Kā jau tas bija sagaidāms, ASV vides aizsardzības aģentūras atklātais “Volkswagen AG” dīzeļmašīnu kaitīgo izmešu falsificēšanas skandāls kā cunami veļas pāri visai pasaulei. Daudzās valstīs uzsākta izmeklēšana. Jau vēstīts, ka kompānija krāpšanos atzinusi, no amata ‘lidojis’ “Volkswagen” boss Martins Vinterkorns…
Nupat “Volkswagen AG” preses dienests izplatījis oficiālu paziņojumu, ka kompānija izstrādājusi rīcības plānu “ar EA 189 dzinējiem (2,0 litru TDI ar jaudas diapazonu 81-176 kW, “AutoMedia.lv” piezīme) aprīkoto transportlīdzekļu sistēmas kļūdas novēršanai”.
Jā, jā tieši tāds diplomātiski smalks formulējums – kļūdas novēršana – skan paziņojumā,
neskatoties uz to, ka pati kompānija iepriekš atzinusi, ka tā bijusi apzināta minēto dīzeļmotoru atgāzu sistēmas aprīkošana ar elektroniskām ierīcēm, kas pārbaužu laikā ļāva krāpties.
“Nedēļas nogalē tika noteikti tie modeļi, uz ko attiecas process par izplūdes gāzu rādītājiem, kā arī to apjoms un vienlaikus izstrādāti pamatprincipi tehniskiem uzlabojumiem,” sacīts paziņojumā presei.
“Volkswagen AG” veiktā iekšējā novērtējumā konstatēts, ka Latvijā šī problēma attiecas uz 3145 “Volkswagen” pasažieru transportlīdzekļiem, 1288 “Volkswagen” komerctransporta un 654 “Audi” reģistrētiem transportlīdzekļiem. Šie transportlīdzekļi ir aprīkoti ar EA 189 tipa dīzeļdzinējiem. Transportlīdzekļi joprojām ir tehniski droši un braukšanas kārtībā, uzsvērts paziņojumā. Problēma neskarot jaunos Eiropas Savienībā pašreiz pieejamos transportlīdzekļus, kas aprīkoti ar Euro 6 standartam atbilstošiem dīzeļdzinējiem, kā arī automobiļus ar dīzeļdzinējiem, kuru pamatā nav EA 189 tipa dzinējs.
Rīcības plāna ietvaros ar problēmu saistīto transportlīdzekļu īpašnieki šobrīd tiks individuāli informēti par to, ka attiecīgo automobiļu izmešu datu pārvaldības sistēmu ir iespējams izlabot. Tas paredzot, ka “Volkswagen” un citiem koncerna zīmoliem (Tātad, acīmredzot arī “Seat” un “Škoda”, “AutoMedia.lv” piezīme”) oktobrī attiecīgo valstu reģistrācijas iestādēm ir jāpiedāvā tehniskie risinājumi un jāapliecina to lietderība, kā arī jālūdz atļauja veikt attiecīgos pasākumus, lai novērstu ar EA 189 tipa dīzeļdzinējiem saistīto problēmu. Pēc tam klienti tikšot informēti par tehniskajiem risinājumiem attiecībā uz automobiļu remontu un varēšot vienoties par vizīti servisos.
Neskatoties uz “Volkswagen” plašiem centieniem sadarboties skandāla seku novēršanā, nav skaidrs kā šis process varētu virzīsies Latvijā, jo kā norādījusi mūsu auto valsts reģistrācijas struktūra Ceļu Satiksmes Drošības direkcija (CSDD), valstī pašreiz neesot tādas aparatūras, kas spēj minēto izmešu falsificēšanas sistēmu automobiļos atklāt.
Piebildīsim, ka pagaidām nekas nav pausts par “Wolkswagen” koncerna citiem zīmoliem “Seat” un “Škoda”, kuru mašīnas var būt aprīkotas ar minēto EA 189 dīzeļdzinēju.