„ERGO”: nākamgad pieaugs gan OCTA, gan KASKO apdrošināšanas polišu cenas

Ergo_30.11.2012 039

Apdrošināšanas sabiedrība „ERGO” uzskata, ka apdrošināšanas tirgu 2013.gadā kopumā ietekmēs vairāki būtiski apstākļi – nozares uzņēmumu konsolidācija, jaunu tirgus dalībnieku ienākšana, reformas veselības aprūpē, gaidāmā Eiro valūtas ieviešana un izmaiņas likumdošanā. Tiek prognozēts ar auto transportu saistīto apdrošināšanas polišu cenu pieaugums, 30.novembrī žurnālistiem preses konferencē apstiprināja „ERGO” vadība.

Medijos jau vairākkārt ziņots, ka OCTA apdrošināšana, kas esot izteikts cenas produkts, visiem šī pakalpojuma sniedzējiem nes zaudējumus. Apdrošinātāji bija spiesti ņemt vērā zemo pirktspēju, savstarpējo konkurenci un to, ka, piemēram  OCTA, daudziem ir vienīgais apdrošināšanas veids, kas tiek izmantots, jo to pieprasa normatīvie akti. Taču

tik zemā līmenī kā vēl šā gada sākumā, nākamgad nebūšot pieejamas arī OCTA polises,

atzina „ERGO” pārstāvji.

„Lai OCTA apdrošināšana nenestu zaudējumus, polišu cenas būtu jāceļ par aptuveni 15 līdz 20% vai arī par aptuveni šādu pat daudzumu jāpieaug šī apdrošināšanas veida ņēmēju skaitam. Pēdējais visticamāk nenotiks un cenas kopumā celsies. Nākamgad pieaugums varētu būt vismaz 7% robežās,” prognozēja „ERGO” transportlīdzekļu, CTA un personu apdrošināšanas departamenta vadītājs Ivars Vismanis.

Pēc Vismaņa teiktā, pieaugs arī KASKO apdrošināšanas cenas, taču šajā virzienā pieaugums būšot mazāks – aptuveni 5%.

„ERGO” pārstāvji arī pauda, ka ikviena apdrošinātāja vēlme ir nodrošināt saviem klientiem augstākas kvalitātes apkalpošanu un servisu. Pēdējo gadu laikā apdrošinātāji izveidojuši dažādus e-risinājumus klientu ērtībām: e-polišu pārdošana, elektroniska atlīdzību pieteikšana utt. Izvērtējot pirktāko apdrošināšanas produktu klāstu, šobrīd pieprasītākās e-polises ir OCTA un ceļojumu apdrošināšanai. Saskaņā ar LTAB tirgus datiem, vidēji 15% OCTA polišu tiek iegādātas internetā, apdrošinātāju mājas lapās.

Ņemot vērā, ka apdrošinātāju konkurence arvien palielinās, tad klientu serviss ir viens no rīkiem kā noturēt klientus un vairot to lojalitāti, uzskata „ERGO” valdes loceklis Deniss Sazonovs. Elektroniskā zaudējumu regulēšana ir risinājums klientu servisā, kas sniedz iespēju klientiem ātrākā un ērtākā veidā pieteikt atlīdzības elektroniski – apdrošinātāju mājas lapās, vienlaikus ietaupot finansiālos resursus. Tas ir iemesls e-risinājumu popularitātei klientu vidū, jo pēc ERGO datiem, šobrīd jau aptuveni 40% no klientiem izmanto elektronisko atlīdzību pieteikšanu internetā. Paredzams, ka tuvākajā nākotnē atlīdzību pieteikšanas iespējas internetā izmantos jau ievērojami lielāka daļa klientu.

Tiešais zaudējumu regulēšanas (TZR) princips noteikti vērtējams kā būtisks un nozīmīgs papildus ieguvums OCTA apdrošināšanā, taču pēc garām un plašām diskusijām apdrošinātājiem šogad nav izdevies vienoties par tā ieviešanu Latvijā. Lai arī daudzi no apdrošinātājiem diskusiju laikā atbalstīja šīs sistēmas ieviešanu, nespēja vienoties un ieilgušās pārrunas, sekmējušas to, ka vairāki apdrošināšanas tirgus spēlētāji atteicās tai pievienoties.

Jau šobrīd daudziem apdrošinātājiem ir ieviesti transportlīdzekļu apdrošināšanas produkti (piemēram „ERGO” DubultOCTA), kas ietver TZR principus, pat neeksistējot vienotai sistēmai valstī. Līdz ar to, pašreizējā situācija, kad TZR ieviešana aizvien ir atkarīga no apdrošinātāju savstarpējām pārrunām, kā arī diskusijām dokumentu bāzes sagatavošanā, vērtējama kā starpposms. Tas visticamāk būs iemesls, kas liks apdrošinātājiem atkārtoti atgriezties pie diskusijām par TZR sistēmas ieviešanu. Proti, tirgus situācijā, kad lielākajai daļai apdrošinātāju ir produkti, kas darbojas pēc TZR principiem, optimāli izdevīgāka un efektīvāka būs TZR sistēmas ieviešana.