Pēc vairāk nekā gadu ilga darba Mārupē bāzētajā restaurēšanas darbnīcā “Riga Master Workshop” (RMW) ir atdzimusi viena no sava laika modes sensācijām – 1963.gada “Mercedes-Benz 220 SEb” kabriolets, informē RMW.
Savulaik šā modeļa “Mercedes-Benz” saražots vien 2729 eksemplāros, tāpēc pašlaik tā vērtība klasisko auto tirgū un izsoļu namos var sasniegt no 85 līdz pat 150 tūkstošiem eiro.
Divdurvju piecvietīgo kabrioletu Vācijas luksusa autobūves uzņēmums “Mercedes-Benz”‘ savulaik ražoja kā pēcteci morāli un tehniski novecojušajiem pontontipa automobiļiem. Šasija principiāli neatšķīrās no pontona, bet eksterjers iezīmēja jaunas dizaina vēsmas – moderna virsbūve, vertikāli novietoti galvenie lukturi un, protams, astesspura!
60.gadu sākumā dizaina tendences autobūvē noteica ASV, kur viens no tolaik jaunākajiem modes kliedzieniem bija auto ar „astesspuru”. Spēkratu dizains tolaik bija ārišķīgs un ar nepieredzētu spozmi, kas tika paspilgtināta ar lielu hroma devu. Tiesa gan, mūsdienās tā laika amerikāņu mašīnas vienlaikus uzskata gan par augstās mākslas priekšmetiem, gan bezgaumības paraugiem.
Lai arī “Mercedes-Benz’’ dizaineri ir manāmi ietekmējušies no valdošās modes, tomēr
šis auto ir saglabājis realitātes sajūtu un vācu mašīnbūves dizaina ieturēto un askētisko stilu.
“Šādi kabrioleti ir spilgti sava laikmeta autobūves vēstures paraugi, ko kolekcionāri ir īpaši iecienījuši to respektablā izskata, komforta un gaitas īpašību dēļ. Šis spēkrats uz Latviju ir mērojis visai tālu ceļu – no Malaizijas, un tuvākajā laikā tas dosies atpakaļ pie sava īpašnieka,” pastāstīja RMW īpašnieks Māris Bebris.
„Mercedes-Benz 220 SEb” automobili “RMW” darbnīcā nogādāja kastēs, izjauktā veidā. Sākotnēji klients plānojis RMW uzticēt tikai auto salikšanu, jo virsbūves restaurācija jau bijusi veikta. Tomēr izrādījies, ka iepriekšējie restauratori bija izmantojuši neatbilstošu tehniku virsbūves atjaunošanā, izrūsējušās vietas aizstājot ar biezāku metālu nekā paredzējis autobūvētājs. Tādējādi, uzmontējot riteņus, konstats, ka tie negriežas, jo auto arkas ir par šauru. RMW meistari bijuši izbrīnīti, jo spēkrata labais sāns bija par diviem centimetriem īsāks par kreiso. Spēkrata īpašnieks atzinies, ka auto savulaik cietis satiksmes negadījumā.
Modeļa nosaukumā iekļautais burts “S” nozīmē, ka automobilis ir sportisks, savukārt burts “E” liecina par tolaik modernāko benzīna padeves sistēmu, izmantojot iesmidzināšanas metodi. Interesanti, ka simbols „b”, ko izmantoja, lai atšķirtu no iepriekšējo tipu modeļiem, nekad tā arī netika izmantots reklāmas materiālos.
Tehnisko parametru ziņā 220 SEb modelis piedzīvoja veiksmīgas pārmaiņas. Klasiskais auto tika aprīkots ar tā laika inovāciju – disku bremzēm, spējīgu 2,0 litru benzīna dzinēju, kas spēja attīstīt maksimālo ātrumu 172km/h un uzrādīja labu dinamiku, sasniedzot 100km/h aptuveni 14 sekundēs. Vidējais degvielas patēriņš šim klasiskajam auto ir 14 litri uz 100km, kas tiem laikiem ir atzīstams rādītājs.