Ilgos gadu desmitos bijām pieradināti, ka Eiropā nozīmīgākās auto izstādes notiek Ženēvā, kā arī Parīzē un Frankfurtē. Ik gadu pavasarī visprestižākā Ženēvā un ik gadu rudeņos lielākās pārmaiņus Parīzē un Frankfurtē. Trešdien, 29.janvārī tapa zināms, ka 2021.gadā Frankfurtē izstāde vairs netiks rīkota.
Apmeklējumu skaits pat lielākajos pasaules autošovos samazinās, dēļ kā virkne autoražotāju apšauba savas dalības lietderību, jo tā saistīta ar lielām izmaksām. Jau pieminētais apmeklējuma kritums un nozīmīgu autofirmu atteikšanās nostāda neērtā situācijā izstāžu rīkotājus. Izņēmums nav bijis pat ilgus gadus ietekmīgais Frankfurtes starptautiskais autošovs.
Trešdien tā rīkotājsabiedrība “Verband der Automobilindustrie” (VDA) paziņoja, ka Frankfurte 2021. gadā šovu neuzņems.
Esam jau apraduši, ka Baltijas lielākā izstāde “Auto” Rīgā kopš 2008.gada krīzes strauji zaudēja spožumu un tagad vairāk atgādina tirgusplaci nekā autošovu, bet ziņa par Frankfurtes pilnīgu izstāšanos no spēles ierindas automīļiem noteikti bija ļoti negaidīta. Savukārt, situācijas pārzinātājiem tas nebija kā pērkona spēriens no skaidrām debesīm.
Arī VDA reizē ar paziņojumu par Frankfurtes izstāšanos uzreiz nākusi klajā ar potenciālajām alternatīvām, jo lielākais Eiropas autotirgus Vācija, taču nevar palikt bez savas industrijas izstādes. Tiek minēts, ka Frankfurtes vietā līdzīga izstāde visticamāk varētu notikt Berlīnē, Hamburgā vai Minhenē. VDA savu lēmumu, kur tad īsti būs turpinājums, sola paziņot tuvāko nedēļu laikā.
Kopumā bez jau minētajām vēl sarunas vestas ar Ķelni, Štutgarti un Hanoveri. VDA pauž, ka katrai pilsētai ir ļoti radošas idejas un nākamā Vācijas izstāde varētu iegūt citādu formātu nekā bija pierasts Frankfurtē. Frankfurtē autošovi tika rīkoti gandrīz 70 gadus.
Aizvadītajā 2019.gadā Frankfurtes izstāde strauji zaudēja gan dalībniekus, gan apmeklētājus, piesaistot vien 550 000 cilvēku. Tas bija jūtami zem 810 000 2017.gadā un 931 000 2015.gadā.
Atgādināsim,ka šogad Eiropas lielākā autoizstāde rudenī notiks Parīzē.