Rīgas vicemērs uzskata, ka būtisks tarifu pieaugums prasa ātrāku vienotas biļetes Rīgai ar Pierīgu ieviešanu

11_jaunais_Solaris_autobuss

Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs un Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks norāda, ka jauniestarppilsētu sabiedriskā transporta tarifi var veicināt daļai tā lietotāju pārsēšanos atpakaļ uz automašīnām. Tas savukārt nozīmēs privātā automašīnu īpatsvara pieaugumu Rīgā. Tāpēc nepieciešams pēc iespējas drīzāk atgriezties pie diskusijas par vienotās biļetes modeļa Rīgai ar Pierīgu.

“Mēs virzāmies uz to, lai Rīgā un Pierīgā vairāk izmantotu sabiedrisko transportu un tādā veidā samazinātu sastrēgumus un slodzi uz infrastruktūru, bet būtisks reģionālā sabiedriskā transporta tarifa pieaugums var veicināt paradumu maiņu un atgriešanos pie privāto automašīnu lietošanas. It īpaši tiem iedzīvotājiem, kas ierodas Rīgā ar vilcienu vai reģionālo pārvadājumu autobusu, bet tālāk pārsēžas pilsētas sabiedriskajā transportā. Par vienotu transportlīdzekļa biļeti jau tiek diskutēts sen, un mēs kā Rīga vienmēr esam uzsvēruši tās akūtu nepieciešamību, lai turpinātu stiprināt sabiedrisko transportu kā ērtu un izdevīgu pārvietošanās veidu,” norāda Edvards Ratnieks.

Vienotā transporta biļete paredzētu, ka iedzīvotāji no Pierīgas un citiem Latvijas reģioniem varētu izmantot to pašu reģionālā sabiedriskā transporta biļeti, pārsēžoties “Rīgas satiksmes” sabiedriskajā transportā.

Autotransporta direkcijasizstrādātie jaunie tarifi paredz zonu principu, un atkarībā no tā arī nosaka tarifu.

Tas ietekmē brauciena biļešu cenu Pierīgas iedzīvotājiem, kā rezultātā pieaugums atsevišķos maršrutos ar Rīgu pieaudzis līdz pat 40%.

“Līdz ar to tuvie piepilsētas maršruti ar pārsēšanos Rīgas sabiedriskajā transportā var rezultātā izmaksāt tuvu privātās automašīnas degvielas izmaksām, ja gala mērķis Rīgā neatrodas pilsētas centrā. Tāpat jāņem vērā Covid laika ietekme – šobrīd daļa darbinieku strādā hibrīdrežīmā un tikai dažas dienas nedēļā uzturas darbavietā, kas nozīmē, ka īsti šo pieaugumu nekompensēs mēneša biļetes princips. Tāpēc svarīgi šobrīd stiprināt sabiedrisko transportu kā mobilitātes mugurkaulu,” norāda Edvards Ratnieks.

Piemēram, maršruta Rīga – Sigulda vilciena biļete turp atpakaļ un pārsēšanās uz Rīgas sabiedrisko transportu maksā 8 eiro (vilciena biļete vienā virzienā 2,5 eiro un Rīgas sabiedriskā transporta biļete – 1,5 eiro), tādas pašas izmaksas ir braucienam no Inčukalna uz Rīgu. Maršruta Rīga – Salaspils izmaksas kopā ar pārsēšanos Rīgas transportā būtu 6,8 eiro (vilciena biļete vienā virzienā 1,9 eiro un Rīgas sabiedriskā transporta biļete – 1,5 eiro).

Jaunie tarifi attiecas tikai uz reģionālajiem sabiedriskā transporta veidiem- vilcienu un autobusiem. “Rīgas satiksme” sabiedriskā transporta tarifi nav mainījušies.