Vai Rīgas pazemes komunikāciju apsaimniekotāji speciāli gādā, lai autovadītājiem nebūtu garlaicīgi? (ar Rīgas domes SD komentāru)

Bedre Maskavas 440, Riga_05.12.2012 001

Ziema nāk! Un, kā allaž, ne tikai ar gaidāmajiem priekiem par sniega un ledus sniegtajām atpūtas iespējām, bet arī ar ziemas apstākļu apgrūtinātu braukšanu. Taču Rīgas pazemes komunikāciju apsaimniekotājiem, ledus un sniega sagādātās pārvietošanās problēmas, priekš autovadītājiem laikam šķiet pārāk viegls izaicinājums. Tad nu, lai šoferīšu dzīve būtu jautrāka, kā jau katru gadu, līdz ar saliem un sniegu, pilsētas ielas tiek rakņātas ar divkāršu skubu.

„AutoMedia.lv” 5. un 6.decembrī tikai Ķengaragā vien uz satiksmes plūsmai nozīmīgām ielām novēroja trīs problēmu vietas.

Maskavas ielā 440, iepretim „Viada” degvlielas uzpildes stacijai. Virzienā uz centru 5.decembrī pa dienu un vēl vakarā ap pulksten 20.00 tur notika aktīvi rakšanas un remontu darbi un satiksmei bija slēgta viena no divām joslām. 6.decembrī ap pulksten 11.00, kad rīta blīvā auto plūsma jau bija noplakusi, šajā vietā rakšanās bija pabeigta, taču, kā novēroja „AutoMedia.lv”, caurumu asfaltā likvidēt neviens nesteidzās. It kā pat lieki runāt, taču kādi darboņi Rīgas dienestos laikam nezina vai nemaz negrib zināt, ka no Daugavpils virziena pa Maskavas ielu no rītiem galvaspilsētā sabrauc lielākā automobiļu plūsma un

pat bez izrakņātu ielu satiksmes traucējumiem, situācija uz šīs transporta artērijas ir saspringta un nervoza.

Maskavas ielai paralēlā Lokomotīves iela no lielieveikala „Zoom” zināmā mērā galveno artēriju var atslogot – vismaz no vieglā autotransporta.

Taču „AutoMedia.lv” 6.decembrī novēroja, ka pie veikala „Ruse”, pretim Šķirotavas stacijai arī Lokomotīves ielas viena puse (virzienā prom no centra) ir pārrakta, jo notiek kaut kādu cauruļu mainīšanas darbi. Tātad vienlaicīgi no un uz Daugavpils šosejas virzienu satiksme bija traucēta uz divām no trim galvenajām transporta plūsmu uzņemošajām ielām (trešā ir Krustpils iela, kur gan jārēķinās ar bieži slēgtu dzelzceļa pārbrauktuvi).

Abās iepriekšminētajās vietās tomēr vismaz bija novērojama kaut kāda darbība, taču trešajā vietā – Lokomotīves ielā, pretīm namam Nr. 34 – tieši ielas vidū jau otro nedēļu netiek likvidēts iegruvums asfaltā. Pēdējās dienās tas jau pārklājies ar ledus kārtiņu. Iegruvumam apkārt no braukšanu ierobežojošiem ceļa apzīmējumiem ir izveidota tāda kā saliņa un autovadītājiem tā tagad akurāti jāapbrauc.  Varbūt tur plānots izveidot postamentu kādam dižam Rīgas darbonim, lai ļaudis var braukt cieši garām un apjūsmot? Bet varbūt tur kāds iecerējis audzēt lašus?

Rīgas domes Satiksmes departamenta mājas lapā 6. decembra pēcpusdienā bija atrodama informācija, ka Lokomotīves ielā 66, pie veikala “Ruse” lietus kanalizācijas remontdarbus no 4. līdz 6.decembrim veic SIA “Latenergoprojekts. Par remontdarbiem Maskavas ielā 440 informācijas nav. Tāpat nav arī nekādas informācijas par to, kad un kas tiks darīts, la likvidētu asfalta iebrukumu Lokomotīves ielā 34.

„AutoMedia.lv” no Rīgas dienestiem centīsies saņemt kādu skaidrojumu par satiksmes traucējumu iemesliem minētajās vietās un šo dienestu rīcību, lai problēmas novērstu, kā arī par to, kas gadu gadiem traucē komunikācijas pārbaudīt un labot vasarā, kad šādi darbi satiksmei tomēr radītu mazāk bīstamus traucējumus.

Rīgas domes Satiksmes departamenta komentārs: “Saskaņā ar Rīgas domes Satiksmes departamentā pieteiktajiem ielu seguma darbiem, Maskavas ielā 440 SIA „Rīgas ūdens” veica ūdensvada avārijas likvidācijas darbus. Satiksmes departaments rakšanas darbu pieteikumu saņēma 5.decembrī, savukārt remontdarbi tika pabeigti 6.decembra pēcpusdienā pēc plkst.15.00.

Savukārt, Lokomotīves ielā 66 AS „Sadales tīkls” veica lietus ūdens kanalizācijas pieslēgšanas darbus, sakarā ar apakšstacijas rekonstrukciju. Satiksmes departaments Lokomotīves ielā 34 ierobežoja lietus ūdens kanalizācijas kolektora bojājuma rezultātā radušos iesēdumu. Finansējumu bojājumu novēršanai departaments saņēma šonedēļ, remontdarbi tiks uzsākti nākamajā nedēļā.

Satiksmes departaments norāda, ka par ielas seguma kvalitāti līdz pilnīgai seguma atjaunošanai, kas saskaņā ar Normatīvajiem aktiem ir 15.maijs, atbild darbu veicējs. Tas nozīmē, ka, ja remontdarbu vietā rodas seguma bojājumi, vai segums ieklāts laika apstākļos, kas nav piemēroti karstā asfalta ieklāšanas darbiem, labojumi tiek veikti par darbu veicēja līdzekļiem.

Par to, kādas darbības veic atbildīgo komunikāciju apsaimniekotāji,  lai izvairītos no transporta kustībai paredzēto ielu pārrakšanas komunikāciju avāriju dēļ vismaz ziemas periodā, Jums vislabāk atbildēs Komunikāciju valdītāju padomē.”

Una Ahuna-Ozola, Satiksmes departaments, Direktora birojs, Sabiedrisko attiecību projektu vadītāja