Interesantu aptauju veikuši krievu aģentūras „Avtostat” analītiķi. Mēs sliecamies domāt, ka tā nav aktuāla tikai Krievijas auditorijai, un stipri līdzīgus rezultātus varētu iegūt arī Latvijā.
Proti, pircējiem tika uzdots jautājums, kādus informācijas avotus viņi ņēmuši vērā, veicot automašīnas izvēles procesu. Atbildes uz jautājumu sniedza 2200 respondenti. Lai gan tie visi bija Krievijas auto pircēji, taču eksperti ir vienisprātis (un mēs viņiem pievienojamies), ka līdzīgus rezultātus varētu iegūt, aptaujājot tuvāko kaimiņvalstu, tostarp arī Latvijas auto pircējus.
Un tā, kā populārākais no visiem pieejamajiem informācijas avotiem tika minētas lietotāju atsauksmes internetā. Tam uzticējušies 54,7% no aptaujātajiem.
Otrais uzticamākais informācijas gūšanas avots ir internetā atrodamās publikācijas un raksti – 52,7%.
Trešo vietu ieņem draugu un paziņu atsauksmes un komentāri – 42,5%. Interesanti, ka ceturtajā vietā kā viens no uzticamiem informācijas avotiem tiek akceptēts autosalona pārdevējs – 40,7%, bet piektajā vietā ierindots paša pircēja veikts testa brauciens – 39,6%.
Un, kā izrādās, automobilisti galīgi neuzticas drukāto preses izdevumu „profesionāļu” viedoklim. Lai gan vairumam respondentu-vīriešu bija viedoklis par publikācijās auto žurnālos, tās kā uzticamu informācijas avotu novērtēja tikai 23%, kā rezultātā viena no pēdējām vietām „topā”.
Nevērtāki par publikācijām žurnālos pēc „Avtostat” aptaujas rezultātiem izrādījušies tikai auto tirdzniecības vietās atrodamie bukleti un… TV pārraides (nožēlojami 9,5%).
Ko mēs no tā varam secināt? Laikam jau to, ka mūsu auditorija nemaz nav tik stulba un manipulējama, un ļoti labi jūt gan drukātās žurnālistikas diletantismu, gan televīzijas pērkamību (ikviens lišķīgais TV sižets, jo sevišķi par auto tematiku taču ir apmaksāts), tādēļ to sniegto informāciju nerespektē – latviski sakot, neņem par pilnu.