Latvijā tirdzniecība nonācis „Ford” jaunākais, Eiropas tirgiem adaptētais apvidus tipa automobilis „EcoSport”, ziņo „Ford” pārstāvis „Inchcape Motors”.
Globāli „Ford” apvidus tipa automobiļu piedāvājums ir visai iespaidīgs, taču vairums no tiem tiek piedāvāti citos tirgos, bet lauvastiesa tiek tirgota SUV tipa spēkratu Klondaikā – Ziemeļamerikā.
Eiropā savukārt pārdošanā bija vien komerctransporta grupā attiecināmais pikaps „Ranger” un kompaktais krosovers „Kuga” (otrās paaudzes modeļa garums 4524 mm), kurš 2007.gada nogalē nomainīja kopā ar „Mazda” izlaisto „Ford Maverick”.
Salīdzinoši mazākais „EcoSport” (garums 4273 mm, bez rezerves riteņa 4017 mm) tagad papildina „Ford” piedāvājumu strauji augošajā neliela izmēra SUV tirgū.
Auto ir būvēts uz „Ford” globālās B-car platformasm kas kopīga arī modeļiem „Fiesta”, B-Max” un „Mazda2”.
Japiebilst, ka „EcoSport” ir globāls modelis, kas pirmajā paaudze tika izlaists jau 2003.gada, bet pēc desmit gadiem prezentētā otrā paaudze tika adaptēta arī Eiropas tirgiem. Eiropas versija dienasgaismu ieraudzīja jau pirms laba laika – 2013.gada sakumā Ženēvas autošovā, bet līdz Baltijai oficiāli ir nonākusi tikai tagad.
Šis modelis kopumā tiek aprīkots ar pieciem dažādiem dzinējiem, bet mūsu tirgū pagaidām pieejami trīs –vairākkārt godalgotais trīscilindru 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs, 1,5 litru benzīna dzinējs vai 1,5 litru TDCi dīzeļdzinējs.
1,5 litru dīzelim ir 95 zirgspēku jauda. Tā degvielas patēriņš pēc ražotāja datiem ir 4,4 litri uz 100 kilometriem, bet CO2 izmešu daudzums — 115 gramu uz vienu kilometru. Savukārt 125 zirgspēku 1,0 litra EcoBoost dzinēja attiecīgie rādītāji ir 5,4 litri uz 100 kilometriem un 125 grami CO2 izmešu uz vienu kilometru, bet 112 Zs vērtā 1,5 litru Ti-VCT dzinēja rādītāji ir 6,3 litri uz 100 kilometriem un 149 grami CO2 izmešuuz vienu kilometru. Visi dzinēji atbilst Euro 6 izmešu standartam.
Visi dzinēji komplektējas ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet 1,5 litru Ti-VCT ir pieejama arī PowerShift sešpakapju robotizētā pārnesumkārba. Diemžēl Eiropai jāsamierinās tikai ar priekšpiedziņas „EcoSport”, lai gan citos tirgos iespējama arī pilnspiedziņas versija.
„Ford EcoSport” raksturīga iezīme ir uz aizmugures durvīm uzstādītais rezerves ritenis (par to gan jāpiemaksā 170 eiro), bet standartaprīkojumā ir iekļauts riepu mobilitātes komplekts. Dēļ piekārtā riteņa nācies pārstrādāt bagāžas nodalījuma durvju dizainu un funkcionalitāti, lai nodrošinātu piekļuvi bagāžas nodalījumam, durvis atverot tikai daļēji.
Kā novēroja “AutoMedia.lv”, “EcoSport” bija izstādīts “Ford” salonā Rīgā, Skanstes ielā jau laiciņu pirms oficiālā paziņojuma par tirdzniecības uzsākšanu.
„Ford EcoSport” cena ir sākot no 17 200 eiro un tas tirgū konkurēs ar tādiem auto kā „Peugeot 2008”, „Nissan Juke”, „Suzuki Vitara”, „Opel Mokka” u.c.