65% Latvijas automašīnu ir dažādas drošības sistēmu problēmas

DBS_Valmiera_1

“Drošas Braukšanas Skolas” (DBS), autoservisu tīklu “Bosch Car Service” un “Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas” (CSDD) kopēji veiktajā automobiļu bezmaksas pārbaudes akcijā atklāts, ka aptuveni divām trešdaļām spēkratu ir dažāda līmeņa drošības un elektroapgādes sistēmu problēmas.

Oktobra izskaņā auto īpašnieki Daugavpilī, Dobelē, Gulbenē, Jēkabpilī, Liepājā, Preiļos, Rīgā, Talsos un Valmierā tika aicināti izmantot iespēju bez maksas pārbaudīt savu braucamrīku apgaismes iekārtu, drošības un elektroapgādes sistēmu stāvokli. Šo piedāvājumu izmantoja 585 spēkratu īpašnieki. Pārbaudīto automašīnu vidējais vecums bija 13,6 gadi, kas ir gandrīz identisks Latvijas autoparka vidējam vecumam (pēc 2013. gada datiem 13,9 gadi).

Apkopojot veikto pārbaužu rezultātus, atklājās, ka tikai 35% no pārbaudītajiem automobiļiem visi pārbaudītie mezgli strādā nevainojami. Tomēr ceturtajai daļai no tiem un attiecīgi 36% no visām pārbaudītajām automašīnām tika konstatēta nepieciešamība uzlādēt akumulatoru, kas ir ļoti būtiski, tuvojoties ziemai. Šī problēma ir plašāk izplatīta tām automašīnām, kas tiek izmantotas īsiem pārbraucieniem, jo elektrosistēma braukšanas laikā nepaspēj atgūt starta brīdī patērēto elektroenerģiju. Kopumā konstatēts, ka 28% no pārbaudītajiem auto nepieciešama akumulatoru nomaiņa, savukārt 5,2% tika atklātas vairāk vai mazāk nopietnas ģeneratora problēmas.

Bosch_03

Neskatoties uz to, ka ikgadējās tehniskajās apskatēs tiek veikta priekšējo lukturu pārbaude, šīs pārbaudes parādīja, ka 42% spēkratu šajā jomā ir dažādas problēmas.

Tostarp visizplatītākā ir nekorekts starmešu regulējums,

taču vairākos gadījumos tika konstatēti nopietni lukturu stiklu vai reflektoru bojājumi, kas negatīvi ietekmē ceļa izgaismošanas spējas.

Drošības sistēmu pārbaude tika veikta 45% no pieteiktajām automašīnām. No tām 47% netika konstatētas problēmas, taču 28% tika atklātas gaisa drošības spilvenu problēmas un 25% – problēmas ar ABS vai stabilitātes kontroles sistēmu (ESP). Turklāt vairākām automašīnām kļūdas uzrādīja visas minētās drošības sistēmas, savukārt dažām tika diagnosticētas nopietni vadības bloka darbības traucējumi.

“Akcijas laikā tika paveikts milzīgs darbs, kas ļauj spriest par kopējo Latvijas autoparka tehnisko stāvokli. Diemžēl jāatzīst, ka autovadītāji nepietiekami seko līdzi savu automašīnu tehniskajam stāvoklim. Šoreiz iegūtie rezultāti ir tik slikti ne tikai pašu īpašnieku vainas dēļ, bet arī tāpēc, ka liela daļa no automašīnām tiek remontētas servisos, kuros trūkst kvalificētu speciālistu vai nav nepieciešamās diagnostikas aparatūras. Daudzi auto vadītāji un servisa mehāniķi pat nenojauš, ka automobilim ir šāda rakstura problēmas. Drošības sistēmām būtu jāpievērš daudz lielāka uzmanība, jo tad, kad vadītājs sajutīs, ka kāda no sistēmām nestrādā korekti, var izrādīties jau par vēlu,” atzīst autoservisu tīklu “Bosch Car Service” eksperts Māris Daija.

Šajā akcijā visvairāk tika pārbaudītas „Audi”, „BMW”, „Ford”, „Opel”, „Mazda”, „Toyota”, „Volkswagen” un „Volvo” zīmolu automašīnas. Procentuāli vismazāk problēmu tika konstatēts „Volvo”, bet visvairāk – „BMW” markas braucamajiem.