Turpina duļķot ūdeni, skaidrojot „BMW” tirdzniecības struktūru savādo rīcību

BMW_logo

Kā izrādās, „BMW” dīlera līguma laušana ar ilggadēju šīs auto markas tirgotāju „Wess Select” esot saistīta ar plānu palielināt „BMW” tirgus daļu!

Tik absurdu skaidrojumu „BMW Group Northern Europe” aizkulišu spēlītēm atraduši biznesa portāla „Nozare” uzklausīti „eksperti”.

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs atzinis, ka auto industrijā šobrīd ir vērojama tendence, ka spēkratu ražotāji fokusējas uz finansiāli spēcīgiem un ilgtermiņā uzticamiem marku pārstāvjiem jeb dīleriem. „Latvijas auto tirgus ir pārlieku mazs, lai vietēja mēroga auto pārstāvis būtu spējīgs izaugt un kļūt par vērā ņemamu spēlētāju globālajā tirgū,” sacīja Kulbergs.

Ja palūkojamies uz uzņēmumu „WESS”, kuru „BMW” reģionālais pārstāvis augstmanīgi novērtējis par nepietiekami labu esam, tad tas ir viens no vecākajiem un respektablākajiem auto tirgotājiem Latvijā, turklāt ar labu reputāciju attiecīgajā biznesa vidē, kas varētu kalpot kā uzticamības garantija. Nu, vienīgais pārmetums, ko tas varētu būt izpelnījies, ir nespēja 20 darbības gadu laikā izaugt „par vērā ņemamu spēlētāju globālajā tirgū”. Taču, piedodiet, man provinciālim nav īsti skaidrs,

vai tad auto dīlerim galvenās rūpes nav par pašmāju biznesa dārziņa kopšanu,

tos globālos centienus atstājot autokompāniju smalki izglītotajiem un labi apmaksātajiem mārketinga stratēģiem?

Ir vēl viens, ar baltiem diegiem „pietrāklēts” arguments – izrādās, ka premium klases auto tirdzniecības apjoms Latvijā ir pārlieku mazs, lai tirgū spētu eksistēt, turklāt ar peļņu darboties vairāki dīleri. Taču šajā sakarā man šķiet, ka brīvā tirgus apstākļos katram pašam (un viņa kreditoriem) ir jāatstāj iespēja izvēlēties, vai viņš ar šādu vai tādu biznesu – šajā gadījumā ar premium automašīnu tirdzniecību spēj vai nespēj nopelnīt sev iztiku… Vai tomēr nav tā, ka Kulberga kungs kā bijušais uzņēmuma “Inchcape” augstākā ranga menedžeris mēģina attaisnot savu bijušo darba devēju, kas  nolēmis, ka Latvijas tirgū diviem „BMW” dīleriem ir par šauru, un atradis iztapīgus lobijus, ar kuru palīdzību atbrīvoties no neērta konkurenta bez tik spēcīgas aizmugures?

Interesanti, ka Zviedrijas uzņēmuma „BMW Group Northern Europe” pārstāvis Mihaels Degērs norādījis, ka „BMW” mērķis, parakstot dīlera līgumu tikai ar „Inchcape BM Auto” (un pārtraucot līgumu ar „WESS Select”), ir stiprināt zīmola pozīcijas Latvijā un iegūt lielāku tirgus daļu. Nezinu, nezinu… Diez, vai nekorekta attieksme pret partneriem – vismaz no malas raugoties tieši tāda tā izskatās – stiprinās zīmola pozīcijas… Un vēl mazāk ticams šķiet, ka līdzšinējie „WESS” klienti tūdaļ un ar milzu entuziasmu metīsies iepirkties uz „Inchcape BM Auto”, turklāt vēl paņems līdzi savus šaubījušos draugus, kuri līdz šim bija atturējušies no „BMW” iegādes, jo šim zīmolam bija attiecības ar „WESS”…

Nu, kaut kā visa šī argumentācija šķiet aplam šķība!