„Alfa Romeo” atkal gatavojas orientācijas maiņai

Alfa Romeo

Itāļu autokoncerns „FIAT” nākampavasar gatavojas prezentēt jauno „Alfa Romeo” biznesa stratēģiju. Beidzamo desmit gadu laikā tā būs jau ceturtā „jaunā”.

Kompānijai „Alfa Romeo” jau ilgstoši neizdodas sakārtot lietas ar jaunu modeļu pozicionējumu un citus mārketinga jautājumus, kā arī paaugstināt automobiļu tirdzniecības apjomu līdz plānotajiem 500 tūkstošiem gadā. Arī šogad būs labi ja puse no plānotā…

Kā vēsta autoritatīvais nozares izdevums „Automotive News”, kā viens no „FIAT” iecerētās jaunās „Alfa Roemo” glābšanas stratēģijas galvenajiem punktiem būs platformu jautājuma sakārtošana.

Kopīgi ar „Maserati” izgatavotā šasija ļaus itāļu autoražotājam izgatavot aizmugures piedziņas un pilnpiedziņas modeļus.

„Alfa Romeo” plāno nākotnē vairs neizgatavot priekšējās piedziņas automobiļus.

Pirmais modelis, kas tiek gatavots uz jaunās platformas ir D segmenta sedans „Giulia”. Nesen tika ziņots, ka tā 2014. gadā paredzētā pirmizrāde ir atcelta un visdrīzākais automobilis varētu nonākt tirgū 2015. gadā. „Alfa Romeo” ar to gatavojas konkurēt.., nē, ne jau ar „Mazda6” vai „Kia Optima”, bet ar „BMW” 3. sēriju.

Interesanti, ka itāļi paši uzskata, ka viņu ražotie automobiļi ir pieskaitāmi „premium” segmentam. Un ja pašlaik viņu daļa šajā segmentā sastāda pieticīgus 5%, tad nākotnē „Alfa Romeo” gribētu sagrābt aptuveni 30%. Vācu „premium” ražotāji droši vien, dzirdot šādas fantāzijas, aizgūtnēm smejas (vai varbūt no tiesas ir pārbijušies?).

Kā viens no daudzsološiem „premium” modeļiem tiek minēta uz „Maserati Gran Turismo” veidota kupeja. Bez tam itāļu kompānija gatavojas ar lielu sparu izvērsties arī apvidus automobiļu kategorijā. Plānos ir mazais krosovers, kas taps uz „Jeep Compass” bāzes, bet par zīmola flagmani nākotnē varētu kļūt pilnizmēra džips uz greznā lainera „Maserati Levante” (tiek solīts tirgū jau nākamgad) bāzes.

Birkas: