„AutoMedia.lv” jau vēstīja, ka „Opel” laiž apgrozībā jaunu, efektīgu 1,6.litru CDTI dīzeļdzinēju. Ražotājs ziņo, ka šo spēka agregātu saņems arī septiņvietīgais kompaktvens „Zafira Tourer”. Modifikācijas pirmizrāde Ženēvas autosalonā jau pēc dažām nedēļām.
Ženēvā (no 7.-17.martam) pirmo reizi plašai publikai tiks prezentēts arī pats jaunais 1,6 litru CDTI ECOTEC dzinējs, ko „Opel” savos modeļos noteikti izmantos ļoti plaši. Ražotājs uzsver, ka tas ir visu laiku tīrākais dīzeļmotors „Opel” vēsturē. Aprīkots ar “BlueInjection” SCR (selective catalytic reduction – selektīvā katalītiskā redukcija) tehnoloģiju, 1,6 CDTI atbilst stingrajām Euro 6 emisiju normām.
Dzinēja jauda 136 ZS, griezes moments 320 Nm. Vidējais degvielas patēriņš „Zafira Tourer” gadījumā 4,1 l uz 100 km, bet CO2 emisijas tikai 109 g/100 km
un iespēja braukt ar maksimālo ātrumu 193 km/h. „Opel” apgalvo, ka neviens cits automobilis kompakto minivenu saimē nespēj piedāvāt tādu augsta griezes momenta, veiktspējas un degvielas ekonomijas kombināciju kā „Zafira Tourer 1,6 CDTI”.
Šis agregāts papildina „Tourer” jau tā plašo motoru saimi, kur pieejami pieci dīzeļi, ieskaitot jauno lieljaudas 2,0 BiTurbo CDTI ar 195 ZS,un četri benzīna motori, kā arī LPG un CNG Turbo varianti.
„Zafira Tourer 1,6 CDTI” būs pārdošanā jau šogad un pēc „Opel” aprēķiniem popularitāti gūs tirgos, kur zems CO2 emisiju līmenis nodrošina īpaši labvēlīgas nodokļu atlaides, piemēram, Francijā, Beļģijā un Nīderlandē, kā arī dīzeļdzinēju lielākā pieprasījuma tirgos, piemēram, Portugālē un Spānijā.
Jaunā 1,6 litru CDTI dīzeļa ražošana notiks rūpnīcā Ungārijā. „Opel” paziņojis, ka šīs ražotnes attīstībā investēs 130 miljonus eiro, jo plāns paredz 23 jaunu modeļu un 13 jaunu dzinēju ieviešanu līdz 2016.gadam un daudzi no šiem dzinējiem tikšot ražoti Ungārijā, atklāja „Opel” viceprezintents Joahims Košnike.
Ungārijas dzinēju rūpnīcas jaudu plānots palielināt līdz 600 000 agregātiem gadā.