Par šādu plānu Francijas lielākais autoražotājs paziņoja jau pērnā gada oktobrī. Renault plāno izveidot elektrisko automašīnu ātrās uzlādes tīklu sākotnēji ar vismaz 200 stacijām gar automaģistrālēm visā Eiropā, ziņoja autoražotāja e-mobilitātes pakalpojumu vienība Mobilize.
“Auto industrijai jāpalīdz paātrināt pāreja no iekšdedzes dzinējiem aprīkotiem transportlīdzekļiem uz elektriskajiem, ja tiešām vēlamies pēc iespējas ātrāk sasniegt Eiropas Komisijas plānus simtumnīcefekta gāzu samazināšanā, teikts Renault Mobilize paziņojumā.
Minētās 200 ātrās uzlādes stacijas tikšot izbūvētas un atklātas līdz 2024. gada vidum.
Lai gan paziņojuma sākumā ambiciozi pietekts: “gar automaģistrālēm visā Eiropā”, turpat tālāk minētas valstis ,kur šīs stacijas tik ierīkotas – pati Francija un kā arī Beļģija, Itālija un Spānija. Jāsecina, diemžēl, Renault pagaidām aprobežojas ar pašu valsti un tuvākajām robežvalstīm. “Kad šo realizēsim, elektrisko transportlīdzekļu vadītāji varēs doties no Hamburgas uz Seviļu ar pilnīgu sirdsmieru,” teikts Mobilize paziņojumā.
Jāatzīst, ka atbilstošas uzlādes infrastruktūras izveide ir viens no galvenajiem izaicinājumiem, ar ko saskaras Electric Vehicle (EV) ražotāji, jo pielnībā akumulatori parasti piedāvā mazāku braukšanas rādiusu nekā uzpildīta degvielas tvertnes. Turklāt elektro automobiļu uzlāde joprojām prasa daudz ilgāku laiku nekā bākas uzpildīšana ar fosilo degvielu.
Tas potenciālajiem EV pircējiem, kuri apsvēruši iespēju mainīt transporta veidu, rada pārdomas un šaubas, kas like vilcināties.