiktajām apkopēm neliecinās par labu iepriekšējai ekspluatācijai un tas var atsaukties ar papildu izdevumiem nākamajam saimniekam.

Jauno paaudžu auto (un 2011.gada mašīna jāuzskata par jaunu) tagad ir lieli ražotāja noteiktie eļļas maiņas intervāli – 20 000 un pat 25 000 km, tomēr eļļu būtu ieteicams mainīt biežāk. Vismaz reizi gadā, jo ne visi lietotāji gadā nobrauc pat 20 000 km. Arī tam pievērsiet uzmanību. Citādi man nav īpašu argumentu ne par “Auris” iegādi, ne arī pret. Ja ir iespēja, pajautājiet kāda paziņas, kam varbūt nācies “Auris” lietot, viedokli. Vēlams gan neaprobežoties ar vienu šādu konsultantu, lai izvairītos no viena klaji subjektīva sprieduma. Lietotāji (saimnieki) mēdz būt dažādi, ar dažādu attieksmi un attiecīgi auto “atdeve” un lietotāja pieredze var būt visai atšķirīga arī viena modeļa ietvaros.

Ja gatavojaties “Auris” iegādāties caur “Toyota” dīleri, tad šādam auto vajadzētu būt pārbaudītam, turklāt 2011.gada mašīnai jau vēl arī ražotāja garantijai jābūt spēkā. Ja gatavojaties pirkt kā saka ‘no rokas”, tad jānoskaidro, vai iepriekšējais īpašnieks nav sastrādājis ko tādu, kādēl ražotāja garantija, iespējams, vairs nebūs spēkā. Un derētu šo auto parādīt arī kādā servisā, kur jums ir uzticams mehāniķis. Lai veicas!