Gandrīz 90% auto pircēji, kas nesenā pagātnē iegājušies vieglo automobili izvēlējušies pirkt lietotu spēkratu, liecina Baltijas transporta sludinājumu portāla „Autoplius.lv” veiktās aptaujas rezultāti. Galvenie argumenti lietota auto izvēlē salīdzinājumā ar jaunu ir zemāka cena un, respondentu prāt, arī zemākas uzturēšanas izmaksas.
Minētā aptauja veikta šā gada maijā, kopumā aptaujājot 500 respondentus visā Latvijā.
Savukārt jaunu auto pircēji savu izvēli pamatojuši ar garantijas esamību un ideālu sākotnējo automašīnas tehnisko stāvokli, kā arī – ar jauno automobiļu ekonomiskumu.
Tirgus situācija Baltijas valstīs ir atšķirīga. „Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā ir iegādāts vairāk nekā 9000 lietotu spēkratu un salīdzinājumam – tikai 2785 jauni automobiļi. Igaunijā abi tirgus segmenti ir samērā līdzīgi – pirmajā ceturksnī importēts vairāk nekā 6500 lietotu automobiļu un pārdots ap 5400 jaunu spēkratu. Savukārt Lietuvā atšķirība starp abiem segmentiem ir daudz lielāka nekā Latvijā – 32 500 lietotu un 3150 jaunu automobiļu,” norāda „Autoplius.lv” pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.
„Autoplius.lv” veiktā pētījuma respondentu atbildēs par galvenajiem iemesliem, kādēļ pieņemts lēmums iegādāties lietotu automašīnu, dominē finansiālie iemesli – vairums aptaujāto norādījuši, ka tā vienkārši ir lētāka (91%). Tikmēr nedaudz vairāk kā puse aptaujāto atzīmējuši, ka, iegādājoties lietotu automašīnu, nav nepieciešams ņemt aizdevumu vai kredītu, automašīnas iegādei naudu var sakrāt (53,2%), bet 42,5% aptaujāto norādījuši, ka arī lietoto automašīnu remonts un rezerves daļas ir lētākas.
Savukārt, minot galvenos iemeslus, kādēļ izlemts par labu jauna automobiļa iegādei, visbiežāk aptaujātie atzīmējuši, ka jaunai automašīnai ir ražotāja vai tirgotāja garantija (77,3%) un tās tehniskais stāvoklis ir ideāls (77,3%). Tikmēr nedaudz mazāk kā puse aptaujāto norādījuši, ka jauna automašīna bieži vien ir ekonomiskāka nekā lietotie spēkrati (45,5%).
Interesanti, ka vīrieši daudz biežāk nekā sievietes šajā jautājumā atbildējuši, ka pirkuši jaunu automobili, jo vienkārši beidzot varējuši atļauties to darīt, bet sievietes atzinušas, ka viņas mīl sajūtu, ka ir jaunas, nevis lietotas automašīnas īpašnieces.