„Aston Martin” stieg zaudējumu muklājā

Aston_Martin-Rapide_S_04

Britu ekskluzīvo sporta automobiļu ražotājs „Aston Martin” ziņo par pieaugošiem zaudējumiem, ko izraisījis sarukušais pieprasījums.

Kā liecina kompānijas finansu atskaite, 2012. gadā „Aston Martin” zaudējumu apjoms sasniedzis 30,6 miljonus eiro, kas ir par 4 miljoniem vairāk nekā gadu iepriekš.

Kopš 2007. gada, kad „Aston Martin” kopumā pasaulē pārdeva aptuveni 110 tūkstošus automobiļu, tirdzniecības apjoms ir sarucis par 39% un pagājušajā gadā sastādīja vairs tikai 67 500 vienību (par 9% mazāk nekā 2011. gadā).

Tirgus eksperti britu sportisko kupeju popularitātes kritumu saista ne tik daudz ar „grūtajiem laikiem”, cik ar „Aston Martin” bezcerīgi novecojušo modeļu gammu. Neraugoties uz to, ka kompānija nesen prezentējusi atjauninātus „DB9”, „Rapide S” un „Vanquish”,

patiesībā tie visi ir desmit un vairāk gadus veci modeļi,

ar ko vairs nevar iekārdināt maksātspējīgos snobus. Neveiksmīgi beidzās arī „Aston Martin” mēģinājums adaptēt savā ģimenē mazuļa „Toyota iQ” dvīni „Cygnet”. Pirms dažām nedēļām tas tika noņemts no ražošanas. Šajā gadījumā nevar teikt, ka bija sarucis pieprasījums… Tā nebija vispār!

Tagad „Aston Martin” vadība lielas cerības saista ar nesen sākto sadarbību ar „”Mercedes AMG”. Līgums paredz, ka vācu tūninga firma piegādās angļiem modernus un sportiskus spēka agregātus, kā arī elektronisko aprīkojumu.

Birkas: