Paralēli trijos prezentācijas pasākumos Spānijā, ASV un Japānā “Mazda” atklājusi jaunās paaudzes rodsteru “MX-5”.
Divvietīgā automobiļa dizains veidots raksturīgajā «kustības dvēseles» jeb t.s. KODO stilā, attīstot ceturtdaļgadsimtu vecā priekšteča labākās tradīcijas. “MX-5” būs pirmais aizmugures piedziņas modelis “Mazda” klāstā, kam plaši lietotas “SkyActiv” tehnoloģijas.
Kā liecina ražotāja izplatītā informācija, ceturtās paaudzes rodsters izdevies par 100 kg vieglāks nekā tā priekšgājējs. Pateicoties klasiskai kompozīcijai ar priekšā iebūvētu dzinēju un aizmugurējās ass piedziņu, panākts ideāls izsvarojums starp asīm (50:50), turklāt smaguma centrs atrodas izteikti zemu. Proti, šāds praktiski ideāls komplekts palīdzēs braucējiem saprast, ko nozīmē “Jinba Ittai” (jātnieks ar zirgu ir viens vesels) koncepja.
Lai gan “MX-5” varākkārtējas paaudžu maiņas rezultātā ir kļuvis tehniski pilnīgāks, labāk aprīkots, drošāks un komfortablāks, “SkyActiv” svara taupīšanas pasākumu rezultātā tas pielīdzināms oriģinālajam modelim, kurš dienas gaismu ieraudzīja 1989. gadā. Aizvadīto 25 gadu laikā japāņu kompānija laidusi pasaulē vairāk nekā 947 000 “MX-5”, kas šim “Mazda” modelim nodrošinājis vietu Ginesa rekordu grāmatā kā visvairāk pārdotajam divvietīgajam ielas sporta auto.
Tāpat kā līdz šim ari jaunais “MX-5” ir aprīkots ar vienkāršu saliekamu auduma jumta konstrukciju,
kas ir ērti nolaižama un paceļama, pat neizkāpjot no sēdvietas. Speciāla vēja kontroles sistēma gādā par patīkamu mikrokliamtu salonā, savukārt sēdekļu galvas balstos iebūvēti skaļruņi nodrošina akustisko komfortu.
“Mazda” rodstera bāzes garums ir 2315 mm, virsbūves garums – 3915 mm, platums – 1730 mm, bet augstums – 1235 mm. Sākākus tehniskos parametrus ražotājs pagaidām neatklāj.
Jaunās paaudzes “Mazda MX-5” Eiropas pirmizrāde paredzēta oktobra sākumā Parīzes autosalonā, bet pārdošanā automobilis nonāks 2015. gada pavasarī.